B
Hej, någon som vet var man kan se när det kommer uppdateringar på firmware för SPC och var man kan ladda ner det?
 
RilleRock
Boan skrev:
Hej, någon som vet var man kan se när det kommer uppdateringar på firmware för SPC och var man kan ladda ner det?
Kolla min dropbox.
Använder du brandvarning och vill slippa ha ett eget område till det uppgradera bara centralen till 3.1

https://www.dropbox.com/home/Skyddslarm Sverige AB/Inbrott/SPC
 
Fiat 500 skrev:
Hej!
Testa detta!
När du gå in på MAP:en i menyn för att se vilken ip-adress du ska använda för att logga in med via webbläsaren, var kvar i menyn på MAP:en (där det står vilken ipadress som gäller) när du loggar in via webbläsaren första gången. När du loggat in den första gången är det som om du talat om för SPC vilken ip du ska använda. Efter första inlogg kan du gå ur menyn på MAP:en och genomföra all programmering via web-läsaren. Hade samma problem men det funkade när jag gjorde så här. Hoppas du förstår annars får du göra ett inlägg till så ska jag förklara bättre lycka till!
Har också problem med att logga in via webbläsaren. Dock fungerar det inte att göra som står beskrivet med MAPen. Jag ser att IP-adressen stämmer både via nätverksverktyget och i menyn på MAPen, men jag kan inte komma åt centralen via webbläsaren!
 
B
Finns det inte en rättighet som måste ställas in som heter "web user" eller nåt liknande?
 
Har du ställt in map att tillåta installatörsinlogg?

Om du alltså vill logga in som admin via webläsaren...
 
Hittar inget just nu, men borde det inte gå att komma åt centralen oavsett MAP?
 
emde skrev:
Har du ställt in map att tillåta installatörsinlogg?

Om du alltså vill logga in som admin via webläsaren...
Jag har inte ställt in något utom aktiverat modemet och ställt klockan :) Men jag borde väl ändå komma åt den via IP, eller är det omöjligt innan man gjort den inställningen i MAP?
 
KristoferL skrev:
Jag har inte ställt in något utom aktiverat modemet och ställt klockan :) Men jag borde väl ändå komma åt den via IP, eller är det omöjligt innan man gjort den inställningen i MAP?
Jag är absolut ingen expert. Har nyss fått det själv. Jag måste gå in och godkänna installatörsinlogg i map för att kunna logga in via ip. Går jag in via spcsecure så behöver jag dock inte göra det men då kan jag å andra sidan inte ändra massa.
 
emde skrev:
Jag är absolut ingen expert. Har nyss fått det själv. Jag måste gå in och godkänna installatörsinlogg i map för att kunna logga in via ip. Går jag in via spcsecure så behöver jag dock inte göra det men då kan jag å andra sidan inte ändra massa.
Hmmm, låter som om det kan stämma. Hittar inte var jag godkänner installatörsinlogg bara ... Letar vidare, har du tips var det ligger så hojta gärna. Känns lite lättare att konfigurera via webbläsaren än MAP ...
 
PIN - Menyer - Bevilja åtkomst - Tillåt inst. Aktiverad
Glöm inte att centralen kräver SSL. https://ip-adress
 
Fick svaret! Hade missat att köra https:// försökte med http:// vilket inte funkar! Tack för allas hjälp!
 
Några funderingar från en som är helt okunnig på larm...
Brukar man kunna återanvända gamla befintliga trådbundna detektorer med spc?
Kan man få SPC att snacka med Vera 3 (Z-wave)
 
Hade stora problem att registrera och få portalen att fungera. Vet inte vad jag gjorde, men nu fungerar det i alla fall. Ställde centralen på DHCP och låste 192.168.1.100 till centralens MAC-adress. Efter två dagar av port-testande, olika inställningar i routern och annat tjafs så var det som gjorde att det fungerade, tror jag :)

Måste tillägga att SPC är gryyyym! Allt man kan göra med den är ju helt otroligt!

Tack för all hjälp jag fått och förhoppningsvis får från det här forumet!!
 
TE-Rex skrev:
Några funderingar från en som är helt okunnig på larm...
Brukar man kunna återanvända gamla befintliga trådbundna detektorer med spc?
Kan man få SPC att snacka med Vera 3 (Z-wave)

Ja du kan använda befintliga trådbunda detektorer med SPC. Antingen byter du balanseringsmotstånd i detektorerna eller så anger du det befintliga värdet i SPC-programmeringen.
 
Någon som vet varför jag inte får upp Deltillkoppling 1 & 2 i appen, går inte det?

Får bara upp tillkoppling/frånkoppling i min iPhone ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.