Om man ska löda och krympslanga ska man nog helst använda krympslang med smältlim eller fylla med vattenfast fett innan krympning

MBygga,
Super tack för tips om kabel och kopplingar.

• Gilla
MBygga
  • Laddar…
Det följer även med 10st skarvdon till s510'an. Men bara 100m kabel enligt manualen.

Imower.se ville att jag skulle sätta över pengar på något konto.. Låter skumt
vågar man köpa därifrån verkligen?
Klipparen verkar iaf klockren!

Jag har också beställt där. Det känns lite skumt, men Veikko verkar trevlig och svarar oftast direkt och trevligt på alla mail frågor jag ställt. Jag hoppas verkligen att man får sin klippare.

Betalade du i förskott?

man betalar ju i förskott på de flesta ställen på nätet, bara att hoppas på det bästa. :)

Jag ska sätta in pengar så fort jag får totalpriset. Beställde lite extra grejer. Kabel o märlor etc

Känns "sådär" att skicka iväg över 6000 kr till en okänd privatperson och hoppas att man ska få en klippare en månad senare.

Nu är det bara att vänta. Är det bara grymmeoffe som har en maskin och kör nu? Någon som har något problem med den? Kan du förklara igen vad som var problemet med ultraljudssensorerna?

Jag är även nyfiken på om den går centrerat över begränsningskabeln?

Och hur funkar klippningen längs med kabeln när man kör med subareor? Som jag förstår så åker den då från laddstationen längs med kabeln tills den kommer till en memory point och då lämnar den kabeln - men då blir det väl inte klippt längs med hela kabeln?

Kollade en kinesisk leverantör på Ali Baba. Man kunde beställa styckvis, 800 us$ samt 260 us$ för frakten. Sedan tillkommer moms och tullavgift. Så Imover säljer dem väldigt billigt. Väntar spänt på hur det har gått för Er andra.
Har idag en Automower 220 AC som gör sin 6:e säsong, fantastisk pryl. Är i flyttartagen och tänker lämna honom kvar i det gamla huset, letar efter nytt och billigare alternativ. Det har gått åt en del reservdelar genom åren, styrkort till laddstationen efter blixtnedslag, framhjul, tråd, märlor och knivar. Till Husqvarna är det inte några problem att få tag på dessa...men lär bli svårare med kinesmodellerna.

Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till tian chen?

Jodå

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.