Larsa skrev:
Som kontrast mot marmorgolven och spottarna. Det här tycker jag är riktigt smakfullt....

[länk]
Det var många fina detaljer där!

Och inte en enda takspott inom synhåll (y)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Akahigi
KnockOnWood skrev:
Det var många fina detaljer där!

Och inte en enda takspott inom synhåll (y)
Är du också lite trött på dem? :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
pooster skrev:
[länk]

Lite som Södertäljevillan?!
Jag gissar att det ligger en led-list under takrosen i burspråket och i utrymmet runt om. Men vad är det för konstig sladd som hänger lite hursomhelst innanför rullgardinerna?
 
Nyfniken skrev:
Jag gissar att det ligger en led-list under takrosen i burspråket och i utrymmet runt om. Men vad är det för konstig sladd som hänger lite hursomhelst innanför rullgardinerna?
Coax antennsladd.
Se parabolen på bild nr 2.
 
Akahigi skrev:
Är du också lite trött på dem? :)
Tja, trött och trött...

Jag missade trenden när den började, och nu är den väl egentligen över.
Så jag lever lycklig med alla mina konventionella taklampor.
Jag har faktiskt tre spottar, som sitter över handfatet i badrummet.
Men inte gör de att man ser yngre ut direkt när man ser sig i spegeln.
Ser snarare lite bakfull ut. Men det kanske inte beror på belysningen :surprised:
 
Redigerat:
Akahigi
Ja, det vet man ju inte om man kan skylla på ljuset för, alla gånger :)

Blir nog "vanliga" lampor hemma hos mig, dock kanske mer vägglampor än brukligt.

Snygga lampor växer dock inte på träd i ok prisklasser.
 
Akahigi skrev:
Ja, det vet man ju inte om man kan skylla på ljuset för, alla gånger :)

Blir nog "vanliga" lampor hemma hos mig, dock kanske mer vägglampor än brukligt.

Snygga lampor växer dock inte på träd i ok prisklasser.
Nej lampor är svindyrt! Men i England gäller inte mönsterskydd lika länge som här, så därifrån går det att köpa designklassiker till ganska humana priser.

Kolla:
http://www.designersrevolt.com
http://www.infurn.com

Men nu kanske vi glider off topic :surprised:
 
  • Gilla
Akahigi
  • Laddar…
Larsa skrev:
Som kontrast mot marmorgolven och spottarna. Det här tycker jag är riktigt smakfullt....

[länk]
Detta är faktiskt lite bygghistoriska. Villan är ritad av Jacob J:son Gate, som inte var bara en ofta anlitad arkitekt vid exploateringen på Lidingö. Han var dessutom stilbildande med sina små riksspridda "mönsterböcker" för dåtidens egnahemsbyggare över hela landet.

Ska man vara riktigt finkänslig har han inte gjort sig känd för öppna planlösningar. Att riva väggen mellan kök och sällskapsrum är därför snudd på respektlöst. Men - man kan ju inte bo i ett museum.
 
P28 skrev:
Tänkte väl att jag kände igen detta:
[länk]

[länk]
Fin utsikt, men badrummen... Liknar något från en offentlig simhall i mina ögon :eek:
 
Credde skrev:
Fin utsikt, men badrummen... Liknar något från en offentlig simhall i mina ögon :eek:
Huset passar någ bättre i en inredningstidning än att bo i, det blir väldigt sterilt och tråkigt i längden.
 
Larsa skrev:
Som kontrast mot marmorgolven och spottarna. Det här tycker jag är riktigt smakfullt....

[länk]
Gillar Mr Bean-Mona Lisa som diskret smugit sig in på kakelugnen ovanför trappan (sök på IMG 6076). Det är humor.
 
  • Gilla
Steffo1980 och 2 till
  • Laddar…
ullberg
bjomape skrev:
Gillar Mr Bean-Mona Lisa som diskret smugit sig in på kakelugnen ovanför trappan (sök på IMG 6076). Det är humor.
Lidingöbor med humor, ja man fattar ju att de flyttar... ;)

/U
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vad är det som sitter i öppna spisen på bottenplan egentligen? Någon liten docka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.