vespaman skrev:
Vet inte hur det är i södra sverige, men här i stockholmstrakten är landhöjningen större än havsvattenhöjningen. Kan ju iofs ändras, men känns inte som ett orosmoment.

Skulle iofs inte vilja bo sådär själv, ser rätt torftigt ut, tycker jag...
Håller med, sen kan man ju undra hur man hanterar strandskyddet på en sån liten halvö, det går ju inte att bygga minst 100 meter från stranden oavsett. Tydligen är lösningen att strunta I strandskyddet helt och hållet ;)

/S
 
igelkotten82 skrev:
[länk]

Annorlunda former på huset och rätt mycket skoj detaljer tyckte jag. Plåttak invändigt har jag aldrig sett i en villa men tycker nog det är rätt coolt på bild i alla fall..
Känner igen dom sista kvällsbilderna... Är det inte någon från forumet som äger huset?
Häftigt och annorlunda tak att ha invändigt iaf :)
 
Hittade detta huset, förvisso inget svenskt men jag föll pladask för planlösningen och utsikten. Många tycker att möblerna inte passar in, och där är jag benägen att hålla med...

http://www.youtube.com/watch?v=GjYMqRS6fqE

/S
 
T
JoakimJohansson skrev:
Känner igen dom sista kvällsbilderna... Är det inte någon från forumet som äger huset?
Häftigt och annorlunda tak att ha invändigt iaf :)
Kan vara bland dom fulaste hus jag har sett och uppfarten ser för jävlig ut. Inte ens insidan är snygg någonstans och sedan ska vi inte snacka om det horribla innertaket som återfinnes i HELA fastigheten.

Nej, dom kommer ALDRIG att få 4 miljoner för det vanskapta missfostret.......
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det finns många sätt att spendera 4 mille.

[länk]

Ser fint ut på bilderna men det går knappt att kliva ut genom dörren utan att hamna i sjön och det ligger verkligen mitt i farleden utanför waxholm. Inte trevligt.
tycker inte man ser mycket alls på bilderna, bara en massa närbilder. Kan tänka mig att det är ganska blåsigt på en sådan liten ö.
 
Nyfniken skrev:
Det är igelkotten82s eget hus.

[länk]
Aha just det, de va därifrån ja kände igen det!
 
igelkotten82 skrev:
[länk]

Annorlunda former på huset och rätt mycket skoj detaljer tyckte jag. Plåttak invändigt har jag aldrig sett i en villa men tycker nog det är rätt coolt på bild i alla fall..
Det där plåttaket ser ut som om det kom ifrån ett garage för lastbilar eller nåt. Man ser det inte på bilderna, men inte nog med att det är ren plåt, dessutom sticker det ut decimeterlånga skruvar överallt.

Dörrarna är skjutdörrar, ihopslagna av ohyvlade bräder, och som hänger i plåtskenor, utanpå väggarna. Det innebär att det liksom aldrig blir "tätt" när man stänger. Särskilt irriterande måste det vara på toaletten. Dessutom är toaletten ett genomgångsrum med två dörrar. Eller tre, det är en dörr ut också. Så det blir mycket att stänga och låsa om man är det minsta mån om sitt privatliv. Och komma ihåg att låsa upp när man går därifrån.
 
Nyfniken skrev:
Det är igelkotten82s eget hus.

[länk]
Men vadå... har han länkat till sitt eget hus i (som är till salu) i tråden om coola hus och låtsas sedan om att det inte är hans? "Annorlunda former på huset och rätt mycket skoj detaljer tyckte jag. Plåttak invändigt har jag aldrig sett i en villa men tycker nog det är rätt coolt på bild i alla fall.."

Bara jag som tycker att det var rätt lågt?
 
  • Gilla
Kallebo och 9 till
  • Laddar…
Igelkotten82 är avslöjad av ett byggahus-falköga, och sitter nu med byxorna neddragna.
Han skrev också att han tycker att plåttak "ser coolt ut på bild"
underförstått, som jag tolkar det, "men inte i verkligheten"

:)
 
  • Gilla
Kallebo och 2 till
  • Laddar…
Insåg inte att de va han själv som länkat till det men haha de var ju ganska lågt :)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
andersmc skrev:
Det där plåttaket ser ut som om det kom ifrån ett garage för lastbilar eller nåt. Man ser det inte på bilderna, men inte nog med att det är ren plåt, dessutom sticker det ut decimeterlånga skruvar överallt.
Det är väl inget fel på Plannja Combideck. Och billigt blir det, om arkitekten själv får bestämma! ;)
 
Gillar Igelkotten82's hus, annorlunda och vågat. Hade inte velat bo i det själv men kul som omväxling.
Plåtinnertaket däremot... min erfarenhet av "råa industrimaterial" som dominerande inredning är inte så positiv, i början tycker man det är jävligt coolt kanske men efter ett tag blir man bara trött på det och vill ha något mjukare för ögat.
Satt några år i en nybyggd kontorslokal med arkitektritade råa betongväggar. I början var det lite ball men efter ett år var alla vansinnigt trötta på att stirra in i en grå betongvägg, särskilt gråa regniga dagar var det ingen upplyftande miljö. Det blev tyvärr aldrig målat under min tid, fastigheten var under garanti fortfarande och ingen ville såra den kända arkitekten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.