338 543 läst · 1 323 svar
339k läst
1,3k svar
Worx Landroid 1.0 första modellen
Det funkar, jag har så själv. Slingan går tätt intill huset på "insidan" av tomten. Precis som du skriver så studsar roboten mot vägg/kantsten och träffar slingan i yttervarv.Lewdis skrev:
Även jag har märkt samma problem med Biltemabatterierna, De har inte tillräckligt bra kapacitet, Klipparen klipper framsidan fin(där laddstationen står) Men den är knappast aldrig på baksidan o så fort den letar sig dit där gräset nu naturligt är lite längre så stannar den och går in i laddstationen.
Den har även stannat på slingan på tillbakavägen, Verkar som att batterierna går ner så lågt att den stannar.
Beställde en uppsättning batterier från Conrads jag också, Ska bli intressant att testa dem.
Då biltemabatterierna funkade från början men har blivit gradvis sämre kan man åka dit med de o hävda garanti eller har jag dödat batterierna genom att utsätta de för ngt jag inte borde ha gjort?
Den har även stannat på slingan på tillbakavägen, Verkar som att batterierna går ner så lågt att den stannar.
Beställde en uppsättning batterier från Conrads jag också, Ska bli intressant att testa dem.
Då biltemabatterierna funkade från början men har blivit gradvis sämre kan man åka dit med de o hävda garanti eller har jag dödat batterierna genom att utsätta de för ngt jag inte borde ha gjort?
Värt ett försök, de är ju inte gamla och borde väl hållit ut lite bättre kan man ju tycka.MagnusSt skrev:Även jag har märkt samma problem med Biltemabatterierna, De har inte tillräckligt bra kapacitet, Klipparen klipper framsidan fin(där laddstationen står) Men den är knappast aldrig på baksidan o så fort den letar sig dit där gräset nu naturligt är lite längre så stannar den och går in i laddstationen.
Läser man på Biltema om batterierna skall de laddas med max 30% av kapacitetsvärdet vilket blir ungefär 1,35 A. eftersom våra laddare laddar med runt 1,7 A som mest kan det slita hårt på batterierna vilket gör att de tappar kapacitet fortare. Kan vara skälet till att dina batterier försämras så snabbt. Conrads batterier tål enligt databladet upp till 2 A laddström så de borde klara sig bättreJS80 skrev:
Jaha se där jaMBygga skrev:Läser man på Biltema om batterierna skall de laddas med max 30% av kapacitetsvärdet vilket blir ungefär 1,35 A. eftersom våra laddare laddar med runt 1,7 A som mest kan det slita hårt på batterierna vilket gör att de tappar kapacitet fortare. Kan vara skälet till att dina batterier försämras så snabbt. Conrads batterier tål enligt databladet upp till 2 A laddström så de borde klara sig bättre