Yrrol skrev:
Tänkte köpa en LG F1480QDS tvättmaskin med 1400vars centrifug, användare har skrivit att tvätten känns torr.

Innebär det att det är onödigt av mig att köpa en torktumlare oxå? kanske lika gärna köpa två tvättmaskiner istället för fylla mina två platser?
Haha det var bland det dummaste jag har hört.
Jag har 1600 varv på min och skulle vilja se minen på den som sätter på sej dom kläderna..:D
 
Ola78
Jag ska ta och kolla på våran tumlare om jag kan hitta nåt, vore ju smidigt om man slapp tömma behållaren varje gång.
 
AnneFi
Jag trodde att alla kondenstumlare hade möjligheten att tömmas med slang. Bra att veta inför inköpet.
Vår rörläggare har iaf gjort ordning avloppet för den när han kopplade inte tvättmaskinen.
 
Tyresö
Ola78 skrev:
Jag ska ta och kolla på våran tumlare om jag kan hitta nåt, vore ju smidigt om man slapp tömma behållaren varje gång.

Jag är inne på samma idé - golvbrunnen är ju precis bredvid tvättstapeln, vansinnigt att behöva tömma behållaren varje gång.
 
Y
Redigerat:
Y
Enk Projektet skrev:
Ett alt till
[länk]
jajo fast den drog ju massa el :)
 
AnneFi skrev:
Jag trodde att alla kondenstumlare hade möjligheten att tömmas med slang. Bra att veta inför inköpet.
Vår rörläggare har iaf gjort ordning avloppet för den när han kopplade inte tvättmaskinen.
Jag minns att vår senaste tumlare kunde förses med slang. Dvs funktionen fanns i princip, men konstruktören hade tydligen fått instruktioner att utforma den på ett sådant sätt att ingen skulle använda den. Det var fruktansvärt komplicerat att ansluta den där slangen, och inte heller dög det med vilken slang som helst. Anslutningen var special, så man var tvungen att köpa slangen som originaltillbehör. Givetvis svindyr, och inte heller lagervara, utan den måste beställas. Så det hela slutade med att vi valde att använda behållaren i alla fall.

Det har dock den fördelen att man har gratis tillgång till näst intill destillerat vatten, som man kan vattna känsliga blommor med, eller använda till kylaren i bilen eller ångstrykjärnet. Kanske till och med som batterivatten.
 
Y
Enk Projektet skrev:
Den här då :)
A++
[länk]
jo jag lät mig också luras av A++ med det var deras tolkning fast när man läser annonsen så står det samma som på de andra med A klass... 40% lägre än A.... sen har enstaka tolkat det som a++..
 
En torktumlare som inte har timer utan känner av när tvätten är torr kan man spara ganska fina pengar på och det sliter mindre på kläderna om de inte körs för varmt.
 
Y
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.