Måste ha fått tag på en gammal sidam, står ju tydligt å klart. Tråkigt. Får väll hoppas någon tar över.
 
Du måste vara väldigt blind:
Important Announcement
May 1, 2010


I would like to take this opportunity to say Thank You to all of our customers. We have had almost 6 great years in business but the time has come for me to retire. My son Matt does not want to take over the business so we have reluctantly decided to close Clear Vue Cyclones as of May 1, 2010. We are in the process of trying to sell the business so if anyone is interested in buying it, please click here .
 
"we have reluctantly decided to close Clear Vue Cyclones as of May 1, 2010."

Ganska tydligt tyckte jag. ;)

Läge att ta över Masses...:p

Edit: Hoppsan, det fanns visst en sida till i tråden så Tobbe hade redan klargjort.
 
Redigerat:
Ropa skrev:
"we have reluctantly decided to close Clear Vue Cyclones as of May 1, 2010."

Ganska tydligt tyckte jag. ;)

Läge att ta över Masses...:p

Edit: Hoppsan, det fanns visst en sida till i tråden så Tobbe hade redan klargjort.
Det är lätt hänt;)
 
har ett behov av en cyklon har dock inte hittat några tillverkare i sverige kommer masses att börja tillverka olika storlekar inom en närmare framtid?. tänkte en 5hp motor inte skulle vara fel dock har jag begränsad höjd i tak.
 
Masses skrev:
Tråkigt men det verkar som ClearVue får lägga ner:
[länk]
Företaget drivs tydligen vidare med nya ägare.
 
Hej!

Utvecklingen har haltat lite mtp att jag jobbat 2 heltidsjobb per dag. Just nu jagar jag en vettig fläkt leverantör... Niedermann är fullständigt hopplösa och man blir runt skickad, och dom hör inte av sig igen, så jag tänker inte lägga mer tid på dom.
Jag behöver själv en 5hk cyklon så visst är det prioriterat :)
 
Masses söker du en fläkt till ett bill pentz bygge eller till din lilla cyclonprojekt

Mvh Pär H
 
Jag vill bara skriva ett inlägg så att tråden hamnar längst upp och folk förstår att det här ämnet är prioriterat
[Har sågspån, vill ha cyklon]
 
Off-Topic: Jag hörde av mig till Lindab och försökte få prislista för deras spånrör före sommaren, de hänvisade till Borlängekontoret då kund-ÅF sällan/aldrig har med de produkterna att göra. Men jag fick aldrig något svar. Borde ta upp den bollen igen.
 
Nån som vet om det hänt ngt mer med Dust deputys "systainer"-monterade variant, som nämndes i inlägg #116 ??
 
Pär H: Det är en fläkt till en större cyklon, inte till min lilla, den kopplas mha dammsugaren...
 
tallmilan skrev:
[länk]
Tack tallmilan, hittade det precis som jag hade skickat inlägget och höll på att stänga datorn, borde inte va så snabb att ställa frågor utan att leta själv.:blushing:
 
Finns en länk i denna tråd eller i FOG tråden som beskriver hur man sätter fast 99USD cyklonen med burk på en platta och sätter fast den med spännena festool dammsugaren istället för att betala 249USD för systainer varianten. Verkar vettigt för 249USD ovanpå CTL26 priset är nästan i överkant även för mig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.