60 145 läst · 158 svar
60k läst
158 svar
Hur får ni hem allt?
annars kan man sätta en dragkrok på släpet för släp nr 2 ;-)
Skämt åsido, ts kan du låna bil med dragkrok av någon så är det smidigt! annars tycker jag hemkörning för tusen kr av allt det du räknade upp låter väldigt bra!
Skämt åsido, ts kan du låna bil med dragkrok av någon så är det smidigt! annars tycker jag hemkörning för tusen kr av allt det du räknade upp låter väldigt bra!
Nu kapade du lite mycket i citatet..........Nyfniken skrev:
Men om du kör riktig bil (Defender) kan du med fördel ha en i fronten också, bra till många saker
Vid större länger/volymer av virke så tingas jag välja hemkörning av säljaren.
Fast min drag-och-räcke-lösa sedan har klarat svälja rätt bra om man viker baksäte, framsäte och kropp.
Ska i kommande dagar köpa mig en kombi med både drag och takräcke. Drag är ett måste.
Fast min drag-och-räcke-lösa sedan har klarat svälja rätt bra om man viker baksäte, framsäte och kropp.
Ska i kommande dagar köpa mig en kombi med både drag och takräcke. Drag är ett måste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har man en Fiat 500 så behövs nog en Transporter och ett släp. Annars så räcker det ju med ett rejält släp.
Jag hittade förresten det ultimata MÅSTE ha tillbehöret till släpvagnen:
Garanterat kommer ingen ha roligare på IKEA parkeringen. Eller på byggmax.
Jag hittade förresten det ultimata MÅSTE ha tillbehöret till släpvagnen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garanterat kommer ingen ha roligare på IKEA parkeringen. Eller på byggmax.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Fiat 500 och renovering kanske inte är den bästa kombinationen?
Bilen har en max taklast och så även takräcket.Stefan N skrev:
Kollade bara på TS bil Fiat 500 och takräcke från Thule till den modellen och det är:
Max lastkapacitet 75 kgCity crash godkänd för 75 kg last enligt ISO-norm
Och samma vikter gäller även Thules för V70, även om bilen klarar 100kg så ska helst takräcket sitta kvar vid en kraftig inbromsning
Räknar alltid med fraktkostnad, och väljer det som blir billigast inklusive frakt...Byggmax tar hutlöst betalt för kranbil, minst 1500kr lokala bygghandlaren kör oftast ut gratis eller för någon hundring även om han är dyrare på själva produkterna. Bygghemma som XL är knutna till tar allt från fraktfritt och uppåt....prova att handla via sajten för att kolla vad frakten blir jämfört med att XLbutiken själv offererar...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Det är därför man inte köper Thule utan Volvos egen som klarar 100Kg. http://shop.bildeve.se/lasthallare-fyrkantig-profil-for-rails-p-130-c-531.aspxAndersS skrev:Bilen har en max taklast och så även takräcket.
Kollade bara på TS bil Fiat 500 och takräcke från Thule till den modellen och det är:
Max lastkapacitet 75 kgCity crash godkänd för 75 kg last enligt ISO-norm
Och samma vikter gäller även Thules för V70, även om bilen klarar 100kg så ska helst takräcket sitta kvar vid en kraftig inbromsning
100kg taklast på en fiat 500? den välter väl i första kurvan....
Jag har inget drag på min bil och det är ibland irriterande när man behöver ha släp och får stuva in skiten i bilen istället
Till TS!! Enklast är att låna bil då det är aktuellt...sen är 500-1000 kr inte så mycket för att få det hemkört, med tanke på din situation..så om du planerar/samlar ihop dina inköp så tror jag det lönar sig ändå.....
Jag har inget drag på min bil och det är ibland irriterande när man behöver ha släp och får stuva in skiten i bilen istället
Till TS!! Enklast är att låna bil då det är aktuellt...sen är 500-1000 kr inte så mycket för att få det hemkört, med tanke på din situation..så om du planerar/samlar ihop dina inköp så tror jag det lönar sig ändå.....