98 531 läst · 415 svar
99k läst
415 svar
Synpunkter / erfarenheter på Hargassner vedpanna
Nä, systemet med golvärmen är för trögt för det tror jag men det blir lite kompensation mot att solen lyser in under dagen Kan hända att det svarar bättre när det är kallt ute och energin går åt snabbarejensaro skrev:
Någon nattreducering har jag inte ställt in än
Ja det går det också. Men en egen shunt och ett ställdon liknande ARA 600 är ingen större affär. Då kan man styra exakt efter behovet i garaget utan att huset påverkas. Pannan har väl inbyggd styrning vad jag förstår.jensaro skrev:
Stämmer, tror det finns 6 olika kretsar för sånt.Jannez69 skrev:
Skulle vilja ha det på en sådan krets isåfall
Så in med kulverten intill tanken och koppla på, sen någon kabel från pannan.
Förmodar att värmeväxlare behövs.
Värmeväxlare behöver du endast om du vill kunna kallställa garaget och endast värma upp det då och då. Då har du glykolvatten i internkretsen till garaget. Vill du ha kontinuerlig värme vintertid behövs ingen värmeväxlare.
Två saker som man saknar på anläggningen är
Den trådlösa enheten har inget vad jag vet bakgrundsljus. Där hade jag önskat t ex blått fint ljus när man smyger upp på natten och trycker på knapparna.
En ledlampa som lyser in i eldstaden när man fyller på ved 😄😄
Just det...
Att diagrammet visar minst veckobasis och har ett räkneverk på antal ilägg
Den trådlösa enheten har inget vad jag vet bakgrundsljus. Där hade jag önskat t ex blått fint ljus när man smyger upp på natten och trycker på knapparna.
En ledlampa som lyser in i eldstaden när man fyller på ved 😄😄
Just det...
Att diagrammet visar minst veckobasis och har ett räkneverk på antal ilägg
Måste säga att tändknappen är grym
Har inte använt en tändare överhuvudtaget
Nästa steg är väl att kunna tända utan papper 😉
Iaf dags o sno lite metro på jobbet imorgon så man har lite gott och blandat hemma till nästa tändning..
Funderar på om man skulle ta o fota hela menyträdet om någon vill se 😄
Har inte använt en tändare överhuvudtaget
Nästa steg är väl att kunna tända utan papper 😉
Iaf dags o sno lite metro på jobbet imorgon så man har lite gott och blandat hemma till nästa tändning..
Funderar på om man skulle ta o fota hela menyträdet om någon vill se 😄