ullberg
Akahigi skrev:
[länk]

Borde kmärkas. Eller ngt...
Det huset kommer nog inte att rivas av den nya ägaren.
Vem skulle inte vilja bo så :)

Akahigi
KnockOnWood skrev:
Det huset kommer nog inte att rivas av den nya ägaren.
Vem skulle inte vilja bo så :)
Jag kan tycka att det är rätt coolt i det där skicket. Till och med tvättmaskinen är original. Ser ut som rätt exklusiva originalmaterial från 60-70. Panelerna är grymma.

Jag skulle kunna tänka mig att odla mustach och bo där :)

• Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
noone70 skrev:
Har åkt förbi det området några gånger...
Massor med gigantiska hus på minimala tomter.
Hahaha! :D

Så ser ju hela stor-stockholm ut!

Akahigi skrev:
[länk]

Borde kmärkas. Eller ngt...
Byggnadsminne? Varför det! Stället är varken typiskt som sportstuga eller tidstypiskt. Stugan är enligt uppgift uppförd 1966, men man skulle snarast gissat 1936 eller möjligen 1946. Möjligen är alla tre alternativen lika sanna, eftersom jag starkt misstänker en gradvis utbyggnad. Bunkern på stranden är förresten rent arkitektoniskt en ren katastrof från gissningsvis 1976.

Nej, den här kåken existerar inte om tio år. Mäklaren slår ett slag för avstyckning för ett par, tre nya villor. Men jag kan tänka mig att vissa spekulanter siktar ännu högre. 4.000 kvm tomt borde räcka för 800 kvm boyta till effektivt planerade seniorlägenheter i två, eller tre plan. Varenda föreningsmedlem får "unik sjöutsikt" och egen fiskerätt. "I vår trygga trädgård spelar vi boule".

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Billy Bäver,
du kanske, eller till och med troligen, har rätt.

Men fy vilket tråkigt framtidsscenarium du målar upp!

Och för en gångs skull tycker jag att du har fel.
Det du kallar bunker är en fint litet skjul byggt i huggen sten, som passar perfekt där nere på granithällarna,
vilka visserligen är lite förstärkta med "cement".

• Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Akahigi
billy_baver skrev:
Byggnadsminne? Varför det! Stället är varken typiskt som sportstuga eller tidstypiskt. Stugan är enligt uppgift uppförd 1966, men man skulle snarast gissat 1936 eller möjligen 1946. Möjligen är alla tre alternativen lika sanna, eftersom jag starkt misstänker en gradvis utbyggnad. Bunkern på stranden är förresten rent arkitektoniskt en ren katastrof från gissningsvis 1976.

Nej, den här kåken existerar inte om tio år. Mäklaren slår ett slag för avstyckning för ett par, tre nya villor. Men jag kan tänka mig att vissa spekulanter siktar ännu högre. 4.000 kvm tomt borde räcka för 800 kvm boyta till effektivt planerade seniorlägenheter i två, eller tre plan. Varenda föreningsmedlem får "unik sjöutsikt" och egen fiskerätt. "I vår trygga trädgård spelar vi boule".
Det var närmast interiören och skicket (köket t ex) som gjorde att jag tyckte det borde bevaras :)

Men det blir kanske riv & styck av det.

P28 skrev:
Tänkte väl att jag kände igen detta:
[länk]

[länk]
. Gunga inomhus,varför?

celox skrev:
. Gunga inomhus,varför?
Använd fantasin :)

• Gilla
NinjaSatan och 6 till
  • Laddar…
Ekberg skrev:
Inte helt lyckad placering av badrumskommod och toalett, ser ut att vara svårt att få upp lådorna.
Verkligen! Och att lyckas göra samma miss i båda badrummen är ju nästan något slags rekord!

pooster skrev:
[länk]

Lite som Södertäljevillan?!
Förutom det totalt smaklösa, tallrikar i sovrummet och världens konstigaste ledstång..

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
P28 skrev:
Förutom det totalt smaklösa, tallrikar i sovrummet och världens konstigaste ledstång..
Praktiskt om man beställer hem dansare. Bara skruva loss.

• Gilla
Steffo1980 och 2 till
  • Laddar…
P28 skrev:
Äh, det där var ju ett gymnastikredskap, som dessutom var flyttbart, inspänt mellan golv och tak.
Dom tränar säkert för cirkusjobb i "the flying trapeze"

Men allvarligt, är det detta man skrapar ihop till genom att sitta och skramla med en McDonaldsmugg utanför COOP och Systemet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.