418 999 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Känner igen den färgen http://www.worxlandroid.com/sv/ Ska HQ nu även sälja klipparen under Flymo??
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Misstänker att de säljer den som Flymo på marknader där Gardena inte är stora/poppis..
Flymo är oerhört starkt som varumärke i Storbritannien. Samma som Gardena R40Li och släpptes i början av året.
I Sverige är det vad jag vet bara Plantagen som aktivt marknadsför varumärket Flymo idag, de flesta andra varuhusen har gått över till Gardena, vilket är tanken från Husqvarna. Roboten är inte alls tänkt för vår marknad, är tveksam till att instruktionsboken ens finns på andra språk än engelska.
I Sverige är det vad jag vet bara Plantagen som aktivt marknadsför varumärket Flymo idag, de flesta andra varuhusen har gått över till Gardena, vilket är tanken från Husqvarna. Roboten är inte alls tänkt för vår marknad, är tveksam till att instruktionsboken ens finns på andra språk än engelska.
Gardena R70li får du hos Jula för 9995kr. Har man Hornbach i närheten så får du den med 10% i prisgaranti ; alltså för drygt 9000kr. Med tanke på det är slutet på säsongen så ska man se till så man får extra garanti så man inte garantin tickar på när roboten står i låda i garaget fram tills nästa säsong samt att man får gratis uppgradering av mjukvaran nästa säsong.
Fast... Hornbach har prisgaranti även på konkurrenters kampanjpriser. Om man skriver ut erbjudandet från Jula som nu är 6990 kr och går till Hornbach så ska de kunna ge priset 6210 kr (-10%)
Bauahaus har också liknande prisgaranti vad jag förstått. Men den gäller bara mot priser i fysiska butiker och om butiken ligger inom en viss radie till Bauhaus varuhus.
Känns lite lockande faktiskt
Bauahaus har också liknande prisgaranti vad jag förstått. Men den gäller bara mot priser i fysiska butiker och om butiken ligger inom en viss radie till Bauhaus varuhus.
Känns lite lockande faktiskt
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Har för mig att det inte skall vara några problem. Du måste ha kodkortet och ev ringa supporten. Det står i manualen.