P
Per-Erik: Jag Kollade med Marmoroc vad dom tog för pris.. 1kvm Marmoroc Baltic 147:- 3,8 lpm Moteringsprofiler 76:- Sen tillkommer Färgadsten + 15kr /kvm strukturerad yta + 20kr /kvm Ytter hörn 170kr lpm 8) hur står detta sig i mot tex träfasad o puts o övrig sten? ???
0 svar · 9,3k läst
E
Emelie: Du åh jag Niklas, Du åh jag...hehe Lika novisa å har puckostämpel båda två ;D
2 svar · 4,9k läst
H
hama170: Jag tror att det redan finns några sådana listor på detta forumet. Det beror ju på vad man vill ha för standard. Grunden kan kosta väldigt olika beroende på vilka förutsättningar man har.Vi åkte på att göra en DYR grun för det kommer att stå vatten under huset för det mesta.
1 svar · 3,8k läst
M
Mangelito: Här går det undan... 13mm gips uppsatt för länge sedan. Tretex long gone. Tack för alla svar/tips
8 svar · 6,1k läst
J
JoGi: Thank you!!! :D
1 svar · 2,0k läst
P
pinch: Hej, planerar att bygga ett ytong hus och undrar om någon vet hur känsligt ytong är för regn och fukt ? Man vill ju inte mura i regn så frågan är om man kan förvara ytongen under pressening och isf hur länge (om det blir långvarigt regn) eller måste det förvaras inomhus ? Samma sak när man har murat det.....om det börjar regna medans man murar......räcker det att täcka med press
0 svar · 3,7k läst
Z
zville: Tack för snabba svar! Att byta ut hela ventilationsutsugskanalen känns inte aktuellt. Den är i gott skick och ska bara flyttas en decimeter. \\zville
2 svar · 7,0k läst
J
joano051: Tack för svaren/Jocke
2 svar · 8,0k läst
F
Fru_Lind: Emelie, du är inte ute och cyklar. Kvadratmeterpriset är inte ett jämförbart mått eftersom det innehåller för många faktorer. Framförallt handlar det om hur mycket du gör själv. Det är bara om man köper nyckelfärdigt som kvadratmeterpriset blir intressant. Personligen anser jag att husleverantörer gärna hänvisar till det för att dölja var de faktiska kostnaderna ligger. På
2 svar · 3,0k läst
M
markis: Oki, så vad är fördelen med att limma golven? Är det annan typ av material som man kanske är ute efter? Sitter det bättre? Tål det vatten bättre ("inga" skarvar?)
2 svar · 2,5k läst
E
Emelie: Vad kostar det att göra ett murat hus?? Prisuppgifter med och utan arbete tack. :)
0 svar · 3,7k läst
J
Jonte: [citat] I Acrobat finns en knapp med ett T på (olika beroende på vilken version du har) på som du klickar på. Sen är det bara att markera texten du vill kopiera... :) Kör hår, det är ju fredag ;D
13 svar · 3,2k läst
A
Alfons_Helikopter: Svajiga på vilken ledd? Upp/ned eller sida/sida? Sida/sida fixar man väl med kottlingar på tvärs? Upp/ned genom att klämma dit ett rejält plank på sidan av det befintliga och skruva rejält? Så skulle nog jag gjort. Men nu är det ju inte så aktuellt att jag någonsin skall få säta min fot i en vind från 1915 :( (förutsatt att det inte handlar om att bära någon kompis bohag 8
0 svar · 2,6k läst
A
AndersG: Ett vanligt lock, justerbart. Insidan av väggen är som utsidan rappad.
2 svar · 3,2k läst
L
Lotta och Roger: Tack för svaret. Jag har kollat in dom, och dom är alldeles för dyra. Nä, maken får som han vill, men porten blir inte brun, utan vi har bestämt oss för vit. Ännu en "detalj" vald och beställd :)
2 svar · 4,2k läst
R
Roger_B: Gjorde en liten mur, 2 skift med Rustik block i sommras, PL 400 fungerade utmärkt.
