14 789 läst · 58 svar
15k läst
58 svar
Vilken bra maskin/verktyg jag köpte!
Han som har mest prylar när han dör vinner, och det är ju det enda som betyder något, andraplatsen är den förste förloraren d^_^b
DBL:ens handtag ser en smula komiskt ut om man ser till storleken, jag skulle få plats med 2 händer bredvid varandra tror jag.
För övrig måste jag säga att denna maskinen har den trevligaste körkänslan av alla maskiner jag provat, till och med festool får stryk på den punkten. :wow:
För övrig måste jag säga att denna maskinen har den trevligaste körkänslan av alla maskiner jag provat, till och med festool får stryk på den punkten. :wow:
Den ser ju ut som en ganska lämplig maskin för folk som vill dra i karmskruv eller fästen till ledstänger. Helt sjuk!
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Den verkar vara gjord för tunga uppgifter, borstlös motor och ett mjukt moment på 54nm är brutalt.
Men den väger faktiskt nästan 2 kilo vilket är rätt tungt.
Testade den med en 8mm skruv genom regel in i svinhård timmervägg, har försökt dra i den skruven med en dewalt 18v som inte orkade.
Slagskruvdragaren orkade inte heller.
Denna drog den i botten utan att låta ansträngd.....
Men den väger faktiskt nästan 2 kilo vilket är rätt tungt.
Testade den med en 8mm skruv genom regel in i svinhård timmervägg, har försökt dra i den skruven med en dewalt 18v som inte orkade.
Slagskruvdragaren orkade inte heller.
Denna drog den i botten utan att låta ansträngd.....
Produkter som diskuteras: "avståndsmätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
Kan ni förstå att jag, skruvdragarbytarnörden No1 inte hade lust att köpa en ny slagskruvdragare till snickrandet utan istället plockade isär och rengjorde min Hitachi som tillfälligt användes vid en motorrenovering?
Vad säger du MathiasS, är jag friskförklarad eller är jag bara på god väg?
Vad säger du MathiasS, är jag friskförklarad eller är jag bara på god väg?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Du är nog så frisk som är möjligt för en Värmlänning Dö vet: Dä underlätter å va lite stôllig!
Min supercut har fått konkurrens av en Bosch AXT 25 TC. Den tuggar i sig 5 meters sly upp till ca 40-45mms diameter och bara ber om fler...
Min supercut har fått konkurrens av en Bosch AXT 25 TC. Den tuggar i sig 5 meters sly upp till ca 40-45mms diameter och bara ber om fler...
Liknande trådar
-
Multiverktyg, vilken maskin ska jag köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken borrmaskin skulle ni rekommendera?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken koppling/adapter till diskmaskinen?
Kök -
Vilken koppling/adapter till diskmaskinen?
Vatten & Avlopp -
Vilken bänk/ pelar borrmaskin ska jag köpa ?
Verktyg, Maskiner & Fordon