Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Jag är mitt uppe i ett bygge av ett spa. Eftersom tiden går åt till att bygga och jag inte är så aktiv här börjar jag med lite frågor om vad ni tror.
Bilden visar min egenhändigt gjorda kulver till det tänkta spa eftersom jag vill värma med min värmepump som har överkapacitet i nuläget. Dom två rören i mitten kommer att vara in och ut från badet till en plattvärmeväxlare.
Vad tror ni får jag mycket förluster? ca 0,5m ner och 10 m lång är den.
Tomas
Bilden visar min egenhändigt gjorda kulver till det tänkta spa eftersom jag vill värma med min värmepump som har överkapacitet i nuläget. Dom två rören i mitten kommer att vara in och ut från badet till en plattvärmeväxlare.
Vad tror ni får jag mycket förluster? ca 0,5m ner och 10 m lång är den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tomas
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Kan även lägga några bilder på bygget
Det blir helt inglasat i tre väderstreck och en bakvägg som är täckt. Glasen är samma som man sätter i ett hus så det blir ett vinterbad också
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blir helt inglasat i tre väderstreck och en bakvägg som är täckt. Glasen är samma som man sätter i ett hus så det blir ett vinterbad också
Redigerat:
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Riktigt snyggt och grym idé!
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Inga fler byggbilder, Tomas?
Edit: Såg nu att kommer med en tråd när det är färdigbyggt. Ser fram emot tråden men du får gärna posta lite innan eller påbörja tråden före det är färdigbyggt.
Är själv lite inne på att göra något eget.
Edit: Såg nu att kommer med en tråd när det är färdigbyggt. Ser fram emot tråden men du får gärna posta lite innan eller påbörja tråden före det är färdigbyggt.
Är själv lite inne på att göra något eget.
Redigerat:
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Tyvärr inga roliga bilder ännu😜
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
Mer bilder kommer allteftersom jag jobba på. Hoppas man snart kan lyfta in spa in i byggnaden så man kan fylla på vatten och kolla att det är tätt
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg
http://www.badtunna24.se
men en hel delar som pump och uv ljusrening och diverse saker är köpt lite här och där
tomas
men en hel delar som pump och uv ljusrening och diverse saker är köpt lite här och där
tomas
Medlem
· västernorrland
· 529 inlägg