4 362 017 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Eller så kan man säga att de har gjort en hel del sen dess, jag har ringt ett par gånger till dem i nutid och då har de varit ett av de mest serviceinriktade företag jag någonsin varit i kontakt med.
/U
/U
Jag o lillgrabben har städat i garaget...
Börjar inse att om han ska skolas in där så måste jag ändra strukturen ha ha
Dvs kemikalier och tänkbara mordvapen förvaras högt upp :/
Hittills har det varit i en logisk ordning för en vuxen men synd o utestänga dom små när man grejar
Börjar inse att om han ska skolas in där så måste jag ändra strukturen ha ha
Dvs kemikalier och tänkbara mordvapen förvaras högt upp :/
Hittills har det varit i en logisk ordning för en vuxen men synd o utestänga dom små när man grejar
Målat den "nya" det (begagnad) dörren på garaget. Städat efter nattens fogning av sättsprickor i tegelfasaden, grävt fram lite markör till kompletterande trädgårdsbelysning samt filat lite på en jigg för svetsning av åtta meter balkongräcke.
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Fick igår för mig att jag skulle bättringsmåla några lister....lyckades måla ca 2m när kompisen kom och skulle hämta lite motordelar...glad för att slippa måla en stund sprang jag ut och hjälpte till...åkte sedan till Gröna Lund med barnen kom hem sent och upptäckte att det fortfarande lyste i rummet och att färgburken stod öppen med en hård pensel bredvid....jag hatar att måla......
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Saft?
Ni vet de där fixarprogrammen på tv som alltid har ett inslag på slutet när de säger "familjen kommer snart!" och så sätter hela skocken med hantverkare igång och turbofixar och när familjen kommer så är allt klart och fint?
Hade ett sånt moment igår. Eller, ja, det var ju ingen skock med hantverkare då, det var ju bara jag, och inte hann jag klart heller.
Älsklingen och lill-dottern var borta ett par dagar i veckan och jag tänkte överraska med att knåpa ihop en stomme till resårmadrasserna som hittills stått direkt på golvet. Jag trodde ju inte att jag skulle hinna helt klart, men grundfunktionen i alla fall, och så skulle det vara städat och fint och nybäddat med nyinköpta sängkläder. Bara doftljusen som saknades i visionen...
Efter tre kvällars sent arbete så var det klart att det skulle bli en kamp mot klockan, det var då jag fick den här "Bygglovs"-känslan. Funderade på att möta dem där nere och be att de väntade där tills det var uppvisningsklart, men just som jag skulle till och skruva fast resårmadrasserna vid stommen (tillsammans med lite mejslande) så hörde jag "Mamma banka´! Banka, banka!" i trapphallen och de kom in ...
Äh, det var nästan klart och det blev bra, och någon halvtimme senare så kunde de beundra den förverkligade visionen. Minus locken till förvaringen i karmen och lite dekorationsdetaljer som jag inte räknat med att få klart den här helgen ändå.
Hade ett sånt moment igår. Eller, ja, det var ju ingen skock med hantverkare då, det var ju bara jag, och inte hann jag klart heller.
Älsklingen och lill-dottern var borta ett par dagar i veckan och jag tänkte överraska med att knåpa ihop en stomme till resårmadrasserna som hittills stått direkt på golvet. Jag trodde ju inte att jag skulle hinna helt klart, men grundfunktionen i alla fall, och så skulle det vara städat och fint och nybäddat med nyinköpta sängkläder. Bara doftljusen som saknades i visionen...
Efter tre kvällars sent arbete så var det klart att det skulle bli en kamp mot klockan, det var då jag fick den här "Bygglovs"-känslan. Funderade på att möta dem där nere och be att de väntade där tills det var uppvisningsklart, men just som jag skulle till och skruva fast resårmadrasserna vid stommen (tillsammans med lite mejslande) så hörde jag "Mamma banka´! Banka, banka!" i trapphallen och de kom in ...
Äh, det var nästan klart och det blev bra, och någon halvtimme senare så kunde de beundra den förverkligade visionen. Minus locken till förvaringen i karmen och lite dekorationsdetaljer som jag inte räknat med att få klart den här helgen ändå.
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Ja, jag har inte utrustning för att göra vin, så det får bli saft. Jag kan rapportera hur det går, för det är första gången. Blev helt överrumplad av hur mycket vindruvor det blev när jag började skörda så jag fick snabbt googla fram ett recept. Tydligen kan man göra gele och allt möjligt av druvorna.mariatherese skrev:
Haft elektriker på besök
Planerat in jobb nästa vecka
Blir spottar, rörelsedeckare samt el till pannan
Rörelsedeckare i hallen i källaren
1 vecka till installation av vedpanna 😄😄😄😄
Röjt på grannens tomt, massa ved till mig
Imorgon röja ur lilltjejens rum och klyva ved 😄
Planerat in jobb nästa vecka
Blir spottar, rörelsedeckare samt el till pannan
Rörelsedeckare i hallen i källaren
1 vecka till installation av vedpanna 😄😄😄😄
Röjt på grannens tomt, massa ved till mig