eleson skrev:
Uppenbarligen så kan "stå upp för dig själv och var fast" bli fel också. I alla fall om man börjat med att tro annat än det bästa om andra.
I det här fallet så missade kanske Anna chansen till en god relation, utan att för den skull göra något direkt fel.
Något att tänka på i en tråd som handlar om hur vi agerar och hur vi uppfattas.
Den chansen är väl inte missad, jag frågade ju vad som menades istället för att bli sur :)

Om Rikart tar min fråga om avsikten med kommentaren som en förolämpning så läser han in mer i texten än vad som står där. För övrigt trodde jag det var överspelat för länge sedan, han har förklarat sig och jag har accepterat ursäkten.

Redigerat:
Norsbol skrev:
Jag förstår inte ditt inlägg? Skulle det få mig att ändra min åsikt om trådskaparens problem?
inte heller förstår jag ett dött språk som latin. Om du höll dig till något modernare, något som:
"Åsikter är som arsel hål, alla har ett"

Jag har inget mer att tillägga i denna tråd , jag har delat med mig av min åsikt.
Man kan inte vara alla till lags. Vill ni mig något? F o M nu, ta det i ett PM!

Alla kan inte, en del behöver inte och somliga vill inte.
Så är det bara
- Ior
Hur trög kan man vara?

Norsbol skrev:
Tvivlar på att allt som skrivet i tråden hjälpt dig speciellt mycket.

Norsbol skrev:
Jag förstår inte ditt inlägg?
Jag tror att cust3000 syftade på att dina råd inte heller tillförde något nytt i tråden, eftersom du börjar med att såga alla tidigare råd. Tvärtom har dina egna 1,2,3 faktiskt nämnts flera gånger på olika sätt.

• Gilla
cust3000
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Den chansen är väl inte missad, jag frågade ju vad som menades istället för att bli sur :)

Om Rikart tar min fråga om avsikten med kommentaren som en förolämpning så läser han in mer i texten än vad som står där. För övrigt trodde jag det var överspelat för länge sedan, han har förklarat sig och jag har accepterat ursäkten.
Jodå, jag har läst det mesta i tråden.
T ex
" ... eller antyder du att jag är okunnig, dåligt påläst och inget begriper? ... "
Här någonstans hade det varit snyggt om han hade kunnat få möjligheten att acceptera en ursäkt för den anklagelsen.

För mig är det helt absurt att han skall be om ursäkt för att han sa välkommen.

En del ödmjukhet kan vara på sin plats.

Tror du att det är svårt att kombinera att vara fast och att ödmjukt ifrågasätta sitt eget sätt?

Ja, instämmer. Norsbol kanske inte tänkte på det, men hans råd var ju precis lika menlösa som han anser att alla andra tidigare råd i tråden varit. Så han började ju egentligen med att såga sig själv vid fotknölarna innan han ens sa vad han tyckte :)

Men av Norsbols andra inlägg att döma syftade inte hans kommentar till att hjälpa TS utan endast framföra sin egen åsikt.

Vad gäller åsiker och arselhål (som för övrigt inte ska särskrivas) så är det som det är, alla har ett, och vissa är ett ;)

State of the art är därtill inte latin, som för övrigt inte är ett dött språk, utan tvärtom levande och då särskilt inom vetanskapen. Latinska språk finns det ju för övrigt gott om :)

Fast nu är jag mest intresserad av hur det går för TS och om han anammat något av råden :)

Redigerat:
  • Gilla
cust3000 och 1 till
  • Laddar…
eleson skrev:
Jodå, jag har läst det mesta i tråden.
T ex
" ... eller antyder du att jag är okunnig, dåligt påläst och inget begriper? ... "
Här någonstans hade det varit snyggt om han hade kunnat få möjligheten att acceptera en ursäkt för den anklagelsen.

För mig är det helt absurt att han skall be om ursäkt för att han sa välkommen.

En del ödmjukhet kan vara på sin plats.

Tror du att det är svårt att kombinera att vara fast och att ödmjukt ifrågasätta sitt eget sätt?
Nja, alltså, det där är ingen anklagelse, där är en fråga från Annas sida om hon är anklagad. Och frågan är befogad med tanke på kommentaren, den var udda, jag reagerade också. Det finns ju en del på forumet som är spydiga ibland och då kan en sådan kommentar betyda precis det. Nu var så inte fallet, det var ett rent missförstånd och saken är utredd mellan berörda parter.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Är det här youtube eller?

Sir Duke skrev:
Nej, det är Bygga Hus

• Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
Sir Duke skrev:
Nej, nu har du nog gått fel, youtube ligger ditåt ↨

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Blev förvirrad av allt självhävdelsebehov och begynnande hatstämning ;)

Jag överdriver förstås.

noone70 skrev:
Vi är i samma situation, vi har en gammal gubbe till granne som har terroriserat och hotat omgivningen i minst 8 år (det är vad som finns dokumentetat hos
Myndigheterna iaf)
En annan granne har polisanmält gubben ett antal gånger och inget hände, det slutade med att gubbjäveln fick den andra grannen dömd för misshandel (om ryktena i kvartet stämmer).
Vi och den andra grannen har anmält gubben till miljökontoret, men det (ska inte gå in på detaljer för det är inte min tråd) är helt verkningslöst. Som tur är gubben 90+... Så vårat problem kommer lösa sig rätt snart

Baserat på våra erfarenheter av sådana här människor och våra helt värdelösa myndigheter så är det nog helt kört för TS lösa detta på ett helt lagligt sätt...
Har i dag återigen snackat med vår handläggare på miljökontoret om vårt ärende och han sa rent ut att det finns inget (för dem) lagligt stöd att stoppa en någon som som inte spelar enligt reglerna. Det enda man kan göra är att polisanmäla trakasserierna... Och vi vet ju alla vilket runt arkiv de anmälningarna hamnar...

Ja e int bitter ja int...

• Gilla
Atom och 2 till
  • Laddar…
Jag är så less på alla jobbiga människor. Det värsta är att det förändrar en själv! Jag börjar hamna i liknande situation. En gammal gubbe (men med en trevlig fru som anser att han är en tyrann) som vill bestämma över våran tomt :(

Jag trodde aldrig att jag kan ha drömmar som jag har idag. Att en ambulans kommer och tar honom :(
Verkligen skrämmande :(

Låter precis som min granne så fort det är negativt för honom så höjs rösten och små hot börjar att komma fram att ens försöka gå med på vissa saker och jämka

Funkar inte alls då något är negativt att jag tänker sätta staket nära min tomtgräns är ej acceptabelt ens om jag lånar ut 165kvm av min tomt till honom

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.