1 790 855 läst · 5 846 svar
1791k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_29287.htmAlfredo skrev:
Tackar, nu gäller det bara att hitta en butik som har den i lager...
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Renoverare
· västra götaland
· 734 inlägg
ang högtrycken tycker jag den är lite slö i starten. att få upp trycket tar en stund, och den skapar inte trycket om man inte "gasar",,...
sedan sladdvindan på den är sådär den med..., men 1K var den värd
sedan sladdvindan på den är sådär den med..., men 1K var den värd
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Nu har LIDL en elektrisk häcksax för 399:- som jag slog till på. Deras egna märke Florabest, men tillverkad av något som heter Grizzly, åtminstone själva sax-delen är gjord i Tyskland.
Har kört med den hela dan idag, både lättare klippning av spireahäckar och lite tyngre jobb när jag skulle kapa ner en vildvuxen tuja-häck. Har funkat mycket bra, saxen klarar utan problem att man kilar in en gren av max-storlek (24mm) och trycker till så klipper den av grenen på första "hugget". Upplever den som starkare än grannens bensindrivna häcksax som jag lånat tidigare år. Återstår att se hur länge den håller.
Har kört med den hela dan idag, både lättare klippning av spireahäckar och lite tyngre jobb när jag skulle kapa ner en vildvuxen tuja-häck. Har funkat mycket bra, saxen klarar utan problem att man kilar in en gren av max-storlek (24mm) och trycker till så klipper den av grenen på första "hugget". Upplever den som starkare än grannens bensindrivna häcksax som jag lånat tidigare år. Återstår att se hur länge den håller.
Ser att LIDL har en Parkside batteridriven borrhammare som erbjudande fr.o.m. den 22/8. Har bara ett Parkside verktyg innan, en sticksåg, som jag är sisådär nöjd med. Nån som har några tankar/erfarenheter om borrhammaren?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Ahh denna var batteridriven. Missade det. Tyvärr då vet jag inte.
Kör en del andra saker från dem och har inget att klaga på , men allt beror ju på användandet och priset brukar ju vara rimligt för att chansa tycker jag.
Specen ser ju bra ut samt att de har väl 3års garanti?
Kör en del andra saker från dem och har inget att klaga på , men allt beror ju på användandet och priset brukar ju vara rimligt för att chansa tycker jag.
Specen ser ju bra ut samt att de har väl 3års garanti?
Det tråkiga med alla Lidls batterimaskiner är att man bara får ETT batteri till. Det är dessutom väldigt krånglig/omöjligt att få tag på ytterligare batterier.bonnier skrev:
Men själva maskinerna brukar vara bra. Hade de skickat med ett extrabatteri från början hade deras maskiner verkligen varit ett bra alternativ.
Tror nog att julas är ett bättre alternativ, går dessutom att köpa ett bratteri till.
En nackdel med dessa är laddtiden, dock är det inte ett problem för mig då jag inte använder den så ofta och ej lämnar den helt urladdad.
https://www.jula.se/batteridriven-borrhammare-14-4v-001020
En nackdel med dessa är laddtiden, dock är det inte ett problem för mig då jag inte använder den så ofta och ej lämnar den helt urladdad.
https://www.jula.se/batteridriven-borrhammare-14-4v-001020