Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: [citat] Om jag fattat det hela rätt så behövs bara tätskikt på golvet som går upp 100mm på väggarna i dessa utrymme. Hittade iallafall inget där om att man måste ha det på väggarna.
23 svar · 12,6k läst
E
Eremiten: Ok, det får bli en ny maskin. Nu vet jag iaf hur man byter drivrem till en annan gång. :D Tack till alla. *kram*
12 svar · 19,4k läst
Ola78
Ola78: Glöm inte heller bort att tvättstugan klassas som våtutrymme nu för tiden, i alla fall golvet i en tvättstuga ska vara våtutrymmesklassat. Men allt detta visste du kanske redan.
3 svar · 3,7k läst
L
LottaGro: [citat] Smart lösning! Hittade någon motsvarande variant men som skåpstommar på Kvik också, ska kika närmare på dem. Tack för svar!
7 svar · 20,3k läst
·
T
tlt: Antar att ni löst problemet vid detta laget... Men felkoden finns faktiskt i "manualen" (den lilla foldern som följde med), på sidan 10 längst ned finns en förteckning över vissa felkoder. Så här står det om F:34 "F:34 Tvättluckan går inte att låsa. Öppna luckan och stäng den så att ett "klick" hörs. Stäng av och slå sedan på maskinen igen, ställ in program och välj
2 svar · 14,0k läst
F
forgus31: Hej! I källaren håller jag på med renovering i 30 år gammalt hus på pålad betongplatta. River bort träreglar spikade direkt på betongen och yttervägg under jord. Har en vägg mot ett litet förrådsrum där bergvärmepumpen sitter som jag helst vill slippa riva då bergvärmepumpen gör det lite stökigt. Jag ska också upp med bastupanel så trä kan jag inte undvika ändå. Känns lite
0 svar · 3,0k läst
Joens
Joens: ser mycket fint ut!!!
1 svar · 1,9k läst
B
byggankan: Det är lådor i den halva som inte hon är i och det är det som gör att det inte går att ta rören där. Men den lösning som jag kom på nu gillar jag faktiskt bättre en ursprungstanken med att den ska stå precis mot väggen så nu gör det ingenting längre.
4 svar · 4,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: I vanliga bostäder/villor är det bara badrum som har strikt indelade zoner med olika krav för varje zon. Alla andra uttag styrs av regeln att det är utrymmets användningsområde samt risk för vattenstänk som avgör. Det finns till exempel vanföreställningar att existensen av en golvbrunn i garage, tvättstuga eller andra utrymmen bestämmer en viss min IP-klass, men så är det inte. Det
5 svar · 10,3k läst
M
Max360: Jag öppnade upp den och plastpluggen höll fast kondensvattnet närmare plåten där bak. Jag fixade till det så nu är den installerad och används.
2 svar · 2,2k läst
·
JPA666
JPA666: http://www.byggahus.se/forum/tvaettstuga/160821-tvaettstugerenovering.html Här kan du se hur jag gjorde. Att byta golvbrunn är kanonenkelt bara man har rätt verktyg. Jag hyrde en kraftig 80 Joules bilmaskin hos Hornbach och sen var det kanonenkelt. Bara frilägga golvbrunnen och som i mitt fall kapa plaströren och sen upp med skiten. Tog mindre än en förmiddag att bila fram brunnen samt
10 svar · 3,0k läst
A
Anhyan: Oki, tack. Möjligen kaklar vi själva. Hur gör man då med brunnen? Den sätts på plats innan kaklingen som vanligt antar jag? Det här är en skitkonstig fråga, men vi har lite dåligt med pengar (har på senare år gjort om balkonger, fasad, dränerat, bytt fönster och installerat bergvärme) och behöver lägga ny takpappa nästa år för ca 500' kronor. Kan man måla på existerande
2 svar · 3,9k läst
B
berntsson: Smartahem.se har lite olika modeller.
