1 092
Poäng
691
Inlägg
12 år
Medlem i
26
Startade trådar
6 mar 2013
Blev medlem
3 dagar
Senast aktiv

Aktivitet

  • Senast online
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    När jag pluggade YH så baserade jag hela avslutningsprojektet på att varna för att det kunde regna in på parketten hemma 😃
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/elektronik/elektromekanik/strombrytare-for-elektronik/mikrobrytare/mikrobrytare-extra-liten...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Fast det där tycker jag tvärtom är ett exempel på att du löst det på rätt vis. Visst, problemet kanske inte måste lösas, men det är en...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Förklara mer hur du tänker här :) Jag har säkert 100 problem jag skulle kunna lösa med hemautomatik, och kapacitet för hälften. 50...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Nu vet jag att ni alla skämtar, men det jag anser är min bästa egenskap på jobbet är att jag gärna ser förbi problem istället för att...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Känns som ett problem jag skulle försöka lösa lokalt och inte via Zigbee. Enkel mekanisk brytare i dörren som byter färg på en lampa...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Om den inte går in i parningsläge automatiskt så trycket man 5 ggr på "reset"-knappen
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Google måste ta oss till olika Reddit's. Jag får bara träffar där folk bekräftar att det icke fungerar. Visserligen är dom flesta 5-3...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Fast googlar man (och kolla officiell spec) på din hub så ska den ju bara funka med Aqara-enheter..
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Du behöver inga switchar för att koppla en enda ikea-enhet. Minns inte hur man parar repeatern, men uttagen har en liten...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Inventerade precis min låda med avvecklade Trådfri-dimmers. Den lilla fyrkantiga modellen. Det är en bunt som ligger och skräpar :p...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Justfan, dags att fixa elmätare snart! Sköt på det för att "pallar inte stå i mätarskåpet och labba när det är minusgrader" Sommaren...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Justja, PowerTagsen är väl dokumenterade i Z2M också. Jag kikar på deras markis-puckar. Finns bara rätt gamla modeller av dom omnämnda...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.
    Har någon koll på Schneider Wiser i dagsläget? "Använder zigbee" men sägs bara funka med deras egna gateways?
  • n_sandstrom
    Ja altså nu pratar jag om julas stora maskin. Den går såklart att borra med, men ska man bara borra är det bättre med något lättare.
  • n_sandstrom
    Jag har en lite äldre modell, men gör absolut sitt jobb. Alldeles för otymplig om man bara vill borra, men bra när man spontant måste...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    USB3 kan störa rätt mycket på 2.4GHz, så ja, förlängssladd är en bra sak. Kan mycket väl hända att det löser alla dina problem
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Det svåra är att vissa enheter kräver en force-remove innan dom kan läggas till igen, och då tappar man namn och annat på dom. Absolut...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Nackdelen med z2mqtt över deconz, är att om en enhet väl försvinner så är dom inte lika lätta att lägga till igen. Fördelen är att det...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Justja. Jag använde länge batterier som jag fått för mig var bra, men som visade sig vara kassa. Småländska i gula 8-pack, nämner inga...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Den gången jag provat Aqara i frys så var det nog max 2 veckor den höll. Uterummet däremot, med allt från -10 till +30 ger iallafall...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Vilken robotgräsklippare passar oss?.
    Man behöver nog inte en klippare för 30000 för det där. Vilken som helst borde funka sålänge hela vägen är "körbar". Men stenplattorna...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Automower epos.
    Om en slänt är 10m lång och stiger 3m = 30% lutning. Men ja, det betyder ju tyvärr inte att det jämna 30% över hela slänten
  • n_sandstrom
    Förutspår att kabelklippare över 10000 kr är ett dött koncept inom ett drygt år. Fysatan vad smidigt det här är hittils, så glad att...
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Netatmo har ju också möjligheten att dela sin data med andra. Jag lyssnar på "någons" regnmätare i grannskapet.
  • n_sandstrom
    n_sandstrom svarade i tråden Home Assistant.
    Kanske låter uppenbart, men testa en annan nätverkskabel. Har suttit många timmar i bil för support när folk missat den grejen 😝
  • n_sandstrom
    Då skulle jag bli förvånad om en robot inte tog sig fram
  • n_sandstrom
    Svårt att svara på hur man mäter ojämnhet :p Jag kör alltid manuella klipparen på högsta eller näst högsta, 5-7 cm nånting, annars blir...
  • n_sandstrom
    Sämre än jag trodde på att klippa kanter, bättre än jag trodde på att inte fastna, typ så. Har kört 10 klippdagar hittils inte inte...
  • Visa mer

Bilder

Visa mer
447693529_10159900922772541_5277199362434156379_n.jpg
1714748719949.png
Screenshot 2024-05-01 at 17.45.37.png
Screenshot 2024-05-01 at 17.46.24.png
20230826_132328-01.jpeg
20231110_132918.jpg
20231118_185918.jpg
20231118_185949.jpg
n_sandstrom har laddat upp 37 bilder.

Allmän info

Från
Stockholms Län
Kön
Man
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.