Vispen74 skrev:
Dags för ny?
Ja det var jäkligt nära förra gången men så konstaterar man att en ersättningsmaskin kostar 8-9k och då känns det ju inte så dumt att mecka loss det där ventilhuset och spola rent bara EN gång till......
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Mikael_L
Byggt en trappa ner till nya källaren. (eller var ju faktiskt förra helgen för att vara helt ärlig)
IMG_1099_mindre.jpg
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Älsklingen jourringde hem mig från jobbet; en halvtimme innan han skulle på viktigt möte så hade de ringt från betongfirman och sagt att de kunde komma och toppa upp vår form (long story, men det var absolut sista chansen om den skulle hinna brinna klart tills vi ville ta bort formen och motfylla). Han tänkte snabbt, sa ja och gjorde en hjälteinsats och hann både med att ta emot bilen, nödsjyssta betongen och precis i tid till mötet.

Enter yours truly, vars uppgift nu var att hasta hem och slutputsa verket. Kommer hem, hämtar lillungen från dagis (regellydig som jag är) och planen är nu att byta om till byggkläderna och fixa finliret. Bara det att jag glömt nyckeln hem.

Så där står man, i de fina klackkängorna och lilla kappan. Det var ju bara att hänga av sig vad man kunde och börja jobba. Kände mig hyfsat fånig där jag trippade runt och försökte rädda skorna från betongen, gick väl så där. Strängt upptagen som jag var så missade jag vad lilla fröken roade sig med under tiden, nämligen att bada i en spontanuppkommen plaskdamm som bildats i en bit ställningsplast som låg på marken.

Sååå... Jag har betong på händerna, betong på skorna, ganska dammiga finbyxor och nyinköpt DYR topp, en plaskvåt tvååring och inget att torka av vare sig det ena eller andra med. Jag offrade sjalen.

Nåväl, slutet gott, allting gott. Både kläder, sjal och illbatting överlevde utan spår av vedermödorna, och stödmuren är på plats :)...
 
  • Gilla
erik_n och 3 till
  • Laddar…
P
Och så föddes en historia som "tvååringen" som vuxen kommer att berätta för sina barnbarn. "När jag var liten fick jag minsann..."
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Du gör det väl tillsammans med dina barn?
[länk]

:) :cool:
Skulle gärna göra det men dom är ju upptagna med sina ipads.........
 
Redigerat:
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Det hör ju inte till tråden men delar med mig ändå då jag är glad ända in i själen!
Har precis fått en frisk liten lillebror så nu kan jag titulera mig trebarnsfar:)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
D09
MTech skrev:
Det hör ju inte till tråden men delar med mig ändå då jag är glad ända in i själen!
Har precis fått en frisk liten lillebror så nu kan jag titulera mig trebarnsfar:)
Grattis 😄😄😄
 
p.lundgren skrev:
Och så föddes en historia som "tvååringen" som vuxen kommer att berätta för sina barnbarn. "När jag var liten fick jag minsann..."
Lär nog bli många sådana historier. Hon klättrade upp på pakethållaren på sin pappas cykel häromveckan, satt uppkrupen som en liten nöjd fågel på cykeln som stod lutad mot väggen. Inte illa för en 21-månaders...
 
MTech skrev:
Det hör ju inte till tråden men delar med mig ändå då jag är glad ända in i själen!
Har precis fått en frisk liten lillebror så nu kan jag titulera mig trebarnsfar:)
Ja, ja, men fick du något byggt ;-)?

Äsch, grattis menar jag förstås!
 
Redigerat:
Grattis MTech!

Städat lite i fritzl-källaren så nu är det lite bättre i alla fall. Sugen på att lägga in klinkers eller nån annan beläggning på betongen så det blir lite lättare att hålla rent, skiten biter verkligen fast i betonggolvet. :(
 
Röjt i garaget så jag kunde köra in bilen igen, var 2 årsen det stod en bil där sist. Är väl ett i lands problem att garaget blir nåt slags förråd eller mellanstation med prylar man inte använder är min uppfattning.

mvh
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Röjer på tomten..

Ska tydligen blåsa lite imorgon :)

Ungarna leker rövare med mina ihopkrattade lövhögar..

Varför krattar man ihop det dagen innan det ska storma?
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Försöker gänga ur en havererad elpatron ur elkasetten.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.