7 svar · 19,8k läst
·
S
stefannordin: Jag måste nog tyvärr också vara lite ohövlig, om du är osäker på hur vattnet ska kopplas in och "antar" att färgerna skall matchas, så avråder jag starkast att du installerar den själv. Det finns folk med 3-årig gymnasieutbildning med följande 4 års praktik som får utföra dessa arbeten. En skyddsjord är för de flesta gul/grön, men den har varit både röd och vit tidigare så
6 svar · 9,0k läst
·
S
scar69: Om jag skulle prova ställa 2 maskiner ovanpå varandra så hade jag byggt in den undre maskinen så att den stod i ett skåp med en kraftig bänkskiva där den övre maskinen hade placerats. Hade även satt på en liten sarg framtill så att maskinen inte kan hoppa ut över kanten. Om det funkar har jag ingen aning om men så hade jag gjort iaf:)
1 svar · 1,4k läst
A
Ajaxx: ser det, sorry
5 svar · 2,1k läst
A
angelikaj: tyvärr , direktverkande el
7 svar · 3,3k läst
Joens
Joens: Jag tänkte det är inte lönt för mig att skapa en ny tråd utan jag tar över denna lite snabbt. Jag har samma problem som TS FÖRUTOM att den BARA stannar. Centrifugerar utan problem men stannar 2-4ggr per program. . . Jag är elektronikmänniska så jag kan de bitarna men innan jag börjar gräva i något jag aldrig pillat påp tänkte jag fråga er.... Så problemet: Programmet stannar och
10 svar · 12,3k läst
B
BigGitt: IKEAS lådsatser köps utan fronter. 60 cm för hög lådfront klarar av den luckan. Bara 4 skruvar behövs till infästningen. Alt 2 köpa 2 satser. IKEA personal hjälper med storleken/även på lådfronterna och lådornas djup! Ja! Det går att välja olika ifall man vill ha avlop bakom. Dessa behöver man inte göra ngt med.Bara montera. Och det är inget jag tror. JAG VET! Klarar inte av att
11 svar · 37,4k läst
·
Y
Yrrol: http://gransbygden.se/produkter.php?p=3481&ref=prisjakt denna tycks ju ha avkännare... dock sålde dom en mer energislukande tumlare med samma look som tvättmaskinen i ett paketpris.. inklusive ett surroundsystem, haha http://gransbygden.se/produkter.php?p=3651 både timer och sensor.. med drar lite mer än dubbelt så mycket ström.... så tror jag skippar att maskinerna ser matchande ut...
27 svar · 15,5k läst
F
Fredrik Å: Tja det skulle tex kunna smita in i rummet bredvid via en springa någonstans. Men var och en gör som man vill men jag tänker nog köra runt brunnen och i väggvinkeln. De tätskikt jag hänvisade till är dessutom special för källare. Ska enligt tillverkaren funka ungefär som goretex.Ångan kryper igenom men vattnet stoppas. Fredrik
36 svar · 8,0k läst
·
Dede77
Dede77: Kanon Tackar så mycket för svaret. Då får man väl läsa igenom vad dom skriver :)
2 svar · 4,2k läst
Y
Yrrol: stora saker tänkt jag ha på tvättlinor vid taket... och småsaker såsom kläder på vägg.. åh jag hatar att tänka för jag komplicerar saker 200ggr om... och lär väl bli jag som tvättar har tjejen antydd några gånger nu, haha... men bygger typ hela huset efter standard som om jag aldrig kommer bo här.. ----------- kanske strax under höft, sen strax under byst.. vilket ger ok
2 svar · 5,2k läst
J
Jenny7701: Tack så jätte mycket för era svar!
6 svar · 5,1k läst
morsan
morsan: [citat] Nja, den vi hade monterades in -69 ¨, och vi (sedan 6 år sonen) har aldrig haft någon sten i :)
27 svar · 9,2k läst
Y
Yrrol: påslakan och större ting tänkte jag ha torklinor till av utdragbar sort... fast... dessa 56cmbreda ställningarna kanske var i minsta laget ändå för tröjor å så... funderar på köpa något snäpp större av vekare konstruktion.
4 svar · 26,7k läst
vimsan
vimsan: Tack för era synpunkter! Det var inte så lätt, det här med planeringen. Har försökt hitta proffshjälp och många verkar ha tokmycket att göra nu kring december-januari. Vi har valt att kasta om planeringen och det blir dränering först. Då kan jag satsa på bra och hållbara materialval också. Just nu är vi lite inne på att ha toalett och handfat som i ditt förslag, Szture, ett
3 svar · 3,5k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Du skruvar fast den större delen och den andra delen sätts med skruvar som inte dras ända in. Sen hakar du av och på den änden bara och låter den rulla in /Lorant
5 svar · 2,3k läst
A
Alva10: Jo den har hygrostat, ja brukar köra den på läge 2 och sen köra den på max. Har aldrig märkt av att den stänger av av sig själv :( Såhär står det i manualen. Så här ställer du in hygrostaten 1. Ställ hygrostatvredet i maxläget. 2. Ställ fläktvredet i läge II (gäller ej DS12). 3. När önskad fuktighetsnivå uppnåtts, vrids hygrostatvredet motsols tills avfuktaren stängs. Nu
4 svar · 1,8k läst
B
byggankan: Vad ska man ha för typ av blandare till tvättstugan egentligen? Jag pendlar mellan att tycka att jag inte kommer använda den så mycket att det räcker med "den billigaste" till att tycka att det kanske är bra om det finns en handdusch kopplad till den utifall att man vill spola av saker lite bättre vilket gjort att jag kollat på s.k. bidéblandare. Vad har ni valt för blandare och vad
0 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.