1 160 705 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Beslutet för min del är redan tagit. Men har aktiviteter på tomten som föranleder att klipparen inte köps och installeras närmaste tiden. Dessutom har inte gräsmattan återhämtat sig efter vintern ännu. Har mätt upp tomten idag mer exakt på hur lång begränsningskabel jag behöver. Blev 200m (+-5m)
Snön har precis försvunnit här, gräset är d.ö.t.t men jag passar på nu när den är prissänkt. Jag lär återkomma med synpunkter och intryck när den är installerad.mortimer skrev:
Gräset dör inte över vintern, men det ser dött ut. Gjort detsamma här för vår del sedan vi flyttade in man vi har alltid kvarterets finaste gräsmatta. Ge det 2-3 veckor efter snön är borta så allt hinner torka till o solen komma fram så gräset växer över 7grader.dennisson skrev:
Lär ju vara årets modell med tanke på att de väntar inleverans imogon av 27st; alltså inga lagermaskiner från förra året. Ganska övertygad om att de maskiner som såldes förra året blev slutsålda då releasen var sen.dennisson skrev:
Det var nog lite slarvigt ironiskt uttryckt av mig. Självklart dör det inte under vintern p.g.a kylan, däremot har jag endel snömögel där drivorna legat som tjockast. Ska ta räffsan lite vackert och kraffsa bort det. Gräset överlever väl det också, men viss kvävningsrisk finns.mortimer skrev:
Det var nog lite slarvigt ironiskt uttryckt av mig. Självklart dör det inte under vintern p.g.a kylan, däremot har jag endel snömögel där drivorna legat som tjockast. Ska ta räffsan lite vackert och kraffsa bort det. Gräset överlever väl det också, men viss kvävningsrisk finns.mortimer skrev:
Tanken var att bosch skulle släppa denna redan 2012 men fick aldrig ordning på den då. Nu ska den enligt bosch varaklar och testad. Få se hur det går i år.
Nöjd är jag Hoppas man inte behöver de extra veckor garantin blivit längre om man köpt senare. Dock skulle det inte förvåna mig om den blir ännu billigare senare iår.mortimer skrev:
Återstår att se vem som gjort en bra deal; den som köpt billigt häromdagen eller den som köper billigare om de sänker alt. om man kommer i behov av de extra garantidagarna på säsongen man får.dennisson skrev:
Om man behöver åberopa garantin lär man ha kommit på det innan säsongen är slut, på vintern står den ju ändå i ide och då upptäcker man ju inga fel.mortimer skrev: