Hanquist skrev:
Hej

Hur gjorde du när du ladda ur batterierna? Köpte nya batterier på Biltema och trode jag var duktigt som ladda dem innan jag installera dem i min Landroid 1. Men efter jag installerat dem så klipper den, 15 min och laddar i 15 min och så håller den på... Som om det var batterier som var helt slut....... HJÄLP TACK!
Tror han menar det att man plockar ur batterierna när man märker att den är på väg tillbaks in för laddning. Men jag hade samma problem med Biltemas batterier, dom är inte tillräckligt bra helt enkelt. Köpte nya AGM batterier på conrad.se istället och nu är han ute ca 1h 15min istället och laddar på ca 1h 30 min.
 
Tack för ditt svar, har du numret på de batteri du köpte? Hur är det med original batteriet var köper man de?
 
Tog en vanlig halogenlampa på 12 Volt 55 W, koppla på två kablar med krokodilklämmor i ändarna och lät lampan dra ur batterierna
 
Satte lampan i en tratt för det lyser ju rätt bra..

Skärmavbild 2014-05-18 kl. 09.52.26.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
SvPa skrev:
Satte lampan i en tratt för det lyser ju rätt bra..

[bild]
Ser att du använder 10A laddaren, vilket jag inte skulle göra för ofta då batterierna inte tål så hög laddström. Funkar nog några gånger men snart blir det "utbrända", dvs. elekrolyten kommer att ånga ur.
 
MagnusSt skrev:
Även jag har märkt samma problem med Biltemabatterierna, De har inte tillräckligt bra kapacitet, Klipparen klipper framsidan fin(där laddstationen står) Men den är knappast aldrig på baksidan o så fort den letar sig dit där gräset nu naturligt är lite längre så stannar den och går in i laddstationen.
Den har även stannat på slingan på tillbakavägen, Verkar som att batterierna går ner så lågt att den stannar.

Beställde en uppsättning batterier från Conrads jag också, Ska bli intressant att testa dem.

Då biltemabatterierna funkade från början men har blivit gradvis sämre kan man åka dit med de o hävda garanti eller har jag dödat batterierna genom att utsätta de för ngt jag inte borde ha gjort?
Har du fått dina batterier än? Isf vad tycker du?
 
Vilken klipphöjd kör ni på era mattor?
 
Även mina Biltemabatterier har blivit kass, 5 min körtid, lång laddtid.
Jag bytte tillbaka till orginalbatterierna så nu är det halvdåliga klipptider igen, tror Conrad får en beställning snart.

Tillagt: någon i Växjö som ska beställa Conradbatterier ? Såg att om man köper tre eller fler så får man 25 kr rabatt/batteri :)
 
Redigerat:
MBygga skrev:
Låter dyrt med 380 kr, de brukar ju kosta 139 kr/st, .
Det blev visst 100 kr för mycket pga felskrivning, men det är ju inte mycket pengar. Om du ska ha svar på dina ytterligare frågor är det nog det bästa att du köper ett par batterier och testar själv så får du ju korrekt svar på dina frågor.
//Bosse
 
Redigerat:
JS80 skrev:
Har du fått dina batterier än? Isf vad tycker du?

Jag fick de i fredags, Har monterat dem, De verkar funka bra, Men det gjorde biltema från början också :)

Får se hur det fungerar, Jag återrapporterar i tråden:)
 
  • Gilla
kocken1 och 1 till
  • Laddar…
Hej, har landroid 1.0 och när den ska ut och klippa efter natten så ska den in och ladda med engång och sedan efter den laddningen klipper den som den ska, något prb med batterierna tro? Att de inte kan behålla spänning tro?
 
Bosse_A skrev:
Det blev visst 100 kr för mycket pga felskrivning, men det är ju inte mycket pengar. Om du ska ha svar på dina ytterligare frågor är det nog det bästa att du köper ett par batterier och testar själv så får du ju korrekt svar på dina frågor.
//Bosse
Nja, det tror jag inte jag behöver, det finns gott om vänner på tråden som delger sina erfarenheter och vad gäller Biltemabatterierna så verkar de inte så goda, så byter jag batterier blir de nog från Conrad, om de fortsätter leverera som de verkar ha börjat.
Men egentligen har jag inga problem just nu, med min CTEK har jag fått fart på mina orginalbatterier så att klipptiden ligger runt 1½ timma med laddning strax över en timma, så nya batterier får allt vänta ett tag.
 
Fredrik Polly Lindström skrev:
Hej, har landroid 1.0 och när den ska ut och klippa efter natten så ska den in och ladda med engång och sedan efter den laddningen klipper den som den ska, något prb med batterierna tro? Att de inte kan behålla spänning tro?
Första körningen på morgonen brukar vara kortare men inte så kort dock. Kör du efter tidsschema så att den går in själv på kvällen och sedan går ut själv efter schemat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.