Jag har börjat tömma köket, drar igång fas 1 i köksrenoveringen imorrn när jag ska öppna upp mellan kök o farstu.
Satan vad mkt grejer man har i köksskåpen när man har bott drygt 10 år i en kåk.
 
-RB- skrev:
Satt glespanel på snedtaket och kapat till första gipsskivan. Får se om jag hinner få upp den med nu ikväll.
Jodå, den och ytterligare några skivor kom upp. Övre delen av snedtaket nästan färdiggipsat.
 
Redigerat:
Nu är väggen mellan farstu och kök riven, Ersatt med en limträbalk. Har även bytt ett fönster.

Bara resten kvar...
 
Dragit nätverkskabel. Försökte först löda ihop två kablar. Gick åt skogen...
Åkte till Kjell & CO och köpte kabel, kontakter och pressverktyg. Pressade två kontakter fel....
Sen när kablarna var rätt visade sig att pressverktyget sög... Fick knacka in stiften med skruvmejsel och hammare.

Nu funkar kabeln bara i rätt vinkel. Men fick igång Airplay och streamar nu musik från paddan och iphonen direkt till högtalarna. Klockrent.

Imorgon blir det kabelklammring för att få ordning på alla elkablar som ligger i en röra på skrivbordet.
 
Målat ett par skåpluckor till köksrenoveringen, tagit bort masonit på golvet i fd. skafferi som ska bli toalett, städat lite i källaren.
 
Lyckats färdigställa och hänga upp en isolerad innåtgående ytterdörr i snickarverkstaden. Lite småjusteringar kvar i morgon och en hel del städning, det blir mycket spån av trämaskiner.
 
Varit i skogen och huggt ved så man kan hålla sig varm nästa vinter.
 
Oljat bänkskivorna i köket, lagom jobbigt ;)


Skickat från Byggahus appen
 
Tömt värmesystemet på vatten för att kunna ta bort en del gamla rör. Lött lite kopparrör och monterat lite ventiler så jag kunde fylla på vatten i de delar av systemet jag inte jobbar med. Det är ju kallt ute :).
Brutit upp delat av golvet för att kunna byta rör till ett element.
 
  • Gilla
_coffe_
  • Laddar…
Satt upp den sista listen i sovrummet. Trodde inte jag hade fler så jag har kapat en och målat den för att få den att passa. Hittade dock en torr bit när jag städade undan som jag kapade till och smällde dit. Den andra tar ett dygn till för att torka....

Känner mig nöjd!

Sent from my GT-N7000 using Byggahus.se mobile app
 
Målat.....och det är bland det tråkigaste jag vet....:(
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Var typ årets sista kund på Byggmax idag.
 
Bytt ut 11st halogen GU10 till LED, känns bra i själen och så där i plånboken, "bara" 14st kvar att byta :x
 
Har satt upp ca 100 lm furugolv. I taket.
Ska vara öppet upp till nock i sovrummet, vitlaserat.
Första ytskiktet kan man säga!
 
Dragit nya värmerör och kopplat in ett element igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.