Bowman
zenobia skrev:
Framför allt, har du inte råd med 22kr så har du alternativet att stå ut med reklam i den reklamfinansierade tapatalk-appen.

Reklam kommer man ju råka ut för oavsett vad som nu sägs.

Sedan kan man ju fundera på vad forumets ägare och reklamköpare säger om kunder som inte har råd med 22kr ;)
Jaha, tapatalk finns gratis med reklam med, hade glömt av det.
Ja då finns det inte någon anledning över huvudet taget med en egen app för bara ett forum ju..
 
MB77 skrev:
Är det någon mer än jag som har problem med notiser i BH appen? Som det är nu kommer inga notiser även att det är påslagit.
När jag kör med Tapatalk så funkar notiser bra, men inte i BH appen. :(
 
Har inte fått någon notis i min tapatalk, så det kan nog vara många som inte vet om att det ska stängas ner. Råkade bara ramla på den här tråden nu..

Har inte plats för en till app så det får väl bli forumbesök via webben framöver, mer sällan :(
 
Bowman skrev:
Jaha, tapatalk finns gratis med reklam med, hade glömt av det.
Ja då finns det inte någon anledning över huvudet taget med en egen app för bara ett forum ju..
Skillnaden är vem som får reklamintäkterna. I reklamfinansierade tapatalk är det dom som får pengarna och i BH-appen så är det bygga hus som får reklamintäkterna.

Hade för min del varit betydligt rakare om man sa som det var. Reklamintäkterna minskar när andelen tapatalk-användare ökar.

De flesta av oss förstår innebörden av pengar och skulle acceptera det resonemanget. Det blir bara pinsamt när alla dessa andra förklaringar dukas upp.
 
  • Gilla
daniellindholm
  • Laddar…
Bowman
zenobia skrev:
Skillnaden är vem som får reklamintäkterna. I reklamfinansierade tapatalk är det dom som får pengarna och i BH-appen så är det bygga hus som får reklamintäkterna.

Hade för min del varit betydligt rakare om man sa som det var. Reklamintäkterna minskar när andelen tapatalk-användare ökar.

De flesta av oss förstår innebörden av pengar och skulle acceptera det resonemanget. Det blir bara pinsamt när alla dessa andra förklaringar dukas upp.
Så sant..
 
Nej statistik hit och andra skäl dit men tyvärr säger magkänslan något annat.. :(

"It's all bout the money...."

Tråkig känsla, hoppas jag har fel, och visst - det är Pers och Marlenes forum, men i all välmening - tänk på att forumet inte "äger" användarna.

Jag blir inte förvånad om det i slutänden kommer leda till minst en konkurrent, med vad jag gissar, minst 2 mindre bra som följd.
 
Redigerat:
  • Gilla
jlinxx och 1 till
  • Laddar…
Jag har aldrig sagt att jag är ointresserad av att betala. Redan i februari frågade jag om man kunde betala sig fri från reklam.

Reklam är ett nödvändigt ont, inget snack om det. Men jag vill inte ha en massa reklam som stör mitt surfande och jag är intresserad av att betala för att bli av med det. Har stöttat ett antal forum med några hundralappar per år.

De 200kr som varit på tal var tydligen inte intressanta så jag antar att de reklamintäkter mitt surfande innebär är mer än 200kr per år ;)




Skickat från Byggahus appen
 
Lär av forosidan.se med medlemskap i olika nivåer från fritt till guld
 
I
pason_67 skrev:
Post. Men börjar ni med reklam så åker den ut. Bums.
Dito


Skickat från Byggahus appen
 
MB77 skrev:
Är det någon mer än jag som har problem med notiser i BH appen? Som det är nu kommer inga notiser även att det är påslagit.
Hur ser dina inställningar ut under Inställningar > Notiser?

Mina ser ut så här.
ImageUploadedByByggahus.se1356868417.193675.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1356868433.887839.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Skickat från Byggahus appen
 
Reklamfritt.. <3

Sent from my LT26i using Byggahus.se mobile app
 
B
Per Eskilsson skrev:
Postade följande notis till våra tapatalkvänner för 30 minuter sedan. Skriver här också så att ni som inte har notiser påslaget kan ta del av innehållet.

"Alla Tapatalkare som börjar använda Byggahus app före årsskiftet slipper liksom forumgudarna reklam i den. Posta från den nya appen så att jag vet vilka ni är."
Postat...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus.se mobile app
 
Per Eskilsson skrev:
Hur ser dina inställningar ut under Inställningar > Notiser?

Mina ser ut så här.
[bild]

[bild]


Skickat från Byggahus appen
Ser ut skilja en hel del mellan Android och iPhoneappen...
 
MB77 skrev:
Är det någon mer än jag som har problem med notiser i BH appen? Som det är nu kommer inga notiser även att det är påslagit.
Det kan också vara så att du har en äldre version av appen där notisfunktionaliteten inte fanns med. Om så är fallet testa ladda ner senaste versionen.


Skickat från Byggahus appen
 
FredrikR skrev:
Ser ut skilja en hel del mellan Android och iPhoneappen...
Ska kanske nämna att jag själv stängt av ljudet eftersom jag tycker att det pockar på för mycket uppmärksamhet.


Skickat från Byggahus appen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.