estwing
estwing: ja du får ej in 300 i väggarna...;) bara att såga upp i tak å golv å dra kanalerna.:D jag skall skapa en tråd hur hela huset blitt under å efter bygget... får bara ej tummen ur...q(;^;)p mvh estwing
5 svar · 2,6k läst
Rrrrr
Rrrrr: Precis.. Jag har också sett X antal förstörda tvättmaskiner/torktumlare. Kan vara vilka färger som helst i dosan..
4 svar · 14,5k läst
A
Ankan_77: Hej Ska byta ut min gamla tvättmaskin och ska ersätta den med en kombi-maskin och har en fundering angående el. Använder idag en 1-fas jordfelsbrytare som finns installerad i badrummet. Har tänkt att byta plats till min nya maskin, men då räcker inte el-kabeln. Får jag dra någon typ av förlängingssladd från jordefelsbrytaren till tvättmaskinen? Hälsningar, Anders
0 svar · 2,2k läst
S
sir lancelot: Vi funderar också på att göra om tvättstugan och räknar på en bänkskiva som är 60 cm djup. Den tvättmaskinen som vi kollat in är Electrolux EWF16781W (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=427167) och där står det 60 cm som djup. De bänkskåp som Ikea har anger också 60 cm djup (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69868630). Känns som 60 cm är standard? Men jag är tyvärr
1 svar · 12,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Dock är ju många modellers dörrar möjliga att hänga om precis som på kyl och frysskåp t.ex.
3 svar · 6,8k läst
scubasteve1983
scubasteve1983: Bara för att röra om lite mer i diskussionen kring ledararea kontra säkringstorlek. Ledartemperaturen får inte gå över 70grader för en pvc-isolerad kabel, och inte högre än 90 grader för en pex-isolerad dito. Minsta ledararea för 13A är 1,5mm2 så har du dvärgbrytare som överlastskydd kan du sätta in en 13A. Har du diazed-säkring så tål den en 10A 10% överström, vilket blir ca
14 svar · 5,0k läst
N
Nikki73: Låter superbra att inte ha tvättstugan i anslutning till groventrén. Vi hänger aldrig vår tvätt ute i alla fall så för oss skulle detta vara en superbra lösning. Tyvärr har vi inte plats för någon tvättstuga där uppe annars hade jag flyttat den direkt! Tänk så skönt att slippa se alla kläder som är på tork och på väg in i skåpen där nere!!! När man har gäster är det
9 svar · 5,5k läst
H
Holmgren: Hyr en diamantslip på Cramo eller liknande. har ni inte allt för stor tvättstuga så går det riktigt fort. 500kr är det värt. Då vet ni att plattorna kommer sitta.
6 svar · 3,5k läst
L
lavin: tyckte om din ide om tvätt-ö, kombinerat med pinebars strykbräda i klädkammare. Om klädkammaren har plats för en smal, hög byrå i mitten, så kan man ha ju montera en strykbrädsskiva ovanpå, kanske lite snyggare än de vanliga. Och vips så har man en maskerad strykbräda. Den behöver ju dock lite bar-överhäng. Perfekt för att lägga den vikta tvätten på sisådär en armlängd
6 svar · 2,8k läst
LAINE
LAINE: : [citat] Jag är ochså en smidig apa, min anställda målare i firman är lite storvuxen i kombination med kraftig benstomme, så då får jag hoppa in och måla i trånga utrymmen. Känner mig verkligen som en apa ibland:)
6 svar · 3,7k läst
nino
nino: addex: fuktighet och krympning Alternativ är: ROTbruk oftast beläggningsbar efter 24h, EPS och flytspackel beläggningsbart efter minst 48h kolla med tillverkare, Maxit snabbhärdande betong beläggningsbar efter 7dagar Prislappen är ju snabbare desto dyrare
5 svar · 2,8k läst
siv
siv: Hej! Vi bor i ett hus byggt 77.1-plans med källare. Nu tänkte vi renovera tvättstugan som ligger i källaren. Det sitter en hemsk vinyltapet på väggen,Kan man måla över tapeten?Eller måste vi riva ner den? Underlaget är betong,Tapeten verkar vara i två skikt. Översta lagret går lätt att få bort,Men undre sitter fast ordentligt.Är det någon som vet Tack på förhand Mvh Siv.
0 svar · 1,3k läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: Det var en bra idé. Jag föreslår att vi börjar med en rubrik för vitvaror generellt. Låt oss kalla forumet Vitvaror.
