M
Varför inte laga punkan? Det är enkelt med plugg och inte dyrt. Gjorde det för några år sen och det höll säsongen ut tills däcket behövde bytas efter normalt slitage.

Micke64 skrev:
Varför inte laga punkan? Det är enkelt med plugg och inte dyrt. Gjorde det för några år sen och det höll säsongen ut tills däcket behövde bytas efter normalt slitage.
Tyckte att den 5cm långa revan nog var lite stor för plugg, plugg kan man använda om man kört på en spik eller så, när man får en manlig punktering då är det bara att byta däck, dessutom var däcken dåliga. ;)

Nyfniken skrev:
Rensat avloppet. Skruvat åt vattenlåset för dåligt. Städat upp vattanläckan ett par timmar senare.
Typiskt att det ska bli så när man ändå får hålla på med skitjobb....hoppas du slipper göra om det på länge....

KnockOnWood skrev:
Va! Finns det?

Det verkar lurt.
Har inte jobbat med den förut men på Cheapy hade de två varianter. Den här var väldigt stel jfr med glasfiberväv, stickig till tusen (fick ta tunna handskar) och kunde nästan brytas om man var omild och försökte justera den på väggen. Inte följsam på nåt vis. Invändigt 90 gradershörn fungerade men att gå över trubbiga vinklar eller runt hörn var svårt. Där blev det en del rynkor tyvärr.
Men den kanske bara ska användas på rena väggar, jag hade ett taperlager sen tidigare.

D09
Satt upp en hylla i lilltjejens rum, fått hem en lastbil och hämtat 2 vändor 16-32 till baksidan.

Imorgon blir det 8 - 9 vändor till :)

Snart när jag blir avlöst från ungarna ska tavlor flyttas/upp ( sambons påhitt )

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Typiskt att det ska bli så när man ändå får hålla på med skitjobb....hoppas du slipper göra om det på länge....
Hustru och dotter med långt hår. Det dröjer inte länge. Men nästa gång kommer jag i alla fall garanterat göra något annat fel än att dra åt vattenlåset för löst :D

• Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Påbörjat tillverkning av ett trappräcke så att ungarna slutar ramla två meter ned i trappan till undervåningen :)

• Gilla
erik_n och 4 till
  • Laddar…
Satt upp OSB i det femte och sista sovrummet i dag, sådär tre år efter huset var "klart". Gipsa i morgon. Sedan är det bara bastun kvar till färdigt hus (och lite lister givetvis).

Microliten målad två gånger, i morgon blir det golvläggning. Tänk vad några japanska skjutdörrar kan ställa till med. Fler idéer finns...

IMG_20130806_202107_zpsc5934034.jpg

Borsta rent lite staket idag.

• Gilla
Yrrol och 3 till
  • Laddar…
D09
Jovial skrev:
[bild]

Borsta rent lite staket idag.
Vilken skillnad :)

Blir ännu bättre imorgon när det blir svartlaserat. Bara hoppas att regnet håller sig borta. Får väl komma med en ny bild då

Staplat sågade pallar och slängt in lite i pannrummet. Tittat på när en bit av putsfasaden ramlade ner(ca 3kvm).. :(

• Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
Monterat fladdermusholkarna jag målade igår & förrgår.
ImageUploadedByByggahus.se1375819776.750670.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädet är ordentligt snett men jag satte den så rakt jag kunde, vi får se om jag kan leva med snedheten... (Den andra kom upp ganska rakt iaf)

Y
Städat ut all skräp och prylar från vattenrummet - såg fram emot att titta närmare på den tvättmaskin jag trott var för maskindelar, visade dock bara vara simpel för tyg...
Städat ut bröde ur ena garaget - och trampat i kattskit.
Flyttat ~10 sopsäckar till samlad plats inför bortforsling.
Flyttat runt saker till mer logiska platser.
Klippt gräs - tills ena knivaxeln gickav.
Kollat min elförbrukning under juli.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.