Visst gynnar er app byggahus AB, men kan inte se att dr gynnar någon forummedlem. Det är just forumet och det stora antalet medlemmar som gör att det går så bra för er, med en vinstmarginal på över 30% och över en miljon i vinst.
Min egen tro är att detta är första större steget där det blir mer fokus på omsättning, marginal och vinst. Att dumpa tapatalk på veka grunder som mellanraderna har mer med annonser att göra är för del början till slutet på forumet. Vad är näst, får man inte diskutera om kassa produkter sponsorer har?

• Gilla
jlinxx
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Ja, idag ligger mycket av funktionaliteten i Tapatalks händer. Men det behöver inte betyda att kommer att vara så för all framtid.

Som jag sagt tidigare vill vi att ni ska ha Byggahus "top of mind", inte Tapatalk. Vi vill ha statistik samlat på ett ställe. Det får vi om alla appanvändare kör en och samma app. Vi vill kunna välja om vi vill visa annonser eller inte (och för vem). Det kan vi om vi kör en egen app.

Detta är en förändring som gynnar Byggahus, inte forna Tapatalkanvändare, därav denna diskussion.
Det du skriver ovan är att det gynnar Byggahus ägare, men kanske inte dess användare!?
Annars får du gärna förklara hur det kan gynna användarna, de då som redan har Tapatalk installerat.

Sent from my LT26i using Byggahus.se mobile app

• Gilla
jlinxx
  • Laddar…
Ja, det gynnar Per och Marlen och i förlängningen förhoppningsvis också våra besökare.

TrollMann skrev:
Visst gynnar er app byggahus AB, men kan inte se att dr gynnar någon forummedlem. Det är just forumet och det stora antalet medlemmar som gör att det går så bra för er, med en vinstmarginal på över 30% och över en miljon i vinst.
Min egen tro är att detta är första större steget där det blir mer fokus på omsättning, marginal och vinst. Att dumpa tapatalk på veka grunder som mellanraderna har mer med annonser att göra är för del början till slutet på forumet. Vad är näst, får man inte diskutera om kassa produkter sponsorer har?
Om detta är ett led i att aktiva användare slipper annonser även i webbläsaren så gynnar det väl också de aktiva forummedlemmarna. Om detta är ett led i att vi får mer kunskap om hur vi använder mobilen så att vi kan ta fram ett bra mobilskin så gynnar väl det våra forummedlemmar.

Nej, detta är inte något första steg där det blir mer fokus på omsättning och vinst. Och jo, man får visst diskutera kassa produkter som kommer från annonsörer.

Bowman
Per Eskilsson skrev:
Med den egna appen skulle man i förlängningen kunna tänka sig att de som är annonsbefriade i appen också är annonsbefriade i webbläsaren.
Varför denna annosbefrielsehysteri?
Annonser är väl en bra affärsmodell för intäkt. Åtminstone en som är mer eller mindre mogen om man ser till andra intäktslösningar/betalningsmodeller.

Så länge annonserna är normala och inte totalt förstör upplevelsen av tjänsten, så ser den stora massan det inte som problem. (Skit i alla prinsessor på ärten som gnäller över reklamen)

Försök att få samma intäkter med en mikrobetalningsmodell eller motsvarande, tror inte det är lika lätt.
Kanske freemiumlösning som spotify kör. Tror ändå ni kommer tappa intäkter initialt, och i en lång framtid om man ställer det mot reklamintäkter.
Betalningsvilligheten är inte mogen, och trög, även om den blivit bra mycket bättre iom apples lösningar osv.

Men jag spekulerar bara. Det är ju ägarens forum, om man gör som man vill med sina egna saker.

Per Eskilsson skrev:
Om detta är ett led i att aktiva användare slipper annonser även i webbläsaren så gynnar det väl också de aktiva forummedlemmarna. Om detta är ett led i att vi får mer kunskap om hur vi använder mobilen så att vi kan ta fram ett bra mobilskin så gynnar väl det våra forummedlemmar.

Nej, detta är inte något första steg där det blir mer fokus på omsättning och vinst. Och jo, man får visst diskutera kassa produkter som kommer från annonsörer.
Men du verkar helt missa poängen att de aktiva forumanvändarna är tidiga med att ha en app för forum, dvs Tapatalk! Och att de har sina forum samlade där och är nöjda! Men du/ni tänker bara "Byggahus" ska det heta inte att man kollar byggahus genom Tapatalk.

