Man säger ju att läget är allt när man köper hus. Förutom lite sjöutsikt så är det bästa med läget på vårt fritidshus att det ligger en fullsorterad brädgård och bygghandel 3km bort. Hur mycket jag än vill köpa får jag det plockat och hemkört för 300 kr :)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Pics or it didnt happen....
 
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Hur gör ni för att få hem gipsskivor? Är det släp som gäller?
Hade behövt gipsa en dörröppning på 190x70 cm, men jag får inte plats med 240. Försökt hitta 200cm som precis går in i bilen, men verkar vara få som har det i lager.

Slog mig sen att man kanske kan köpa på Byggmax och sen bara bryta av 40cm på deras kapstation för trä?
 
På byggmax brukar man få låna släp gratis.
 
N naikon skrev:
Hur gör ni för att få hem gipsskivor? Är det släp som gäller?
Hade behövt gipsa en dörröppning på 190x70 cm, men jag får inte plats med 240. Försökt hitta 200cm som precis går in i bilen, men verkar vara få som har det i lager.

Slog mig sen att man kanske kan köpa på Byggmax och sen bara bryta av 40cm på deras kapstation för trä?
ta med dig en gipskniv och skär av skivan med den
 
  • Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
Släpvagn eller skåpbil is the shit när man renoverar mycket. Gipsskivor kan du väl iofs få hem på takräcket om det kniper. Eller bara låna ett släp i byggaffären.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Släpvagn eller skåpbil is the shit när man renoverar mycket. Gipsskivor kan du väl iofs få hem på takräcket om det kniper. Eller bara låna ett släp i byggaffären.
Se upp så att inte skivan sticker ut för mycket framför takräcket bara, alternativt lägg ett par 45x45 under och över skivan. Det blir ett jäkla tryck av fartvinden på skivor, så när man kommer upp i typ 70 så kan det hända att det smäller till och helt plötsligt ligger framänden av skivan bakom bilen. Kan hända att jag lärt mig det den hårda vägen 😁
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Se upp så att inte skivan sticker ut för mycket framför takräcket bara, alternativt lägg ett par 45x45 under och över skivan. Det blir ett jäkla tryck av fartvinden på skivor, så när man kommer upp i typ 70 så kan det hända att det smäller till och helt plötsligt ligger framänden av skivan bakom bilen. Kan hända att jag lärt mig det den hårda vägen 😁
Ja, körde jag bara enstaka skivor vill man nog ha regel både under och över, kör man lite fler kanske bara under. Men enklast är ju att köpa där man kan låna ett släp.
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
T tergo skrev:
ta med dig en gipskniv och skär av skivan med den
Får bli så, känns lättast
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.