1 svar · 18,2k läst
L
Lotta och Roger: Tackar för svaret Hittade vad jag ville på länkarna. Finns i Glumslöv i Skåne ;D Ha det bra hälsn. "Oline"
3 svar · 12,7k läst
S
Stefan: Hej på er! Ojoj, det var ett tag sedan jag startade denna tråd! Har inte hunnit forska mer om Ytong från Polen eller Estland men angånde utvändig isolering så finns nackdelen att putsen (om man nu väljer denna ytbeklädnad) blir bra mycket skörare än om man putsar direkt på stenen. Om/när vi bygger till så blir det någon form av värmepump för att uppvärmningen inte ska kosta för
24 svar · 50,3k läst
B
BoByggarn: [citat] Ah, det förklarar saken! Är det någonting jag uppskattar så är det när saker och ting matchar varandra. Där kan även jag gå många mil extra för att det ska se bra ut!
13 svar · 7,4k läst
H
Haagbard: [citat] Jag gjorde det i innerväggen i garaget, använde vanlig betong ej lecakulor ! Murade upp väggen till dörröppningens övre kant plus en sten på var sida 30 cm från öppningen, formade och armerade över dörröppningen till samma höjd som stenarna på var sida om öppningen, dvs. ~20 cm och hällde i betong uppifrån ! Går bättre än man kan tro att skruva formen i lecan, om man
11 svar · 7,7k läst
T
: V-fas liggande och stående avväxlat är snyggt vänd not och spånt rätt bara, min panel är sedan 1912 och fullt frisk. Förutsätter naturligtvis Falu rödfärg.
3 svar · 7,1k läst
T
TN: Skruvar golvet då jag sett exempel på hur det kan bli glipor på flytande golv när man ställer tunga bokhyllor mm på dem.
1 svar · 2,4k läst
T
tiggre: annars kan du prima golvet 3 varv, armera med "hönsnät" och sen flytspackla direkt på... gjort det i kök och hall i ett hus byggt 45... funkade utmärkt... får en plan och perfekt yta att sätta klinker på... edit fiberarmerat flytspackel that is...
4 svar · 3,3k läst
I
: Hej Har precis haft samma bekymmer, antar att du har ca 15-20 cm stockar som reglar. Eftersom mitt golv på övervåningen behövde riktas ordentligt, slog jag fast 6" reglar på vardera sidan om stocken, då vart c/c-måttet ca 700, sen kottlade jag i mellan vid varje längsgående skarv mellan golvspånen ( 22 mm ). Det verkar stadigt och bra. Dessutom kommer jag att lägga glespanel ovanpå
1 svar · 1,5k läst
J
JesperS: Jag skulle nog komplettera bjälkarna för att få kortare mellanrum. Reglar och kortlingar. Alternativt lägga in ett rejält plankgolv, minst 50 mm tjockt.
1 svar · 1,9k läst
J
JoGi: Givetvis gips om jag själv får välja! (alla dar - hela året - hela livet). JoGi
4 svar · 6,4k läst
L
lt: Vår arkitekt har föreslagit u-glas som väggar på ganska stora ytor. Han påstår att det är ett billigt material som används mycket till industribyggnader just på grund av detta. Någon som känner till detta material vad gäller pris, isoleringsegenskaper och kanske någon byggnad i Göteborgsområdet med detta material som man kan titta på? Mvh LT :)
0 svar · 1,7k läst
MathiasS
MathiasS: Nejdå, det finns ingen modul 9 dörr som inte passar i ett 90cm brett hål. Det är standard. Jag tycker dock inte att det skadar att lägga på någon extra centimeter, speciellt intepå höjden, så har man lite att spela med. Faktiskt karmmått varierar en aning mellan tillverkare (iaf är det så för fönster) men du kan utgå från att ingen är bredare än att modulmåttet tillåter
2 svar · 5,9k läst
T
tiggre: körde med flytspackel hemma här för att jämna av... iom att det var källargolv så sneakade jag och körde ej fiberarmerat utan den billigaste varianten (inte optiroc utan nåt annat sneakomärke) (betongplatta rör sig ju ändå minimalt)... kört med optiroc fiberarmerat på övervåningen när jag kört på trägolv (primer å armering innan) så jag kunnat klinkra hall å köksgolv...
1 svar · 3,2k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Absolut, precis så resonerar jag också. Deras "konstruktionsmodeller" är ett utmärkt sätt att visa upp produkter.
7 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.