Mikalel L...jag sa smidigt...................... inte lätt o vingligt.bos-gta2500w-4.jpg

Mikael_L
Nimajneb skrev:
Mikalel L...jag sa smidigt...................... inte lätt o vingligt.
Aha, det där stativet kände jag inte ens till.

Jag trodde du for efter GTA2600, men blandade ihop siffrorna lite .... ;)
Efter att klämt och känt på GTA2600 i butik känner jag mig inte så där speciellt övertygad, men det kanske fungerar rätt bra i verkligheten, vad vet jag?
1%5C4595490.jpg

B
Hej

GTA3700 klarar ju långa plank, och är stabilt. det klarar att ha stoppet på 240 cm vilket är smidigt om många reglar ska kapas tex.

smidigt tycker jag, inte lätt, men smidigt.. då det är lätt att fälla ihop benen och har ett bra handtag.

En annan fråga.. någon som kapat aluminium med GCM8S ? går det eller måste man ha en speciell klinga?

Man fick gcm8 med 3700 för 4999 tror jag det var för ett litet tag sedan på optimera också.
Det var lite därför jag slog till, har klämt lite på 2600 och det övertygade icke!
Jag tycket det var ganska skramligt och eländigt, då hade jag nog heller köpt bara sågen och sedan letat efter ett stativ i lösvikt, kellen kanske..

Och som ett as vet jag inte, det är ju inte lätt, absolut inte.
Men väääldigt praktiskt och med ett bra handtag, jag bär nog hellre stativet i handtaget än sågen trots att den är 7(?) kilo lättare..

Kompletterade min GCM 8S med ett GTA 3700 för några veckor sedan och ångrar det absolut inte.
Stabilt bord och bra snabbfästen för sågen.
Det eda jag hänger upp mig lite på är när det ska fällas ihop och man vänder det upp och ner.
Då trilskas alltid dom uppfällbara anhållen vid rullara, tar ni bor dessa när ni fäller ihop bordet eller hur gör ni?

Jag har vant mig vid att luta bordet så ena anhållet viker in sig mot underlaget sedan luta ner bordet och se till att andra sidan viker in sig.

Mikael_L
Mikael_L skrev:
Aha, det där stativet kände jag inte ens till.
Men nu har jag kikat lite på ett GTA2500 ... :)

Luftgummihjulen är ju säkert sköna när man kör omkring med det, men det gjorde ju också att stativet gungar lite när man använder det. :(

Mikael_L skrev:
Men nu har jag kikat lite på ett GTA2500 ... :)

Luftgummihjulen är ju säkert sköna när man kör omkring med det, men det gjorde ju också att stativet gungar lite när man använder det. :(
Definitivt ingen fördel....men har det eg någon riktigt praktisk betydelse?

Mikael_L
Det kan du ha rätt i.
Ibland har jag tom stått och kapat med stativet gungande på tre ben pga av ojämnt underlag utan att bry mig alltför hårt.
Jag skulle behöva prova ett GTA2500 ett tag för att kunna uttala mig om jag tycker det stör.

Förövrigt är det kanske dags att jag uppdaterar byggputtes sågstativtråd med mina erfarenheter av NIKO-stativet. Om jag hittar den ... :surprised:

XL Bygg kör nån kampanj nu i mars.
3790:- tom 21a mars.

Lakkapää (fd k-rauta) i luleå har 30% på alla bosch elverktyg, blev ett impulsköp av en GCM 8s för 3300 kr :D det fanns 1-2 st kvar där + 1-2 st GCM 10s för 4200 kr för några timmar sedan.

Axminster har rea.... 280 stirling

gcm8

Har fått tag på GCM 8s tillsammans med GTA3700 men hade lite problem vid montering. Vilket avstånd ska man ha och vilka hål är det (från vänster räknat), C D eller?

För GCM 8s är nämligen inte med i manualen och jag är totalt värdelös på montering av prylar så fick ju givetvis problem när man inte kunde läsa sig till det hela...

Tips till er som letar kitet GCM 8s och GTA 3700. Jag köpte mitt idag för 4995:- på torgnys trä i Karlstad. De tillhör Bolist-kedjan så det kanske är en drive de kör där just nu. Värt att kolla upp i alla fall. Första intrycket.. Stabilt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.