1 795 007 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Som du säger, kan man inte ha för många! Så nu undrar jag vad du tycker om Lidl´s tving? Jo kan tänka mig att det är värt 70 kronor men om vi bortser från priset så var skulle du placera den? Wolfcraft-division? Bessey-division? (hehe önsketänkande kanske)Ellagård skrev:
@ Binesh: Vet tyvärr inte, har inte klämt på några dyrare tvingar än Wolfcraft. Lidls är bättre än mina motsvarande No-name-prylar, bättre än Cotech. Det är ganska mycket material i dem, så de väger en del. Stumma, men kanske lite klumpigare än dyrare tvingar. Rimligt gedigen känsla i handtag och release-knapp.
De billigare snabbtvingar jag har släpper sitt grepp efter ett (kort) tag. Om dessa inte gör det kan man kanske leva med att de inte är så smidig m.m.Ellagård skrev:@ Binesh: Vet tyvärr inte, har inte klämt på några dyrare tvingar än Wolfcraft. Lidls är bättre än mina motsvarande No-name-prylar, bättre än Cotech. Det är ganska mycket material i dem, så de väger en del. Stumma, men kanske lite klumpigare än dyrare tvingar. Rimligt gedigen känsla i handtag och release-knapp.
Kan du testa om de behåller greppet över tid?
Nu har de suttit över natten, inget slack öht. De är märkta med "Clamping pressure 800N". Jämförde med mina andra tvingar, en svart modell med oranga detaljer från Byggmax och de här spelar i en helt annan division.
800 mm varianten är samma som den 400 som det skrevs om ovan. Väldigt prisvärt. Klämmer hårt och håller trycket.
Det blir dock märken i skenan när man spänner hårt vilket gör att det troligen kommer att kärva så småning om. Inget som gör så mycket om man inte använder dem dagligen skulle jag säga.
Det blir dock märken i skenan när man spänner hårt vilket gör att det troligen kommer att kärva så småning om. Inget som gör så mycket om man inte använder dem dagligen skulle jag säga.
Är nu lycklig ägare av 6st 400mm samt 4st 800mm (2st av 400-tvingarna köptes förra gången). Vet massor med tillfällen då de hade varit bra att ha, men det kommer nog projekt i framtiden också! Tom med min fru vet att "man kan aldrig ha för många snabbtvingar!"