Sweli
Sweli: jag tror att det var jag som la till den länken. Importerar från Tyskland. Dom har lagret där och skickar varorna hem till dig direkt från lagret. Om jag förstog det rätt, blir ingen frakt men dom tar 99 kr för hanteringen. Låter ganska bra om man inte vill ta sig en liten "shopping semester" till Tyskland. Vi ska göra det snart.
2 svar · 2,9k läst
Sweli
Sweli: Hittade följande medtod/system för puts, kanske något för dig. Kullahus Putsspackel länken ditt http://www.kullahus.se/ Vi kommer att ha betonghus redan putsad och letade efter färg till huset, träffade denna sida från byggahus länkarna. Verkar enkelt att arbeta med. Lycka till!
1 svar · 3,7k läst
B
BoByggarn: KO, äntligen får man leva i en bostad med trampat jordgolv! Utvecklingen går frammåt...
0 svar · 3,2k läst
Sven
Sven: Riksantikvarieämbetet håller på att bygga upp en materialguide. Kanske något för Er som köpt ett bättre begagnat objekt som Ni skall rusta upp. Eller kanske helt enkelt för den som vill öka sina kunskaper. http://www.raa.se/materialguiden/material.asp
0 svar · 3,2k läst
Sven
Sven: Priset är bl.a. beroende på timringstekning. Maskinell eller manuell, handbilad sida/sidor, handgjorda långdrag och knutar m.m. Ett väsentligt beslut att ta är om timmerstommen skall vara synlig invändigt och/eller utvändigt. Personligen ser jag inget behov att isolera en ny timmerstomme. Det viktigaste är konvektionsskyddet d.v.s. att stommen är vindtät (ej vattentät). Jag har för
1 svar · 5,2k läst
Sven
Sven: "slamfärg dras med pigmentproblem" Väljer du Uulas slamfärg som säljs via Centrum för byggnadsvård i gysinge så är det endast den vita färgen som får "problem". Den ser efter en tid lite smutsig ut om den målas på äldre fasader.
1 svar · 4,4k läst
G
General_Failure: Hur stor är huset? Är övervåningen redan isolerad? 177' kr låter dyrt. Kolla tidigare inlägg. Jag vet att detta har diskuterats tidigare.
0 svar · 3,6k läst
G
General_Failure: [citat] Nej, jag är en glad amatör. Och tro inte på allt jag säger. Det har hänt att jag har haft fel :)
7 svar · 13,3k läst
B
BoByggarn: Kungsäter dörr, http://www.kungsater.com, är också en bra leverantör.
1 svar · 5,6k läst
P
PA: Jag åsyftade uttorkningen av väggen då man bygger med Dorocell väggelement eftersom betongen då är klädd med plast på båda sidor. Sylltätningen som jag avsåg var den som du placerar ovanpå din källarvägg för att sedan resa ett trähus ovanpå. Beklagar om jag var otydlig. Som jag ser det har man klätt betongen i väggen med plast påtre av fyra sidor. Vart tar fukten vägen?
2 svar · 3,9k läst
L
Lotta: Det gröna taket är också skippat, och svart är det nu, men jag hinner väl ändra mig många gånger till. Saken är den att vi börjar gräva på tisdag. Så mannen är på grundnivå, medan jag funderar på annat. På tal om underhållet tror jag på att göra det så enkelt för sig som möjligt. Det finns ju alltid underhåll med ett hus, så kan man underlätta det för sig, så tycker
8 svar · 4,6k läst
Y
ymca: Sluta skrika!
2 svar · 3,1k läst
Y
2 svar · 3,1k läst
M
MC: Låter som om Hans & Greta skulle komma förbi när som helst... ;)
2 svar · 3,2k läst
L
Lotta: Har kollat på fasadtegel. Skulle vilja ha någon rundhuggen gul snygg. Problemet är att jag inte sett någon sådan. Någon som vet något om tegel? Mexi tegel tillverkas inte längre i Sverige, men i Danmark tillverkas vitt och grått.
0 svar · 3,8k läst
G
General_Failure: Jag tror det är likadan vägg som vi har i våran lägenhet. Ska man sätta upp något som väger mer än något kilo måste man använda en expanderskruv. Jag skulle börja med att borra ett hål genom putsen med en borr som har något större diameter än vad expanderskruven har. När jag kommit igenom putsen byter jag till en borr med den diameter som expanderskruven ska ha. Trycker därefter
3 svar · 15,3k läst
HR
HR: Tyvärr så fick jag ingen tips här på forumet, så fick själv åka ut och kolla runt, och kan till min förvåning rek. Gårdstens Färhus, mkt bra sortiment och kunnig & hjälpvänlig personal ! ::)
1 svar · 4,9k läst
HR
HR: Är det nån som har länk på företag i tyskland som man kan kolla priserna hos? Jag letar speciellt efter granit, kakel, klinkers, stengolv. ::)
0 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.