M
Tänkte fixa och måla i tvättstugan.. fick en påhälsning av en Spillkråka :)

Spillkråka.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
D09
Monterat plasttak på vedboden...

Sladdrig skit, som att rulla en kondom över regelverket

ullberg
Blivit inspirerad av entusiasmen hos en annan användare på BH som har likadan åkgräsklippare som min gamla häck så jag har slipat upp bladen och bytt den väldigt trasiga plastgrillen mot en i trä:
ImageUploadedByByggahus.se1369587744.927844.jpg
Skapa konto

Tiden får utvisa om den tål värmen... (Spännande att behöva olja gräsklipparen på ett nytt sätt framöver)

/U

• Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
M
ullberg skrev:
Blivit inspirerad av entusiasmen hos en annan användare på BH som har likadan åkgräsklippare som min gamla häck så jag har slipat upp bladen och bytt den väldigt trasiga plastgrillen mot en i trä:
[bild]

Tiden får utvisa om den tål värmen... (Spännande att behöva olja gräsklipparen på ett nytt sätt framöver)

/U
Den där ser lite arg ut - som stora elaka käftar ;) Måla en drake kanske?

Tog fram grästrimmern, slut på bensin.
Tog fram gräsklipparen, slut på bensin.
Tog fram grillen, grillade en rejäl köttbit som jag avnjöt med potatisgratäng och gott samvete efter mitt hårda arbete på förmiddagen:p

• Gilla
D09
  • Laddar…
Sågade ner en stor ful Rhododendron. Nu får det plats två odlingsramar till. Fast vi nöjer oss nog med en. Sallad och morötter ska vi sätta tror jag.

Make och dotter roade sig med att befria klippan från diverse blåbärsris, gräs och barr, det ska bli ett litet trädäck i anslutning till den sedan. Med hammock på.

Inte mkt men gjorde det avgörande telefonsamtalet i fredag. Inom 4v så har man en bergvärmeinstallation

Lackat ett skrivbord till dottern, installerat hemmakonstruerat slangunderaltanensystem så jag slipper dra vattenslangarna över den i sommar. Rensat maskros från gräsmattan och klippt den.

Ingenting idag, men i helgen blir det tapetsering.

D09
Beställt en vedpanna :)

Rivit en tegelvägg. ImageUploadedByByggahus.se1369688589.273511.jpg
Skapa konto

Sprayat Jape Mögelfri på vinden (ta bort gammal skada) och ska snart tigersåga upp ett hål i en innervägg.

Om trädgårdarbete räknas så har jag plockat en maskros.

Sedan tre årsmöten på raken, samfällighet, bevattning och kabel-TV.

Börjat putsa igen håligheter i väggen där den rivna väggen var.

D09
Inget tyvärr, åkte och tränade hapkido istället, eller som dom säger på jobbet "gubbkarate"

Imorgon blir det förhoppningsvis fortsättning med vedboden om sambon tillåter :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.