1 197 369 läst · 5 418 svar
1197k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Även Hustoppen i TV8, S01E01 http://www.tv8play.se/play/262796P28 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag kan tycka att det är rätt coolt i det där skicket. Till och med tvättmaskinen är original. Ser ut som rätt exklusiva originalmaterial från 60-70. Panelerna är grymma.KnockOnWood skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att odla mustach och bo där
Byggnadsminne? Varför det! Stället är varken typiskt som sportstuga eller tidstypiskt. Stugan är enligt uppgift uppförd 1966, men man skulle snarast gissat 1936 eller möjligen 1946. Möjligen är alla tre alternativen lika sanna, eftersom jag starkt misstänker en gradvis utbyggnad. Bunkern på stranden är förresten rent arkitektoniskt en ren katastrof från gissningsvis 1976.Akahigi skrev:
Nej, den här kåken existerar inte om tio år. Mäklaren slår ett slag för avstyckning för ett par, tre nya villor. Men jag kan tänka mig att vissa spekulanter siktar ännu högre. 4.000 kvm tomt borde räcka för 800 kvm boyta till effektivt planerade seniorlägenheter i två, eller tre plan. Varenda föreningsmedlem får "unik sjöutsikt" och egen fiskerätt. "I vår trygga trädgård spelar vi boule".
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Billy Bäver,
du kanske, eller till och med troligen, har rätt.
Men fy vilket tråkigt framtidsscenarium du målar upp!
Och för en gångs skull tycker jag att du har fel.
Det du kallar bunker är en fint litet skjul byggt i huggen sten, som passar perfekt där nere på granithällarna,
vilka visserligen är lite förstärkta med "cement".
du kanske, eller till och med troligen, har rätt.
Men fy vilket tråkigt framtidsscenarium du målar upp!
Och för en gångs skull tycker jag att du har fel.
Det du kallar bunker är en fint litet skjul byggt i huggen sten, som passar perfekt där nere på granithällarna,
vilka visserligen är lite förstärkta med "cement".
Det var närmast interiören och skicket (köket t ex) som gjorde att jag tyckte det borde bevarasbilly_baver skrev:Byggnadsminne? Varför det! Stället är varken typiskt som sportstuga eller tidstypiskt. Stugan är enligt uppgift uppförd 1966, men man skulle snarast gissat 1936 eller möjligen 1946. Möjligen är alla tre alternativen lika sanna, eftersom jag starkt misstänker en gradvis utbyggnad. Bunkern på stranden är förresten rent arkitektoniskt en ren katastrof från gissningsvis 1976.
Nej, den här kåken existerar inte om tio år. Mäklaren slår ett slag för avstyckning för ett par, tre nya villor. Men jag kan tänka mig att vissa spekulanter siktar ännu högre. 4.000 kvm tomt borde räcka för 800 kvm boyta till effektivt planerade seniorlägenheter i två, eller tre plan. Varenda föreningsmedlem får "unik sjöutsikt" och egen fiskerätt. "I vår trygga trädgård spelar vi boule".
Men det blir kanske riv & styck av det.
Som kontrast mot marmorgolven och spottarna. Det här tycker jag är riktigt smakfullt....
http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-lidingo-hersby-lidingo-kommun-hersbyvagen-19-5817661
http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-lidingo-hersby-lidingo-kommun-hersbyvagen-19-5817661
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Äh, det där var ju ett gymnastikredskap, som dessutom var flyttbart, inspänt mellan golv och tak.P28 skrev:
Dom tränar säkert för cirkusjobb i "the flying trapeze"
Men allvarligt, är det detta man skrapar ihop till genom att sitta och skramla med en McDonaldsmugg utanför COOP och Systemet?