JS80 skrev:
Dessa kanske? [länk]
Ja, de är nog ett bättre val, AGM är oftast mer effektiva och syran är uppbunden och ej flytande. Räknade lite snabbt på hur mycket man kan få ut på en timma, vilket man brukar speca. som ett av urladdningsvärdena, det är ju också ungefär den klipptid man brukar ha. Då får man ut ungefär 2,7 Ah ur ett Biltemabatteri medan man får ut 3,25 Ah ur Conrads, ganska mycket mer klipptid m.a.o. Det som kan vara problem med AGM är att de inte tål så hög laddström, i detta fallet 2 A, vilket man överstiger under en kort tid i början på laddningarna. Vet inte hur känsligt det är men man får väl fråga tillverkaren.
 
  • Gilla
JS80
  • Laddar…
Då har batterierna laddats var för sig, det ena tog det 1,5h att ladda och det andra nästan dubbla tiden. Första klippningen efter det va den ute i 40min,sen laddade den i 40min och nu är den ute igen.
 
L
JS80 skrev:
Då har batterierna laddats var för sig, det ena tog det 1,5h att ladda och det andra nästan dubbla tiden. Första klippningen efter det va den ute i 40min,sen laddade den i 40min och nu är den ute igen.
Vet inte om du såg mitt inlägg ovan. Jag bytte till helt nya blad och höjde klipphöjden pga allt regn som satt fart. Detta gjorde vår gräsklippare mer än glad.
 
Lewdis skrev:
Vet inte om du såg mitt inlägg ovan. Jag bytte till helt nya blad och höjde klipphöjden pga allt regn som satt fart. Detta gjorde vår gräsklippare mer än glad.
Jo jag såg det, men mina blad e bara ett par veckor gamla och jag har höjt klipphöjden lite med, men får inte mer än 40min
 
ImageUploadedByByggahus.se1399820955.818940.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1399820966.703695.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att min Landroid helt plötsligt fick stora problem att följa slingan när den skulle in och ladda, förstod jag att nått var fel. Lyfte kåpan och ser då att ett metallstift lossnat. Spontant tror jag att dessa är till hjälp för sensorerna för att följa slingan. Hur de fungerar i och med att de inte är kopplade med någon sladd har jag inte riktigt klurat ut dock

Så min fråga till er här. Är detta problemet eller har något annat gått sönder?
 
Kanstrup skrev:
[bild]
[bild]

Efter att min Landroid helt plötsligt fick stora problem att följa slingan när den skulle in och ladda, förstod jag att nått var fel. Lyfte kåpan och ser då att ett metallstift lossnat. Spontant tror jag att dessa är till hjälp för sensorerna för att följa slingan. Hur de fungerar i och med att de inte är kopplade med någon sladd har jag inte riktigt klurat ut dock

Så min fråga till er här. Är detta problemet eller har något annat gått sönder?
Efter att ha kollat min kompis Landroid och upptäckt att där endast skall sitta ett stift och inte två så inser jag att det är dags att ringa supporten..:( att det endast sitter ett stift är då detta är till för att mäta spänningen när man lyfter roboten. (Stiftet är magnetiskt)
 
Redigerat:
Kanstrup skrev:
Efter att ha kollat min kompis Landroid och upptäckt att stiftet är till för lyftsensorn, så blir det att ringa supporten...:(
Japp det löste vi snabbt och lätt ;-) och tack för att jag får låna dina originalbatterier, stor skillnad nu mot mina biltemabatterier
 
JS80 skrev:
Japp det löste vi snabbt och lätt ;-) och tack för att jag får låna dina originalbatterier, stor skillnad nu mot mina biltemabatterier

Varfør kjøpe biltemabatterier nær originabatterier finnes i butiken ock er bettre ......
 
Kanstrup skrev:
Efter att ha kollat min kompis Landroid och upptäckt att där endast skall sitta ett stift och inte två så inser jag att det är dags att ringa supporten..:( att det endast sitter ett stift är då detta är till för att mäta spänningen när man lyfter roboten. (Stiftet är magnetiskt)
Det är lyftsensorn du har på bilden och det finns bara en som sagt, skall inte vara något stift på den andra. Förstod inte varför du skulle ringa supporten när du såg att kompisens LD så likadan ut :confused:
 
rcjofo skrev:
Varfør kjøpe biltemabatterier nær originabatterier finnes i butiken ock er bettre ......
Som alltid är det väl priset som styr (2*139 kr vs 1195 kr) men snålheten kan ju som bekant bedra visheten :rolleyes:
Däremot tror jag batterierna från Conrads är minst lika bra som orginalen och då kommer man ju ändå undan med halva priset.
 
JS80 skrev:
Japp det löste vi snabbt och lätt ;-) och tack för att jag får låna dina originalbatterier, stor skillnad nu mot mina biltemabatterier
Lät underligt att du fick låna Kansrtrups batterier, behöver han dem inte själv.
 
MBygga skrev:
Som alltid är det väl priset som styr (2*139 kr vs 1195 kr) men snålheten kan ju som bekant bedra visheten :rolleyes:
Däremot tror jag batterierna från Conrads är minst lika bra som orginalen och då kommer man ju ändå undan med halva priset.
Jo ..snålheten , men det blir jo dyrt når men først skal kjøpa Biltemabatterier som inte fungerar :banghead:
 
rcjofo skrev:
Jo ..snålheten , men det blir jo dyrt når men først skal kjøpa Biltemabatterier som inte fungerar :banghead:
Det var väl det jag menade kanske ...;)
 
MBygga skrev:
Det är lyftsensorn du har på bilden och det finns bara en som sagt, skall inte vara något stift på den andra. Förstod inte varför du skulle ringa supporten när du såg att kompisens LD så likadan ut :confused:
Grundproblemet finns ju kvar. Den tar sig endast hem 1 av 10 gånger och detta började helt plötsligt. Den går utanför slingan gång på gång på helt nya ställen hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.