Han som har mest prylar när han dör vinner, och det är ju det enda som betyder något, andraplatsen är den förste förloraren d^_^b

Hoppas att skyddsglasögon inte räknas då, för jag har bara ett par. ;)

DBL:ens handtag ser en smula komiskt ut om man ser till storleken, jag skulle få plats med 2 händer bredvid varandra tror jag. :D

För övrig måste jag säga att denna maskinen har den trevligaste körkänslan av alla maskiner jag provat, till och med festool får stryk på den punkten. :wow:

• DSC00146.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser ju ut som en ganska lämplig maskin för folk som vill dra i karmskruv eller fästen till ledstänger. Helt sjuk!

Den verkar vara gjord för tunga uppgifter, borstlös motor och ett mjukt moment på 54nm är brutalt.
Men den väger faktiskt nästan 2 kilo vilket är rätt tungt.

Testade den med en 8mm skruv genom regel in i svinhård timmervägg, har försökt dra i den skruven med en dewalt 18v som inte orkade.
Slagskruvdragaren orkade inte heller.
Denna drog den i botten utan att låta ansträngd..... :)

skalman1 skrev:
...Men den väger faktiskt nästan 2 kilo vilket är rätt tungt...
Plus några kilo för det brutala handtaget? ;)

bygga_bo skrev:
Plus några kilo för det brutala handtaget? ;)
Jepp, det gäller att stå stadigt när man lyfter den. :D

Egentligen en helt onödig kommentar men... Är det jobbigare att hålla i Hitachin än att hålla i dig när du är full ? :)

Jag tror tvärtom, han köpte hitachin för att ha just något rejält att hålla i sig vid sådana tillfällen :D

För att återgå on Topic så verkar den jäkligt rejäl!

Smältarn skrev:
Egentligen en helt onödig kommentar men... Är det jobbigare att hålla i Hitachin än att hålla i dig när du är full ? :)
Det optimala är väl att hålla i Hitachin när man är full. :cool:

Ser ut som om man skulle kunna ha en lärling hängandes i det där stödhandtaget :D

Jag köpte en Makita avståndsmätare för ett tag sedan. Oj, så jag ångrar att jag inte köpte en sådan för flera år sedan! :) Rekommenderas starkt!

Kan ni förstå att jag, skruvdragarbytarnörden No1 inte hade lust att köpa en ny slagskruvdragare till snickrandet utan istället plockade isär och rengjorde min Hitachi som tillfälligt användes vid en motorrenovering?

Vad säger du MathiasS, är jag friskförklarad eller är jag bara på god väg? :cool:

• DSCN1636.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Du är nog så frisk som är möjligt för en Värmlänning:) Dö vet: Dä underlätter å va lite stôllig!

Min supercut har fått konkurrens av en Bosch AXT 25 TC. Den tuggar i sig 5 meters sly upp till ca 40-45mms diameter och bara ber om fler...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.