4 355 811 läst · 32 054 svar
4356k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Bara ligga på dom som en hök annars får man ingen hjälp alls. Man ska gärna prata med högsta hönsen om inget händer, finns lagar som reglerar det där och dom är skyldiga att följa dom, det kan man gärna påminna dom om också!
Familjen bortresta, då får man lite avbockat på attgöralistan för en gång skull
* 1 garagetaket kolla till takpappen och förstärk nordöstra hörnet (ska på planpåt vad det lider)
* 1 vattenavrinning panel garage norrsida
* 1 lägg ett par ton grus på garageinfart
* 1 sota skorstenarna
* 1 flytta byggställningen
* 1 flytta undan sandhögen framför garaget
* 1 rensa fotrännorna från löv
* 1 packa och vinterstuva masten, kolla till båten
* 1 köp isover isolering k-rauta/hornbach
* 1 installera bubbelbadkaret ordentligt.
* 1 gå på villamässan
Fick köpt en hel del småprylar på villamässan, såna där grejer som jag alltid tänkt att jag skulle ha men aldrig riktigt fått tummen ur kring. Idag var det inställningen - Man lever bara en gång - som gällde Men 5 i sex på mässan är det ju bra prutlägen också
* 1 garagetaket kolla till takpappen och förstärk nordöstra hörnet (ska på planpåt vad det lider)
* 1 vattenavrinning panel garage norrsida
* 1 lägg ett par ton grus på garageinfart
* 1 sota skorstenarna
* 1 flytta byggställningen
* 1 flytta undan sandhögen framför garaget
* 1 rensa fotrännorna från löv
* 1 packa och vinterstuva masten, kolla till båten
* 1 köp isover isolering k-rauta/hornbach
* 1 installera bubbelbadkaret ordentligt.
* 1 gå på villamässan
Fick köpt en hel del småprylar på villamässan, såna där grejer som jag alltid tänkt att jag skulle ha men aldrig riktigt fått tummen ur kring. Idag var det inställningen - Man lever bara en gång - som gällde Men 5 i sex på mässan är det ju bra prutlägen också
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Lyckades få ihop en släpkärra med bråte igen...blev ÅVC med det....sen gick tankarna till att börja reda ut infernot som råder i garaget....blev trött av att bara öppna dörren....men traktorn stod där inne så jag började en service på den istället....
Skönt att det inte bara är jag som har inferno i garaget!Enk Projektet skrev:
Nu läcker det även in vatten för vindarna har ryckt i takplåten så det läcker i skruvarna:banghead:
Imorgon har jag väl inget tak alls om man ska tro på alla rapporter!
Skrivit lite motioner till vägföreningen
Tema: vägbelysning, renovering infotavlor, trädfällning, tydligare struktur kring kontakt med styrelse samt tillstånd att sätta upp en stor skylt
Jobbig jävel jag är 😜
Tema: vägbelysning, renovering infotavlor, trädfällning, tydligare struktur kring kontakt med styrelse samt tillstånd att sätta upp en stor skylt
Jobbig jävel jag är 😜
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Diskmaskinen går som en klocka, dock läcker nu inkommande vattenmätaren Ena ventilen funkar inte alls, den andra läcker. Och jag som tänkte "aldrig pilla vvs på en helg men skit samma, ska bara". Nu fick man för det.Goteborg skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Är det ventilerna före och efter vattenmätaren som krånglar?
De lär ha ett bäst före datum, det har avhandlats flera gånger här på forumet.
Men du har helt rätt!
Aldrig röra en skiftnyckel eller rörtång mellan fredag lunch och måndag morgon
De lär ha ett bäst före datum, det har avhandlats flera gånger här på forumet.
Men du har helt rätt!
Aldrig röra en skiftnyckel eller rörtång mellan fredag lunch och måndag morgon
Ventilen före sipprar lite vatten, inga mängder men tillräckligt. Ventilen efter funkar inte alls.KnockOnWood skrev:
Den är troligtvis från -65 så det är ju ganska i tiden att redan ha bytt den. Får ringa vvs snubbe när jag vaknat.