eulflin skrev:
TCP, macadressen ifylld (raderad här dock), verkar som många har problem med denna Thomson TG789VN... känns som jag provat allt just nu
Läste lite om den. Testa att bara fyll i de uppgifter jag fyllt i och lämna resten, om det går... läste om folk som haft problem för man fyllt i för mycket.

Oavsett så kan jag nästan garantera att det är port forwarding som spökar för dig då du kommer in via nätverket men inte utanför.

Drar till men en ful trådkapning :)

Var har ni köpt era SPC-larm? Finns det några utländska butiker som säljer dessa Siemenslarm? Tycker mig ha dammsugit hela den tyska delen av internet utan att hitta speciellt mycket på den marknaden. Får en känsla av att Siemens säljer sina larm under annat (modell)namn i Tyskland.

Hej
Efter mycket vedermödor så laddade jag hem PFconfig från port forward, kostade 30$, det visade sig vara en bättre investering än att ringa Telia premiumsupport för 19Sek/min (fick tipset av en kollega). Programmet gjorde alla portinställningar och helt plötsligt funkade allt. Det var samma inställningar som jag hela tiden använt (såg ut så i af). Men efter att deras script kört mot Thompson routern så ställde allt in sig.

Kolla med en elektriker om ni får bra pris på prylarna.
Säg att du inte vill ha suport, bara köpa billigt.

Enklast om du har e:nummer framme.

En fråga till KristoferL

Fick du det att funka med NEXA, är inne på samma spår, med manövrering via SPC.

eulflin skrev:
En fråga till KristoferL

Fick du det att funka med NEXA, är inne på samma spår, med manövrering via SPC.
Vi håller på att fixa det! Men jag tror inte det ska vara några problem. Min elektriker kollade lite och sa att det som antagligen behövs är ett relä mellan den port som ska styra Nexa-kanalen, tänkte köra så många det går. Tror att det är fyra utgångar (jag kan ha fel, men jag har för mig att RilleRock här på forumet kom fram till det)

Posta gärna hur du gjorde det, jag vill spara lite tid, efter routerproblemet.... Jag kan ju inte säga att Thompson 789VN står högt i aktning hos mig.

FYI
SPC 3.4.1 har problem med Frånkoppling via sms och åäö.

eulflin skrev:
Posta gärna hur du gjorde det, jag vill spara lite tid, efter routerproblemet.... Jag kan ju inte säga att Thompson 789VN står högt i aktning hos mig.
Kan direkt säga att jag valt bort Nexa-lösningen eftersom de funkar så dåligt, i mitt hus i alla fall! Ibland tänder och släcker den som den ska men ibland verkar inte signalen nå fram. Väldigt skakigt! Jag satsar nog på Z-wave istället. Köper nog en Fibaro HC2, då kan jag förutom att styra vissa saker via larmet också finlira min fjärrstyrningen via HC2 också ... Återkommer

Elektrikern kommer i morgon så får vi se vad vi hittar på! :)

Måste bara få uppdatera efter elektrikerns närvaro! :)

Sällan blir jag knäsvag, men det här larmet är ju grymt! :D
Har kopplat fyra relän och mappat mina mapping gates till utgångarna 1, 2, 3 & 4! Och det fungerar! Testade en händelse bara för att se. La ytterdörrens öppnande så att den skulle slå till utgång 1 & 2 när den är öppen och slå ifrån när den stängs igen. Jag rös när jag hörde relä 1 & 2 slå till när dörren öppnades!! :D

Nu ska jag bara inhandla lite Z-Wave-grejer!!

Har jag klantat mig nu? Jag köpte rökdetektor DP721T + sockel för att koppla till SPC 4320. Blev inte riktigt klok på hur den skulle kopplas in. Är det så att den inte kan kopplas in?
Kan jag komplettera med ett relä för att få det att funka eller måste jag byta ut den mot DP721R?

Tyvärr, du måste byta för att koppla den till larmet.
DP721R eller DP721RTA har relä.

RilleRock
fredrik.johansson skrev:
Har jag klantat mig nu? Jag köpte rökdetektor DP721T + sockel för att koppla till SPC 4320. Blev inte riktigt klok på hur den skulle kopplas in. Är det så att den inte kan kopplas in?
Kan jag komplettera med ett relä för att få det att funka eller måste jag byta ut den mot DP721R?
Precis som JimLi skriver så måste du byta då den är gjord för att kopplas in som en 2-tråds strömslinga med ett slutmotstånd och det stödjer inte SPC.

När vi ändå är inne på brand, jag försöker konfigurera i firmware 3.4 utan att lyckas.
Jag har fått för mig att man ska lägga till en egen Area för brandlarmet, vilket jag gjort.
Men när jag ska aktivera larmet så får jag upp "No area active"

Någon som kan hjälpa mig?
Skulle inte vara dumt att hitta en Configuration Manual för 3.4 heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.