RilleRock skrev:
Det var som jag trodde.
Appens utgångar du styr är mappinggaten.
Varje mappinggate kan döpas om till ett nummer och knytas till en
fysisk utgång.
De borde inte vara begränsat till 2 då man
kan ha flera MG i SPC PRO.
innebär det att jag kan koppla t.ex. Nexa-brytare eller annan av/på-kontakt och styra dess av & på med appen?
Det känns ju som om det borde vara så eftersom symbolerna i appen för de utgångarna är just glödlampor och de val man har där är just av/på ...

verkar vara ett kunglarm detta, ser verkligen fram mot att installera det!

tusen tack för alla tips och förklaringar!
 
RilleRock
Du styr en utgång i centralen som ändrar läge via appen och kan bara nexa hantera det så kommer det att funka :)

Bästa larmet :cool:

Varsågod mannen :)

KristoferL skrev:
innebär det att jag kan koppla t.ex. Nexa-brytare eller annan av/på-kontakt och styra dess av & på med appen?
Det känns ju som om det borde vara så eftersom symbolerna i appen för de utgångarna är just glödlampor och de val man har där är just av/på ...

verkar vara ett kunglarm detta, ser verkligen fram mot att installera det!

tusen tack för alla tips och förklaringar!
 
  • Gilla
KristoferL
  • Laddar…
RilleRock
Trodde ja skrivit det
4000 = 4 mappinggate
5000 = 128 mappinggate
6000 = 512 mappinggate

Allså appen till en 4320 klarar av att hantera 4 utgångar totalt.
 
RilleRock skrev:
Trodde ja skrivit det
4000 = 4 mappinggate
5000 = 128 mappinggate
6000 = 512 mappinggate

Allså appen till en 4320 klarar av att hantera 4 utgångar totalt.
OK!

Ursäkta alla frågor, men när man inte är installatör och försöker greppa vad som behövs är det lite bökigt! Dock kommer jag inte installera larmet helt själv. Men tänkte bestämma grejer själv ...

Dessa mappinggates, räcker det med 4320 för mig om jag bara vill kunna styra två "utgångar" med appen eller måste mappinggates användas till andra saker typ deckar osv?

Det jag tänkte ha är:

1st SPC 4320-3.1
1st SPC K421MP manöverpanel med trådlös mottagare
1st SPC N310 GSM-modul
4st IR-Detektorer trådlösa
1st IR-Detektorer trådad
3st Magnetkontakter trådlösa
1st Magnetkontakt trådad
1st trådad rökdetektor
1st Utomhussiren trådad
1st Inomhussiren trådad
+ Kunna styra två utgångar via appen för t.ex. lampor via Nexa
 
B
Har bestämt mig för att sätta in en GSM som backup, och verkar inte så svårt... Tänkte det är lika bra att göra själv, någon som vet hur inställningarna är mot Securitas ? ;-)
 
RilleRock
4320 kan styra upp till 4 utgångar.
Den måste inte användas till annat men kan om man vill ha någon specialstyrning.
Men räcker till det du vill.

Iomed att du väljer 3.1 central så behöver du inte köpa till trådlös mottagare
i map för det ingår i centralen.

KristoferL skrev:
OK!

Ursäkta alla frågor, men när man inte är installatör och försöker greppa vad som behövs är det lite bökigt! Dock kommer jag inte installera larmet helt själv. Men tänkte bestämma grejer själv ...

Dessa mappinggates, räcker det med 4320 för mig om jag bara vill kunna styra två "utgångar" med appen eller måste mappinggates användas till andra saker typ deckar osv?

Det jag tänkte ha är:

1st SPC 4320-3.1
1st SPC K421MP manöverpanel med trådlös mottagare
1st SPC N310 GSM-modul
4st IR-Detektorer trådlösa
1st IR-Detektorer trådad
3st Magnetkontakter trådlösa
1st Magnetkontakt trådad
1st trådad rökdetektor
1st Utomhussiren trådad
1st Inomhussiren trådad
+ Kunna styra två utgångar via appen för t.ex. lampor via Nexa
 
RilleRock skrev:
4320 kan styra upp till 4 utgångar.
Den måste inte användas till annat men kan om man vill ha någon specialstyrning.
Men räcker till det du vill.

Iomed att du väljer 3.1 central så behöver du inte köpa till trådlös mottagare
i map för det ingår i centralen.
Tack! Trådlösa mottagaren i map var mer till för att täcka nedervåningen, tänkte att den i centralen inte täcker av hela huset.
 
RilleRock
KristoferL skrev:
Tack! Trådlösa mottagaren i map var mer till för att täcka nedervåningen, tänkte att den i centralen inte täcker av hela huset.
Vet inte vilken modell det är som är inbyggd i de nya centralerna men den som man nomalt bestyckar centralen med som har egen antenn skall klara av 300m fri sikt så en villa skall inte vara några problem om du inte har sjukt mycket ventalitationstrummor eller annan plåt som hindrar signalen ;)
Men ja håller med dig.
En sån liten extra kostnad i sammanhanget för att för bättre stabilitet i systemet så bra tänkt :)
 
B
Nu har Androidappen kommit!!!!!
 
Boan skrev:
Nu har Androidappen kommit!!!!!
länk?
 
Hej ! Har några funderingar har ett 4320 larm på firman, har proggramerat så att jag har entredörren som sista ut och ir detektorn ihallen som följande fungerar hur bra som helst. Men sedan ville jag ha ett autotillslag efter lite funderingar kom jag på att jag behövde ett område för att få det att fungera, men det som är problemet är att jag inte får någon utpasseringstid längre på entre dörren någon som har koll på läget?
 
RilleRock
mickeda skrev:
Hej ! Har några funderingar har ett 4320 larm på firman, har proggramerat så att jag har entredörren som sista ut och ir detektorn ihallen som följande fungerar hur bra som helst. Men sedan ville jag ha ett autotillslag efter lite funderingar kom jag på att jag behövde ett område för att få det att fungera, men det som är problemet är att jag inte får någon utpasseringstid längre på entre dörren någon som har koll på läget?
Låter som att det beror på att du inte knutit MAP till det område den sitter i.
Sitter den inte i säkert område kommer den inte fungera för till/frånkoppling.
Gå in på manöverpaneler, öppna upp aktuell map och välj "områden" sen PLATS där du väljer i vilket område den sitter i.

Är de inte det kan det vara in/utpasser tid inaktiv via områdesfliken.
 
Hej har en fundering till vad är det för skillnad på sia, sia extended 1 & sia extended 2 kan larmcentraler ta emot extended ?

Precis som du skrev så hade jag missat att knyta mappen till säkertläge.
 
Jag har just fått hem och börjat titta lite på mitt larm, ett SPC 4320 3.1. Det jag tycker ser lite mystiskt ut är att jag inte ser någonstans på kretskortet att det sitter en RF-mottagare, i alla fall inte där det står RF-reciever.

Någon som vet om den sitter på något annat sätt i 3.1-modellen (eftersom 3.1 ska ha inbyggd RF)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.