Detta kommer garanterat skada mer än gynna Byggahus då medlemmarna ÄR byggahus! Men det verkar övergå ditt förstånd!

• Gilla
jlinxx och 2 till
  • Laddar…
lorens skrev:
Men du verkar helt missa poängen att de aktiva forumanvändarna är tidiga med att ha en app för forum, dvs Tapatalk! Och att de har sina forum samlade där och är nöjda! Men du/ni tänker bara "Byggahus" ska det heta inte att man kollar byggahus genom Tapatalk.

Detta kommer garanterat skada mer än gynna Byggahus då medlemmarna ÄR byggahus! Men det verkar övergå ditt förstånd!
Han förstår nog... Bara det att han blivit lika girrig som värsta tänkbara hantverkare...

• Gilla
jlinxx och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Om detta är ett led i att aktiva användare slipper annonser även i webbläsaren så gynnar det väl också de aktiva forummedlemmarna.
Ja visst, men vad har det med appar att göra. Om ni önskar att "premiera" aktiva användare på detta sätt så går det väl lika bra även om ordet smartphone eller app aldrig någonsin sett dagens ljus.

Per Eskilsson skrev:
Om detta är ett led i att vi får mer kunskap om hur vi använder mobilen så att vi kan ta fram ett bra mobilskin så gynnar väl det våra forummedlemmar.
Jag har svårt att tro att det inte ska vara möjligt att få ut "nödvändig" statistik även från tapatalkanvändning. Och jag tror inte att det finns ett enda inlägg i denna tråd som på minsta sätt motsätter sig att ni tar fram en egen app. Gärna en toppenbra app som överglänser Tapatalk. Ingen här lär störas av det.

Det jag tror att vi främst störs av är att ni förhindrar användningen av Tapatalk. Jag och säkert en del andra uppskattar valfrihet.

Per Eskilsson skrev:
Och jo, man får visst diskutera kassa produkter som kommer från annonsörer.
Phew, skönt att veta... ;)

Redigerat:
  • Gilla
D-bug och 1 till
  • Laddar…
Postat från bh appen men under protest. Hoppas ni håller vad ni lovat nu - reklamfrihet för all framtid

• Gilla
zenobia
  • Laddar…
Jag är lite nyfiken på hur ni rent tekniskt kommer att kunna stänga ute Tapatalk. Ni säger att ni inte får någon statistik på om användare kör via er egna app eller Tapatalk men om så är fallet, hur kan inloggningsrutinerna skilja dom åt?

Jag har börjat använda Tapatalk HD som numera finns som beta. Den är optimerad för surfplattor, är er egen app det? Den vanliga Tapatalk är inte optimal på surfplattor.

• Gilla
jlinxx
  • Laddar…
Om ett av bekymren är att få ut statistiken för Tapatalk undrar jag om det inte kommer bli svårt att underhålla och uppdatera en egen app..?

För nog var det ett av huvudargumenten till en egen app?!

Sent from my LT26i using Byggahus.se mobile app

MB77 skrev:
Har senaste versionen av appen med samma inställningar som du. Har även samma på Tapatalk och där dunkar det. [bild]
Så här ser det ut just nu, även att det har varit aktivitet i tråden en bra stund. Hoppas att detta fixas snart, notiser är ett bra sätt att få info i.

ImageUploadedByByggahus.se1356887133.086493.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggahus verkar vara den största "betatestaren" av dom alla på tapatalks supportforum... =)

Per Eskilsson skrev:
Nej, jag tror inte Tapatalk finns som gratisvariant, åtminstone inte längre. Har för mig att Tapatalk gav bort den gratis till Androidanvändare i samband med att de lanserade Androidvarianten för att komma in på marknaden.

Ser nu när jag kollar i Google Play att de gör samma sak med Tapatalk HD för android.
Så nu har även alla Android Surfplatteanvändare samma möjlighet att använda TapatalkHD som IPAD folket haft en längre tid.... och tom gratis menar du.
Då får du hoppas att dom inte laddar ner den inom det närmaste dygnet för då lär det komma ännu fler arga medlemmar eftersom TapatalkHD inte ska fungera längre efter nyårsnatten.

För femtielfte gången, låt TapatalkHD ligga kvar!!!!!!

Redigerat:
  • Gilla
jlinxx
  • Laddar…
zenobia skrev:
Byggahus verkar vara den största "betatestaren" av dom alla på tapatalks supportforum... =)
Ja min misstankar går med åt det hållet. Tapatalk är ju väldigt stabilt och funkar felfritt, BH appen ska ju vara en kopia...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.