Kanske lite off-topic men ni får ursäkta, kändes lite overkill att starta en egen tråd för detta inlägg. Var nämligen ute och letade en bruksanvisning till ett inköp som gjordes för något år sedan på lidl och hittade då denna sida som kanske någon fler kan ha nytta av.
 
Tack för tipset Hoowe! :)
 
Immobil skrev:
:eek: Har du kollat i fickorna på den fina jackan? :rolleyes:
Tro mig, jag har letat.. Sista gången jag såg dem var i Juli, då skulle jag ta MC:n till jobbet, men batteriet var slut.. Nu i några veckor har jag storstädat garaget, men inga nycklar.. :( *snyft*

Får åka o köpa ett ryggskydd så kanske jag hittar nycklarna.. :)
 
tompas11 skrev:
Lavor högtryckstvätt, 110 bar, 1800W, 1199 SEK. Har bara goda erfarenheter av denna modell.
På Ö&B i Västerås hade de Lavor högtryckstvätt, 130 bar för 1195:-.
 
Immobil skrev:
Det bästa är att bevaka deras kampanjer på deras hemsida: [länk]
Borrhammaren har återkommit med mer eller mindre jämna mellanrum. Om en vara är slut i en affär, kan man be dom kolla om den finns på annat håll.
Tack för tipset. Jag ringde Lidls kundtjänst och de sa att kampanjprodukterna normalt skickas tillbaka från butikerna om de inte har blivit sålda inom 1 månad. Och i fallet med borrhammaren så sade de att det var ca 2 månader sedan den sist var på erbjudande och den skulle inte komma igen inom de närmaste två veckorna (längre fram än så kunde de inte ge besked om). Typiskt... jag som skulle behöva borrhammaren omedelbums!
 
Sånn er det dessverre. Finner du noe på lidl må du nesten ta det der og da om du tror du kan få bruk for det.

Men det må da vel finnes noen som ikke er så veldig mye dyrere som kan gjøre denne jobben et annet sted?
 
Japp, jula har billiga borrhammare tex som ska fungera helt ok.
 
Kan inte svara för de ferm maskiner som jula säljer nu, men den ferm borrhammaren som jag har (drygt två år gammal, modellen finns inte kvar) har jag bilat och borrat med
 
Eftersom det är en spik/klammerpistol är det dyckert som man skjuter med den. Gissar på upp till 50 mm även om magasinet ser mindre ut.
 
Idag slog jag till på 3 st 6kg pulversläckare som säljs på Lidl från 4:e jan och veckan ut för 299 kr styck. Jag bekymrar mig inte för kvalitén, eftersom jag tror att det är så reglerat med regulatoriska krav inom EU vad gäller egenskaper för släckare.

Jula och Biltema tar 499 kr för en liknande släckare.
 
Bauhaus sålde Kidde släckare för 299,- alldeles före jul.
 
ClasseClas skrev:
Jag bekymrar mig inte för kvalitén, eftersom jag tror att det är så reglerat med regulatoriska krav inom EU vad gäller egenskaper för släckare.
Jag köpte Lidl's 6kg pulversläckare för 3-4 år sedan, den är "Made in Germany" klart och tydligt, är de fortfarande det?
Tack och lov har jag inte haft användning för den ännu...
 
Cinolin skrev:
Jag köpte Lidl's 6kg pulversläckare för 3-4 år sedan, den är "Made in Germany" klart och tydligt, är de fortfarande det?
Tack och lov har jag inte haft användning för den ännu...
Jag kan inte kolla just nu, möjligtvis stod det "Made in EU". Jag återkommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.