Torra kläder hänger jag gärna på IKEA:s trägalgar, men problemet är blöta tröjor, skjortor och jackor. Breda för att torka fortare med mindre veck på axlarna.

Protte
 
Ola78
Men dessa är av plast, men hur breda hade du tänkt dig?
Här är en annan länk du kan titta på, engelskt företag som säljer galgar http://www.hangersonline.co.uk/
 
gärna 5 cm.

Hittade kostymgalgar som var lite tjockare på Åhlens men de var av lackat trä.

Protte
 
Ola78
Misstänkte att det var nåt sånt du var ute efter. Skjortor brukar vi hänga på tork däremot och jag håller med dig, det är ett problem
att man liksom får ett veck på axlarna om galgen är för smal. Ska hålla koll på denna tråden, skulle behöva några nya med.
 
Kolla i klädaffärer om de har några och om ni kan få köpa? Har själv några riktigt breda i plast som jag fått med då jag köpt kavajer:)
 
B
morsan
torka tvätt i bastun?? du har väl ej igång aggregatet då
 
Vi hängde in tvätt till tork efter att vi badat bastu :D Eller satte på bastun på ca 30 grader om det gällde att snabbtorka. Något konstigt med det?
 
B
brukar va ett bra sätt att förstöra stenarna med.
 
Vilka stenar? Vi hade (sonen har) inga stenar i Tylö-elaggregatet :D
 
Ola78 skrev:
IKEA säljer dom här [länk], använder dom själv, dock inte till att torka tröjor eller andra tyngre kläder på. Men till det vi använder dem till är dom bra, kanske kan duga till dina ändamål med, är ingen större kostnad att pröva.
ja precis, köpte ett par paket av dom du visar, men men, dom håller på sin höjd för en våt T-shirt. Jag använde dom i garderoben till några jackor, men dom föll ned efter ett tag, är väldigt veka
 
Vi hade fina hängare hemma hos Mor o Far, där var namn på de flesta, några fint utsirade, det kunde stå; Statshotellet Mjölby, Savoy Malmö, Lasarettet Lund o s v mycket bra hängare.......
 
byggare henke skrev:
[länk]
allså inte denna typ??
Nja, den vi hade monterades in -69 ¨, och vi (sedan 6 år sonen) har aldrig haft någon sten i :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.