1. Fått halvt magsår av att utsättningspinnarna från kommunen hamnade oroväckande nära den fina eken - vill inte behöva fälla den..
2. Släpat hundranårton ekgrenar efter att arboristen varit i farten. Flyttat dom från ena sidan av tomten till andra. Lär inte vara sista gången jag släpar dom. :confused: Även om det var jobbigt var det grymt skönt att få göra första fysiska insatsen på nya huset! Närmsta året ska min stackars kontorskropp bannemej få veta att den lever!(y)
3. Njutit av min blivande utsikt där fullmånen gick ner över kyrktornet!

• Gilla
Hummingbird och 3 till
  • Laddar…
Fortsatt med att göra luftspalt i snedtaket på ovanvåningen.

Plockat ut, skrapat, sågat ner, spacklat, slipat och målat innerfönsterbåge #11 och #12 av arton totalt.

På med tätningslister idag och in i den likaledes nymålade fönstersmygen.

Tre fönster kvar.. Påsken är räddad! :|

Screen Shot 2013-03-28 at 5.37.38 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RtZ och 4 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Plockat ut, skrapat, sågat ner, spacklat, slipat och målat innerfönsterbåge #11 och #12 av arton totalt.
Två fönster klara redan klockan 05:47, kör du på i den takten lär du vara klar till lunch idag! ;)

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
bjolo360 skrev:
Två fönster klara redan klockan 05:47, kör du på i den takten lär du vara klar till lunch idag! ;)
Passa dig! Följer du det rådet blir du sysslolös resten av påsken! :eek:

Har inte gjort någonting på huset på länge nu....gick ett varv runt huset igår men det räknas kanske inte.....;)
Väntar på att den sista snön ska försvinna så att jag kan röja bort skräp och sly från baksidan av huset....

Precis haft sotaren här som har besiktigat och godkänt glidgjutningen och installationen av vår spiskassett. Ikväll blir det till att premiärelda. :)

Har äntligen justerat in frånluften i huset.

Monterat nya diskmaskinen och testat den! Supernöjd med resultatet! Nu får jag tid med en massa andra projekt när jag slipper handdiska.

mycke_nu skrev:
[bild]
Schyssta tapeter i din verkstad :D

Letat motivationen.. den måste bara finnas här någonstans... :confused:

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
ullberg
-RB- skrev:
Schyssta tapeter i din verkstad :D
De har redan avhandlats för några inlägg sedan, tydligen någon kvarleva från 70-talet (jag håller med om att de är snygga och är väldigt glad att även vi behöll en vägg med 70-tals tapeter i vårt hus, våra är dock inte lika eleganta utan mer från den då så vanliga orange-bruna färgskalan)

/U

Lite slang dragning

ImageUploadedByTapatalk1364544938.708920.jpg
Skapa konto

6 timmar senare!

ImageUploadedByTapatalk1364568653.505059.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByTapatalk1364568664.412758.jpg
Skapa konto

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
RulleBulle skrev:
6 timmar senare!

[bild][bild]
Snyggt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.