Medlem
· Västra Götaland
· 524 inlägg
Vad gör man sig i sådana här fall?
Husleverantören och montören skyller på varandra och någon kvalitetsansvarig blev aldrig utsedd.
Något för fuskbyggarna att bita i kanske
Husleverantören och montören skyller på varandra och någon kvalitetsansvarig blev aldrig utsedd.
Något för fuskbyggarna att bita i kanske
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det ser ju inte så bra ut.
Typiskt för den här ruttna branchen!
Några frågor:
Vem har levererat taket? Cloetta eller Fazer?
Har du byggfelsförsäkring? Det måste man väl ha?
Varför har du ingen kvalitetsansvarig? Det måste man ju ha.
Och det viktigaste; det ser ju helt nybyggt ut.
Du har väl inte betalt allt, utan hållit undan 10% för ev justeringar efter besiktningen?
Lider med dig och din familj. Hoppas att det löser sig!
Typiskt för den här ruttna branchen!
Några frågor:
Vem har levererat taket? Cloetta eller Fazer?
Har du byggfelsförsäkring? Det måste man väl ha?
Varför har du ingen kvalitetsansvarig? Det måste man ju ha.
Och det viktigaste; det ser ju helt nybyggt ut.
Du har väl inte betalt allt, utan hållit undan 10% för ev justeringar efter besiktningen?
Lider med dig och din familj. Hoppas att det löser sig!
Den där leverantören verkar vara ett riktigt stolpskott. Förmodligen har de hyrt in billig arbetskraft från något avlägset land också. Tveka inte att hänga ut företaget här på forumet som varning till oss andra.
Skriv till Martin så att han får komma och göra ett program om detta byggfusk.
Skriv till Martin så att han får komma och göra ett program om detta byggfusk.
Innan du går vidare måste du verkligen kontrollera hur avtalen ser ut.
Egentligen borde du omedelbart kontakta en pepparkaksjurist.
Jag noterar även att det verkar vara läckage under fönstren. Vad sa besiktningsmannen?
Egentligen borde du omedelbart kontakta en pepparkaksjurist.
Jag noterar även att det verkar vara läckage under fönstren. Vad sa besiktningsmannen?
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 524 inlägg
Jag har försökt få kontakt med husleverantören, men kontaktuppgifter saknas på ritningsunderlaget.
http://www.ica.se/ImageVault/Images/id_4357/ImageVaultHandler.aspx
Montören hävdar att de följt monteringsanvisningen, men i efterhand kan jag inte hitta några.
Besiktningsmannen var en oerhörd besvikelse (se bild). Han kom hit och mumlade något om snälla barn, hånskrattade ho ho ho, och försvann ut genom skorsten.
http://www.ica.se/ImageVault/Images/id_4357/ImageVaultHandler.aspx
Montören hävdar att de följt monteringsanvisningen, men i efterhand kan jag inte hitta några.
Besiktningsmannen var en oerhörd besvikelse (se bild). Han kom hit och mumlade något om snälla barn, hånskrattade ho ho ho, och försvann ut genom skorsten.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 911 inlägg
Jag misstänker fuktskada i bärande konstruktion, har ni kunnat konstatera mögel?
Kanske utsatts för decembers myckna regnande.
Tror det enda alternativet är total rivning då en renovering aldrig ger ett snyggt resultat.
Riv och bygg nytt, men räkna med att det kommer att ta uppemot ett år från rivning till inflyttning i ett nytt hus.
Protte
Tror det enda alternativet är total rivning då en renovering aldrig ger ett snyggt resultat.
Riv och bygg nytt, men räkna med att det kommer att ta uppemot ett år från rivning till inflyttning i ett nytt hus.
Protte
Nej, montören måste få en chans att rätta till felet först.prototypen skrev:Jag misstänker fuktskada i bärande konstruktion, har ni kunnat konstatera mögel?
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 911 inlägg
Tror fortfarande inte att det går att rädda så montören får nog ta på sig både rivning och ett nybygge.
Dock så tror jag på återvinning, rivningsmaterialet kan användas för energiåtervinning (smältning och förbränning i mitrocombierna).
Sedan verkar byggfusket vara av den allvarliga graden att åtminstone jag aldrig mer skulle anlita den husmontören.
Protte
Dock så tror jag på återvinning, rivningsmaterialet kan användas för energiåtervinning (smältning och förbränning i mitrocombierna).
Sedan verkar byggfusket vara av den allvarliga graden att åtminstone jag aldrig mer skulle anlita den husmontören.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 911 inlägg