1 734 312 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Yes, verkar vara samma klippare som jag fick. Man undrar ju dock om det är fler hårdvarumässiga ändringar på dom. Ska kolla upp det och återkomma.Ckruz skrev:
Jag köpte från första leveransen till sverige och var nöjd hela förra sommaren med den maskinen trots den äldsta firmwaren.Ckruz skrev:
Ja alltså, jag skiter i om det är fel färg på hjulen. Däremot är jag ju väldigt mån om att den har rätt packningar om man nu ändrat det? För det är lite därför jag väntat med landroiden då folk haft lite små fel i dagg.
Aja, jag lägger ut avgränsningen och testar. Är det så att den strular så är det inte mer än att jag reklamerar.
Aja, jag lägger ut avgränsningen och testar. Är det så att den strular så är det inte mer än att jag reklamerar.
Tjena!
Köpte min i fredags, silvriga hjulsidor,
Inga spetsiga hjul, och jag ser att det gärna fastnar sand/jord i mönstret.
Men det har regnat och varit dagg och hitills har den funkat utmärkt!!
Hur kollar man vilken firmvare man har?
Köpte min i fredags, silvriga hjulsidor,
Inga spetsiga hjul, och jag ser att det gärna fastnar sand/jord i mönstret.
Men det har regnat och varit dagg och hitills har den funkat utmärkt!!
Hur kollar man vilken firmvare man har?
Jasså, även de platta hjulen. Tråkigt. Borde du kunna få som goodwill kan mna ju tycka.Tollarn skrev:
Firmware står i displayen vid uppstart. Dock rullar den förbi väldigt fort så ett tips är att filma displayen.
Va precis ute o kolla nyaste firmvare
Skickade även ett mail till kundtjänst
Där jag påpekade missnöjet över att inte få funktionen som följer med dom nya hjulen, jag köpte ju en ny maskin...
Stod ingen stans: kom in och köp förra årets modell av worx 2.0!!
Köpte på Jem o Fix för 7890:-
Skickade även ett mail till kundtjänst
Där jag påpekade missnöjet över att inte få funktionen som följer med dom nya hjulen, jag köpte ju en ny maskin...
Stod ingen stans: kom in och köp förra årets modell av worx 2.0!!
Köpte på Jem o Fix för 7890:-
Stå på dig o se till att få senaste versionen. Finns ingen anledning att gå med på ett sådant köp om de inte uttryckligen skriver att det är förra årets modell.Tollarn skrev:
Kontaktade CO idag, jag kan tydligen få komma in och byta. Så jag testar på det istället.
Känns bäst så.
Ni som har 2014 varianten. Ni fick med ett singel A4 part list. Uppe till höger står det Version och Datum. Vad står det där för er? Hade varit kul och jämföra.
EDIT: Ringde supporten. Alla maskiner som säljs på marknaden nu skall vara uppgraderade till samma standard som de nya med orange hjul. DVS. däck och packningar m.m. skall vara bytt.
Regnsensorn var flyttad, men den skulle fungera lika bra förr som nu. Han menade på att man luras på hur den fungerar. Det handlar om att det måste vara torrt mellan sensorerna och det torkar lika fort som på den nya placeringen.
Det sista supporten sa var: "att blir det något så hör du av dig, det är därför vi finns här"
Känns bäst så.
Ni som har 2014 varianten. Ni fick med ett singel A4 part list. Uppe till höger står det Version och Datum. Vad står det där för er? Hade varit kul och jämföra.
EDIT: Ringde supporten. Alla maskiner som säljs på marknaden nu skall vara uppgraderade till samma standard som de nya med orange hjul. DVS. däck och packningar m.m. skall vara bytt.
Regnsensorn var flyttad, men den skulle fungera lika bra förr som nu. Han menade på att man luras på hur den fungerar. Det handlar om att det måste vara torrt mellan sensorerna och det torkar lika fort som på den nya placeringen.
Det sista supporten sa var: "att blir det något så hör du av dig, det är därför vi finns här"
Redigerat:
Fick nu bekräftat att det som skiljer på 2014:s modell är just färgen på hjulen, spetsiga hjul, flyttad regnsensor och flyttade knappar. Inga andra förändringar är gjorda "under skalet".
Känns ju skönt, då behöver jag ju inte byta iallafall.
Fick ju dom spetsiga hjulen på min, att sidorna är orangea och knappar + regnsensor är flyttade kan jag leva med.
Känns ju skönt, då behöver jag ju inte byta iallafall.
Fick ju dom spetsiga hjulen på min, att sidorna är orangea och knappar + regnsensor är flyttade kan jag leva med.
Fick svar av supporten ,sa samma sak som Depalma skrev, att jag fick platta hjul förklarade han bara med att en del butiker hade stora lager...
Funderar på att gå till butiken och vara lite besvärlig, vill ju gärna ha spetsiga däck...
Annan fråga: har dressat gräsmattan med sand, ligger rätt tjockt på sina ställen, med gräsfrön i, någon som har något tips om vad man kan blanda i så inte maskinen gräver såna spår.
Annars har maskinen funkat i både duggregn och fattat när det regnat.
Funderar på att gå till butiken och vara lite besvärlig, vill ju gärna ha spetsiga däck...
Annan fråga: har dressat gräsmattan med sand, ligger rätt tjockt på sina ställen, med gräsfrön i, någon som har något tips om vad man kan blanda i så inte maskinen gräver såna spår.
Annars har maskinen funkat i både duggregn och fattat när det regnat.
Medlem
· västra götaland
· 42 inlägg