Per Eskilsson skrev:
Postade följande notis till våra tapatalkvänner för 30 minuter sedan. Skriver här också så att ni som inte har notiser påslaget kan ta del av innehållet.

"Alla Tapatalkare som börjar använda Byggahus app före årsskiftet slipper liksom forumgudarna reklam i den. Posta från den nya appen så att jag vet vilka ni är."
Säger hej till publiken från byggahus..

Sent from my Nexus 7 using Byggahus.se mobile app
 
Jag vet inte vad man ska kalla att tvinga över användare till en egen app men jag tycker att det luktar utpressning när man dessutom erbjuder reklamfritt om man postar innan nyår... Jag har iaf installerat appen postat en gång nu. Gömt appen i en mapp på den sista av mina hemskärmar slagit av notiser och kommer förmodligen att använda byggahus i väldigt liten skala framöver... Säg till när tapatalk fungerar igen...
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Nej, det är inte reklamen som är den springande punkten. Det är att vi vill kunna välja om vi vill visa reklam (och för vem) eller inte. Det kan vi inte i Tapatalk, men det kan vi i vår Byggahus app.

Att du phl dessutom blir påmind om Byggahus när vi ser app ikonen på mobiltelefonens skrivbord kan ju också ses som reklam för oss. Även om du inte ser någon reklam inne i själva appen. Man brukar kalla det för varumärkesuppbyggnad. Samma sak när du får en notis, där dyker också Byggahus ikonen upp. ;)

Sedan har vi det här med statistik. Du kan ju allt redan och kan säkert sitta grotta i loggar och spendera tiden med det men det kan varken jag eller Marlen. Vi behöver ett begripligt och lättanvänt verktyg där vi kan se hur många som besöker appen, vad de är intresserade av och vilka mojänger de använder.
Är statistiken över appen mer värdefull än att fortsätta ha ett levande och aktivt/välbesökt forum?
Låter lite märkligt i mina öron...
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Jag skriver inte från byggahusappen trots att jag har den installerad, i protest!
 
Hmmmmmmmmm
 
Post med byggahusappen
 
:(

Sent from my GT-P7500 using Byggahus.se mobile app
 
Post. Men börjar ni med reklam så åker den ut. Bums.
 
  • Gilla
zenobia
  • Laddar…
Post med byggahusappen. Gillar tapatalk då det finns fler forum än BH som intresserar. Innehållet är det centrala inte förmedlaren. Egen app bara om den tillför något som inte redan finns.
 
Post med byggahusappen!


Skickat från Byggahus appen
 
Ca 12 sekunder igen för att öppna nya BH-appen

Postat med nya appen, som jag tror kommer innehålla reklam inom ett par månader även för oss gammelpostare...
;)
 
Fick ett mail från foursquare i natt. Innehåller det vanliga säljsnacket men även denna mening...

It’s a bit clichéd to say this, but your support really is what keeps us going day after day.

Kan ju vara tänkvärt i denna tråd då flera varit inne på just detta.
 
För det första, tycker bygga hus appen fungerar bra. Startar snabbt, gör det den ska. Men! Personligen bryr jag mig inte om man tar bort stödet för tapatalk, men man ska lyssna på sina forumanvändare. Utan forumet skulle bygga hus vara en liten liten myra i den stora internetstacken. Då bör man tänka över det inte bara en gång utan flera gånger om det är värt det man vinner på att ta bort stödet för tapatalk kontra de användare man riskerar att tappa. För som sagt, utan forumet är bygga hus inget.

Är det intäkter ni är ute efter? Då är mitt förslag att utveckla det redaktionella materialet och låta folk betala för att läsa det, likt Aftonbladet plus. Men då är det viktigt att det är saker som håller bra kvalitet och som folk vill ha. Här kan man återigen använda forummedlemmarna där det finns ofantligt mycket kunskap.

Sent from my GT-N7105 using Byggahus.se mobile app
 
  • Gilla
daniellindholm
  • Laddar…
Bowman
Håller med massan, vad är poängen?
Fördelen med tapatalk är ju att ha alla sina forum på ett ställe.
Att gå till baka till att ha sin egen app är ju superkorkat.

Vem kan inte betala 22kr!? För tapatalk?! Det kan ju knappast vara verkliga anledningen.
Dessutom så kommer reklam irritera mer än 22 spänn..
 
  • Gilla
jlinxx
  • Laddar…
Framför allt, har du inte råd med 22kr så har du alternativet att stå ut med reklam i den reklamfinansierade tapatalk-appen.

Reklam kommer man ju råka ut för oavsett vad som nu sägs.

Sedan kan man ju fundera på vad forumets ägare och reklamköpare säger om kunder som inte har råd med 22kr ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.