plåtsax?
 
Du får scrolla ner till "multigear ratcheting wrenches"
 
Man vet nog egentligen inte var prylarna tillverkas numera, jag har tittat runt lite men namnet arc tools verkar dom inte vilja märka sina egna verktyg med, var tillverkar egentligen bacho och kamasa tex sina verktyg?

http://www.lidl-shop.de/de/Heimwerken

här kan man gå in på tyska lidls välutrustade webshop och titta vad som kan tänkas komma att dyka upp i dom svenska butikerna, men vinhandeln och solresorna tror jag inte vi kommer att få se i första taget;)
 
Mikael_L
Bacho's Enköpingsfabrik (tillverkade bl.a. skiftnycklar) flyttade till Spanien för ett par år sedan.
 
frasse-boy skrev:
Man vet nog egentligen inte var prylarna tillverkas numera, jag har tittat runt lite men namnet arc tools verkar dom inte vilja märka sina egna verktyg med, var tillverkar egentligen bacho och kamasa tex sina verktyg?

[länk]

här kan man gå in på tyska lidls välutrustade webshop och titta vad som kan tänkas komma att dyka upp i dom svenska butikerna, men vinhandeln och solresorna tror jag inte vi kommer att få se i första taget;)
Arc tools är med största sannolikhet ett företag som har valt att sälja sina produkter som OEM. Därför kan både Lidl och Gray Tools sälja produkterna under sina egna varumärken.
 
Varför vill man handla sina verktyg i en matvarubutik?
 
raveper skrev:
Varför vill man handla sina verktyg i en matvarubutik?
Om de är prisvärda och man ändå handlar mat där, varför inte?
 
nanowire skrev:
Om de är prisvärda och man ändå handlar mat där, varför inte?
Varför skulle man förvänta sig någon sorts kvalitet?
Handlar inte ens mat där iof. Tycker det mest verkar va skit grejer de säljer.
 
Jag har den där gängsatsen sedan några år. Köpte den på kul, men blev glatt överraskad. Den slår min 300-kronors Biltema-sats med hästlängder.

Köpte sticksåg för 400 i somras, verkar vara samma som Jula säljer för 700 i nya katalogen. Köpte bandslip samtidigt, har gått en hel del och är en mycket trevlig bekantskap. Galet billiga slipband, 20:- för 5st, made in Germany, Järnaffärn tar 69 för ett trepack...

Och för er som inte handlar mat där: de har en del skumma saker, som tex korv med 96% kött i, resten kryddor. Mycket märkligt.

/ Jonas
 
Men visst har kvaliteten på mat försämrats markant på Lidl.

Efter alla skriverier så har dom ju fått dra in svenska sk "kvalitetsprodukter" typ bröd, mjölk, marabou, grillkorv och andra katastrofer i Svenska matkulturen.

Lidl är för oss ett utmärkt ställe för utvalda kvalitetsvaror. Och ta mig tusan, ibland dimper bra verktyg ner i deras korgar, vill nog påstå att den generella verktygskvaliten ligger högre än Biltemas icke-proffs sortiment. Men det är klart, lilla Biltema har nog svårt att hävda sig när dom stora tunga drakarna är ute och handlar.
 
Köpte själv en borrhammare med bilfunktion för ett tag sedan och är nöjd än så länge.

Hade inte hört talas om parkside innan och det kändes inte som ett så seriöst namn men när man tittade i manualen så stod det einhell. Nu vet ja inte om det är så med alla maskinerna men jag hittade exakt samma hos einhell fast med annan färg. Kanske oxå kan vara ett tips som man vill få lite mer info om maskinerna på lidl
 
Tycker kvalitén på deras verktyg/maskiner är snäppet bättre än normalt kinatjafs som man brukar hitta, mer Ferm kvalité än Bruksbo som en jämförelse.
Lidl har väll alltid 3 års garanti på deras produkter och att utnyttja den är inga problem då de bara tar emot produkten utan vidare koll och det är iaf en anledning att köpa verktyg på Lidl.
 
Köpte enhandstvingar på Lidl igår. 70:-, spännvidd 400mm, stummare än Cotech 300mm som kostar en hundring. Svårt att ha för många tvingar!
 
Milkshaken
Silvercrest är för mig ett riktigt bra märke i elektronik/datagrejer. likaså, deras hushållsmaskiner. dock har jag inte testat deras verktyg än, då jag tycker lite av det verkar smäckigt... men men.... Ska göra det oxå när det lidl..er (Fyndig) ..:)
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.