E EliasLindgren skrev:
Okej, det var ju synd 😒

Tomten är 1200kvm, vet inte exakt hur stor gräsmattan men tänker mig runt 1000kvm.
In och "mät" gräsmattan på en karta då (lantmäteriet eller eniro).

Min gräsyta vare betydligt mindre än jag hade trott. Men har visserligen ingen RTK-klippare installerad än, så vet inte hur stort dom hade tolkat det :p

Segway i108 ska tydligen kunna mappa upp 960 m² enligt spec.

Enligt lantmäteriets hemsida är gräsytan strax över 1000kvm. Vågar inte chansa på att jag inte får med hela tyvärr.

Någon som vet varför RoboUp inte säljs längre? Finns det någon annan lite okänd modell som man borde fundera på?

E EliasLindgren skrev:
Enligt lantmäteriets hemsida är gräsytan strax över 1000kvm. Vågar inte chansa på att jag inte får med hela tyvärr.

Någon som vet varför RoboUp inte säljs längre? Finns det någon annan lite okänd modell som man borde fundera på?
Då hade jag inte chansat.

RoboUp säljs numera direkt från dom själv via Amazon.se

Med betydligt högre prislapp, men det verkar cirkulera en del rabattkoder nu i början.
https://www.amazon.se/-/en/T1200Pro/dp/B0D14GHXXF/

Vi har en Dream A1 och vi är väldigt nöjda och vi har lagt in lite över 1000 kvm och ska lägga in mer, 2000 kvm är vad den ska klara av.
Jag som är en totalt teknisk analfabet har lagt in zoner som ska klippas och no go zoner som inte ska röras, väg till/från zon-laddstation och den fungerar fortfarande efter 3-4 veckor. Jag har raderat zoner och lagt in dom på nytt så som jag vill ha dom, min sambo glömde, hmmm, att mina rabatter inte ska klippas, tur jag var ute första klippningen och vaktade klipparn.
Roboten klipper i rader som den lägger lite på sniskan det blir väldigt snyggt klippt.

Förutspår att kabelklippare över 10000 kr är ett dött koncept inom ett drygt år.

Fysatan vad smidigt det här är hittils, så glad att jag inte fegade ut och skaffade en Gardena.

(ok, ni får mobba mig friskt när barnsjukdomarna börjar dyka upp 😆 )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.