1 198 119 läst · 5 418 svar
1198k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Självbyggare
· SE4
· 3 170 inlägg
T.ex.:
Värmesystemet har frusit sönder.
Fuktfläckar i väggar och tak.
Brister finns i elen.
Toalett och badrum ur funktion på grund av stora brister.
Rötskador och hårt slitna fönster.
Jobbigt.....
Värmesystemet har frusit sönder.
Fuktfläckar i väggar och tak.
Brister finns i elen.
Toalett och badrum ur funktion på grund av stora brister.
Rötskador och hårt slitna fönster.
Jobbigt.....
Byggnadsvårdare
· 3 372 inlägg
Den här gården är i min smak! I alla fall det utvändiga (inte lika förtjust över det invändiga).
http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-Ostra-nobbel-v-simrishamns-kommun-nobbel-v-gamlegard-2723975
Det som är speciellt med detta huset är att man utvändigt gjort en väldigt genomgående renovering utan att det egentligen syns. Man har till och med byggt en helt ny vinkelbyggnad med genuint hantverksmässigt korsvirke och snygga tegelfyllnader, en tillbyggnad som ser ut att ha funnits där sedan 1700-talet. (Sedan tycker jag det är synd att de blåst ut allt det invändiga och gjort standard öppen planlösning - men det slipper jag i alla fall se när jag kör förbi!)
http://www.hemnet.se/bostad/gard-7rum-Ostra-nobbel-v-simrishamns-kommun-nobbel-v-gamlegard-2723975
Det som är speciellt med detta huset är att man utvändigt gjort en väldigt genomgående renovering utan att det egentligen syns. Man har till och med byggt en helt ny vinkelbyggnad med genuint hantverksmässigt korsvirke och snygga tegelfyllnader, en tillbyggnad som ser ut att ha funnits där sedan 1700-talet. (Sedan tycker jag det är synd att de blåst ut allt det invändiga och gjort standard öppen planlösning - men det slipper jag i alla fall se när jag kör förbi!)
Just stenläggningen är en sån sak som jag skulle kunna tänka mig att göra. Jag tycker det är snyggt. Bort med alla "uppstoppade" djur och de konstiga lådorna ovanför fönstren, sen så tyckte jag att resten var helt OK.tompaah7503 skrev: