Ja då är det ju någon som har haft känningar efter stormen! Bor du neråt landet mycket nu?
Edit: passande användarnamn:cool:
 
Sydöstra Gotland. :)
 
ullberg
@mycke_nu: Jag fattar att det inte var den allra roligaste dagen, men titta tillbaka på detta om ett tag och känn er stolta att ni fixade att hantera situationen.

Sen tycker jag personligen att det är lite spännande när det blir "undantagstillståndskänsla" så jag är på ett lite märkligt sätt nästan lite avundsjuk (för mig räckte det att lasta in motorsågen i bilen, jag behövde aldrig ta fram den).

/U
 
Jo, det var en viss tillfredställelse att det mesta funkade trots allt. Hade provkört sågen och elverket i förväg vilket var tur, dom var rejält tjuriga.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Gick ut tidigt imorse för att kolla eventuella skador mm efter stormandet, allting helt och fint.. :) till och med soptunnorna stod kvar på sin plats!
Var och handlade Fasadfärg till huset idag, inte klokt att man kan bränna 10000kr på mindre än 10min !!
och då var det ändå 30% rabatt!!
När man ändå hade spenderarbyxona på passade jag på att köpa fler lagerhyllor till källaren samt fynda en betongspårfräs för 299kr
 
Montören skrev:
Gick ut tidigt imorse för att kolla eventuella skador mm efter stormandet, allting helt och fint.. :) till och med soptunnorna stod kvar på sin plats!
Var och handlade Fasadfärg till huset idag, inte klokt att man kan bränna 10000kr på mindre än 10min !!
och då var det ändå 30% rabatt!!
När man ändå hade spenderarbyxona på passade jag på att köpa fler lagerhyllor till källaren samt fynda en betongspårfräs för 299kr
Slå ut det på tiden det kommer ta att måla istället så känns det bättre;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Äntligen flyttat in i mitt nya kontor, a.k.a "Gamla klädgarderoben i källaren på 5 kvadrat". Nymålade putsade väggar, klinker på golvet, grängat tak. Min alldeles egna lya. Känns som att jag flyttat hemifrån på nytt :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
MTech skrev:
Slå ut det på tiden det kommer ta att måla istället så känns det bättre;)

Jag slipper måla, frugan skall få måla 1000m panel i källaren i vinter! :)
Måla e inget roligt...
 
Montören skrev:
Jag slipper måla, frugan skall få måla 1000m panel i källaren i vinter! :)
Måla e inget roligt...
Hoppas inte panelen ser ut såhär till våren..
A4_PB_ID806_0.png
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Det ska nog gå bra med panelen :)
 
Inte ett skit gjort i dag.. mycket på jobbet. Men i morrn får det bli röjning i verkstan har ett nytt projekt på gång!
 
Börjat röja i källaren så att jag kan plasta in väl valda delar inför avloppsbytet om två veckor. Mycket skit som måste flyttas runt, bla rackskåpet med alla patchpaneler och servrarna...
 
En full vagn med löv blev ivägkörd till tippen.
Ska nog spana in utbudet av lövblåsar till nästa år.. :)
 
Förskolan stängd idag så jag lassade in ungarna i bilen, lånade ett släp och hämtade ett lass 8-16 kross.

Har ju regnat rätt bra här på västkusten de senaste dagarna så det var måttligt lerigt i grusgropen. Gubbarna skrattade säkert bra åt kontorsfjollan i lågskor som halkade omkring när de kom med sina monsterlastare. 1050 kg fick jag enligt lastargubben, han sa dock att precisionen inte var så bra vid så små slattar! 12 ton tog skopan tydligen. Ett bilsläp känns rätt fjuttigt då!

Spritt ut gruset på min friggebodsgrund. Passade även på att hämta 4 balar cellplast.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Svärfar hjälper till att sätta in ny altandörr. Vi klarade oss nästan utan regn.
 
  • 1383374074933.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.