29 780 läst · 124 svar
30k läst
124 svar
Telia fiber något att ha?
Håller med om att 100/10 räcker för vanliga dödliga som inte ska köra väldigt mycket trafikintensiva tjänster hemifrån. (det går alltid att uppgradera i händelse av att 10 skulle visa sig för klent, men det har jag svårt att tro).
Personligen gillar jag Bahnhofs inställning till personlig integritet. Jag tycker sånt ska premieras.
Personligen gillar jag Bahnhofs inställning till personlig integritet. Jag tycker sånt ska premieras.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 923 inlägg
Jag både håller med och kan 1+ Bahnhof i övrigt. Har två(!) olika abonnemang med dem (i två städer) och är bara nöjd. Har inte ringt support särskilt mycket, men har bra erfarenheter av dem när jag gjort det. (Gått hyffsat snabbt att komma fram och har fått prata med kunniga människor).timmelstad skrev:Håller med om att 100/10 räcker för vanliga dödliga som inte ska köra väldigt mycket trafikintensiva tjänster hemifrån. (det går alltid att uppgradera i händelse av att 10 skulle visa sig för klent, men det har jag svårt att tro).
(Kör själv 50/50 och 10/10, men 100/10 lär räcka för de många användningsområden.)
Det blev Telia till sist. Jag var inne på Bahnhof ett tag men ett email med två rätt enkla supportfrågor till dem förblev obesvarat, och då vaknade min gamla Bahnhof-allergi (det var supporten den gången också). Ett telefonsamtal till Telia, så blev fibern aktiverad dagen därpå.
Liknande trådar
-
Mobilt bredband 5G via Telia eller fiber
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Tillfälligt lossa fiberkabel och fiberbox för renovering av vägg - ej flytta något.
Har jag fiber eller något annat?
Kostnad för fiberuttag Telia Öppen fiber
Fel vid fiberinstallation. Ingen återkoppling/hjälp från Telia/Transtema på 3år!
Juridik