2 svar · 1,5k läst
T
TMC: Kan bara instämma efter att ha haft både Miele och flera andra kända fabrikat genom åren. Nu är det dags för oss att byta de Husqvarnamaskiner som fanns i huset när vi köpte det och då blir det Miele W 5963 8 kg tvättmaskin och T 8967 8 kg värmepumpstorktumlare för vår del. Svärmors Miele tvättmaskin la av när den var 23 år och då hade flertalet vitvaror i köket gått åt
5 svar · 1,6k läst
Göran.W
Göran.W: Vi är 5st här och jag bytade ut min 19 år gamla maskin för drygt 1 år sen mot en 10 år gamal maskin så man kan laga den vid behov. Nyare maskiner är det många gånger inte lönt att laga. Det känns lika tråkigt varje gång man måste säga till en kund att deras 3-4 år gamla maskin inte är lönt att laga. Jag har lite allegi mot A klassade maskiner för många av dom använder så
31 svar · 6,9k läst
Göran.W
Göran.W: http://www.webshop.hemmabutikerna.se/gameo-forhojningsockel-30-cm-p-562-c-138.aspx funkar hur bra som helst. Jag har installerat massor med med både tvätt och tork på och än har ingen klagat. Det gäller bara få det i våg. Det är inte plast utan allt är av medtal även korgen
14 svar · 6,0k läst
Göran.W
Göran.W: Det funkar hur bra som helst om man lägger några klossar som tar upp vikten så skåpet inte får ta hela vikten själv.
3 svar · 11,0k läst
H
HEM2121: Tackar! Köpte Stale den större på Hornbach, K-ruta har samma. K-ruta var billigare på den mindre och Hornbach var billigare på den större.
4 svar · 9,2k läst
L
lkn02001: Larsa, JAg tänkte mer klä in rören för att slippa stirra på orange avloppsrör varje gång jag går in i tvättstugan... :) typ trälåda runt eller nåt, vad rekommenderas? De gamla vattenrören är just gamla och därför nån ull runt dem... Avfuktare har vi redan, skulle det behövas åker den ju in där... Kom just på... el... hmmm.. den enda el som finns in dit är till VVB och till
2 svar · 3,6k läst
jedwardh
jedwardh: Men den e ju så jädra stor och blir inte direkt smidig att monterat på väggen
2 svar · 3,1k läst
M
Modig: Nädå, du är inte ensam, vi har vår sopsortering där: tidningar/papp/plast/metall/glas. Samt pant. Skönt att få undan det ur den vardagliga åsynen samtidigt som det är lättillgängligt och har lite utrymme att breda ut sig.
17 svar · 6,4k läst
F
Farzan: [citat] Lika liten eller snarare ännu mindre...jag tror att Jessica har rätt, det är stora kök, badrum och sällskapsutrymmen som säljer, så praktiska men mindre visuellt upphetsande företeelser som tvättstugor (för att inte tala om förvaring!) får stryka på foten.
5 svar · 3,5k läst
Immobil
Immobil: ...eller så har man tvättstugan på ovanvåningen.
25 svar · 7,7k läst
J
Jessica Pessica: Coop (den stora som har byggmarknad) ska ha en snygg vägghängd modell i "aluminiumfärgad".
2 svar · 6,2k läst
S
systemfel: tja finns där avlopp med det du tar in i maskinen måste ju ut. med
2 svar · 2,0k läst
J
jkling: Hej. Jag skall börja renovera våran tvättstuga, det är inte gjort någonting där sedan huset byggdes, 1978 Vilka regler finns det för det? är det speciellt gips man skall ha? får rören fortfarande komma upp från golv, eller måste man bila upp o dra om ledningar?. /Jonas Finns svar här: http://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/127884-vatten-och-vaermeroer-genom-golv-i-vatrum.html
0 svar · 2,4k läst
R
rpc: OK, då vet jag vad som gäller. Men nu säger hustrun att vi ska fixa till hallen först...;) /rpc
6 svar · 2,4k läst
M
MimmiE: Hej! Funderar på att köpa LG's ångtvättmaskin. Är det någon som har den och kan rekommendera den? Har letat på nätet men hittar inga svenska användar recensioner. Tack på förhand:). Mimmi
0 svar · 1,4k läst
A
AndersS: Välj det som du tycker är smidigast. Vi har kört torktumlare i ca 25år och för oss är det smidigheten som avgör. Från tvättmaskin till torktumlare. Kör man flera tvättar samtidigt så torkas den första när 2:an rullar. Tar du dessutom tvätten direkt från torktumlaren kan du släta ut tröjor, handdukar, mm, direkt och vika dem med acceptabelt släthet. Sedan har vi en liten
24 svar · 12,7k läst
G
gaia: [citat] Propskåpet kan kanske flyttas till andra sidan av väggen? men det kostar multum. Om du gör det så följer några ... Tips för mini-tvättstugan. 1/ en s.k. vädringskrok som rymmer 5-6 klädhängare med skjortor eller tröjor på tork :). Fälls mot vägg när ej används. 2/ Bauhaus har en vägghängd torkställning i olika längder (60 till 120cm) som heter Ruck-Zuck ( nästan
10 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.