Äh, kom igen nu, ni har varit med tillräckligt länge för att veta att politiksvammel hör hemma i andra forum. ta den diskussionen där eller med polarna på lördag......
Ähum... jag tror jag passar på att stjäla denna tråden och använda den för mina egna syften. :
Rubriken "Stölder på byggen" fick mig att tro att det handlade om stölder på byggen, alltså mindre nogaräknade personer som nattetid besöker byggplatser för att sno allt dom kommer åt.
Någon som drabbats av det som kan berätta? För det är väl ganska vanligt har jag fått för mig och dessutom svårt att skydda sig mot?
Ett gissel för hantverkare och byggare kan jag tro, eller?
Rubriken "Stölder på byggen" fick mig att tro att det handlade om stölder på byggen, alltså mindre nogaräknade personer som nattetid besöker byggplatser för att sno allt dom kommer åt.
Någon som drabbats av det som kan berätta? För det är väl ganska vanligt har jag fått för mig och dessutom svårt att skydda sig mot?
Ett gissel för hantverkare och byggare kan jag tro, eller?
Det har hänt mig när jag hade beställt en hel del vitvaror från ett företag i Sthlm som skulle leverera till mig i skåne. De levererades i tre omgångar och vid den sista lämnade de kvar en pall med spisfläkt och spishäll... Jag visste inte och kom hem rätt sent (Ca kl 2100) och då såg jag att det fanns en pall utanför men tomt på den.
Gick till grannen och frågade och han sa han såg spiditionfirman leverera sakerna och frågade mig vad det var för grejor... Jag sa jag ej riktigt vet för de verkar ha blivit snodda...
Företaget och speditören ville ej ta på ansvaret så det fick gå på hemförsäkring...
Gick till grannen och frågade och han sa han såg spiditionfirman leverera sakerna och frågade mig vad det var för grejor... Jag sa jag ej riktigt vet för de verkar ha blivit snodda...
Företaget och speditören ville ej ta på ansvaret så det fick gå på hemförsäkring...
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ibland (ofta) är det tips från nån som jobbar på åkerierna eller någon annan i denna kedja som vet lev.tiderna o meddelar detta till dessa ljusskygga individer som inte vet skillnaden mellan sitt o andras egendom >
Svärföräldrarnas granne blev av med alltihop, en annan blev till o med av med det när det redan var inkopplat.
Svärföräldrarnas granne blev av med alltihop, en annan blev till o med av med det när det redan var inkopplat.
Jag skrev på första följesedeln som ingick i de kommande leveranser för det skulle underlätta för alla, enligt speditören. Men tvi fick man.Fasting65 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ja det underlättar ju betydligt för tjuv... eller jag menar speditören.. :
Ja, eftersom detta verkar vara tjyvarnas marknad, hur skyddar vi då vårt byggområde om vi bygger i egen regi med iof. inhyrda hantverkare men även nattetid kan saker försvinna och det tar tydligen inte lång stund.
Vad säger Ni? Byggstaket runt om? Larm till bevakningsbolag?
Någon som har tips och erfarenhet??
Vad säger Ni? Byggstaket runt om? Larm till bevakningsbolag?
Någon som har tips och erfarenhet??