C
Craxen: ja dom säger att dom har gjort det, men isådana fall så måste dom ha gjort det med genomskinlig plast, för man kan fortfarande se himlen :-/
1 svar · 4,5k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Och på svenska betyder det i princip att det är kvistfritt virke, eller iaf virke med små och få kvistar.
5 svar · 3,4k läst
K
klint: Vem ska Ni sälja ved till, finns det nån som tar emot det för belalningen. ?
2 svar · 6,0k läst
H
H_22: ca 41,- for 29 cm leca Iso i Dingle. Trur dette er billig
2 svar · 5,1k läst
L
Lotta och Roger: Hej! Ingeh försäljare ;), men kungsäter dörrar har bra kvalité. Spelgeln spricker inte ifrån som vissa andra märken gör. Så jag hade kollat pris från olika och köpt kungsäter dörren från den billigaste.
1 svar · 5,2k läst
S
Stefan: Hej hopp! Tror Ytong från Polen eller Estland kan vara ett alternativ att beakta. Har för mig att vi här på forumet pratade en hel del om olika alternativ till stenhus och dess priser och då kom just Polen (och Estland?) upp på tapeten. Om du söker efter tidigare inlägg så hittar du en prisjämförelse mellan de olika materialen. Mvh Stefan :)
2 svar · 3,6k läst
Fasting65
Fasting65: Arbetslivsinstitutet har gjort en liten undersökning över träskivebranchen. Kan vara värt att läsa. http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/detaljerad.asp?ID=696 http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/pdf_arb/1998-19.pdf
4 svar · 4,7k läst
J
Jynna: Vi skall lägga gammalt tegel som golvbeläggning i hall och kök. Vi har fått pris från 8 - 12 kr per snitt. Teglet delas med två snitt för att "plattan" inte skall bli för tjock. Någon som kan tipsa var man kan få det gjort till ett billigare pris? Med ovan angivet pris blir kvm priset för dyrt. Bor i Ystad så vet någon var man kan få det gjort lokalt till bra pris så hör av er.
0 svar · 3,5k läst
P
peterpop: www.alloc.se
2 svar · 4,3k läst
N
Nybyggare: Tror att de flesta tillverkare rekommenderar att man lackar klickgolven om de skall läggas i kök eller hall. Fräsmt är det för att täcka skarvarna men även klara av den ev. extra väta som de blir utsatta för.
8 svar · 3,2k läst
F
frasse: Fördelen med råsponten är ju att den ger några mm till att skruva i, men det är samtidigt lite mer jobb att få den på plats. Fast det är ju lättare att hantera ensilda plankor när det gäller att få till formen vid dosor, snedtak och sånt.
10 svar · 7,5k läst
J
JanW: GIRA heter en tysk firma som gör en hel del fräcka el-grejor. Bland annat har de en touch-dimmer som kan kontrollera även elektroniska transformatorer (jag har inte hittat någon annan sådan på marknaden). De gör också en serie som är i borstat stål. Vårt hus är nu utrustat med en 5-dos-panel från GIRA med fyra dimrar och ett dammsugaruttag, allt i borstat stål. För detta ville den
0 svar · 4,0k läst
J
joakim: tack för informationen .jag ska kolla hur laminnat leder värme när jag har golv värme.annars blir det nog plastmattor på dom mest utsatta ytorna.
8 svar · 2,9k läst
MathiasS
MathiasS: Ja det finns bättre material än plyfa. En sk OSB-skiva gör jobbet lika bra men kostar betydligt mindre. Krauta säljer dessa för 119SEK/skiva, plyfa får du betala 155-160spänn för.
3 svar · 3,1k läst
A
Annika: Vi har precis flyttat in i vårt hus och vi har ekgolv, vita spegeldörrar, vita dörrfoder och vita höga golvsocklar. Dessutom vitlaserad trappa med eksteg, snyggt tycker vi. Vi har ett vaniljgult kök från Balingslöv med ekbänkar. Alltså inga andra träslag än ek.
4 svar · 2,7k läst
P
PA: Vad jag sett så har in teByggmax allmogeprofil. Priset har du säkert helt rätt ang. Men då blir det pärlspont.
2 svar · 4,8k läst
yonna
yonna: Jag räddade grannens 80-åriga skjutdörr från att gå på tippen. Har lagrat den i källaren i tio år. För någon månad sedan fick jag en snickare att sätta in dörren i mitt hus. Den gamla karmen var i så dåligt skick så vi diskuterade nysnickeri. Skjutdörr är naturligtvis betydligt mer komplicerat än en vanlig dörrkarm (inbyggnation av järnbalk, rulltrissor etc) men det blev
1 svar · 3,4k läst
A
Annika: Vi lade in golvet på övervåningen och lade in golvfoam från Tarkett över golvspånskivorna.
6 svar · 2,9k läst
Sweli
Sweli: [citat] Det var ju den separata toaletten och inte duschen/badrummet jag pratar om ;D ;D ;D
8 svar · 4,2k läst
L
Lill: [citat] Invändning! ;)Du kommer att få två färger på ditt tryckta golv. Utedelen kommer att bli grå...delen under tak kommer att ha kvar "trycktfärgen"...Jag har ingen lösning och det kanske blir likadant om du använder dig av andra träslag...vad vet jag... ???
6 svar · 4,6k läst
I
Idalind: [citat] Precis! jag har gjort exakt samma sak och med samma resultat. Vore verkligen kul att höra ett utlåtande från en OBEROENDE sakkunnig person!
4 svar · 6,9k läst
Sweli
Sweli: Vi var i Rostock och Lübeck. Bahr Rostock, här hittade vi mest variation och det låg mellan 100-150kr/kvm. Carrara marmor 290kr/kvm Hagebau Rostock hittade vi inte mycket mer än vår köksgolv, terrakota klinkers med små dekor. Toom Baumarkt Rostock hittade vi bra lampor och sånt. Hussmann Lübeck, värt ett besök. Renodlad kakel och klinkers. Levererar till Sverige. Priserna varierar
15 svar · 4,9k läst
G
General_Failure: [citat] Det beror på vad det är för typ av golv. Är det massivt trägolv så lägger man plast och papp på betongen. För lamell- och parktettgolv har jag för mig att det ska vara golvfoam (typ skumplast).
13 svar · 7,7k läst
M
Midas: Man tackar för infon! Det blir nog OSB
7 svar · 3,9k läst
H
hama170: Vi har köpt genom husbyggaren, men kungälvsträ hade bra pris oxå.
4 svar · 7,1k läst
I
IngvarW: OK, vårt mellanbjälklag samt takbalkar vilar i stort sett på en lecamur som går genom hela huset. De stående balkarna mitt i är endast till för sidledes påkänningar i form av vind. Tack ändock hälsar Ingvar
10 svar · 3,4k läst
Sweli
Sweli: Dom är av betongblock och gjutna på fabriken i ett stycke. Du kan se hur dom ser ut och hur dom monteras på vår hemsida under montering. Där ser man hur dom lyfts på plats och sätts in i väggen. Det var ganska lätt. Det svåraste är att avståndet till närmaste vägg ska vara exakt på båda sidor, men det fixade dom ;D
17 svar · 5,5k läst
yonna
yonna: Jag har mycket händiga vänner (far & son) som la ett 'riktigt' parkettgolv. Det blev verkligen snyggt när det var färdiglagt - men nu, efter snart tio år, tar de in ett proffs som lägger om golvet. De ångrade att de slet så vansinnigt med golvet - det är betydligt svårare än man tror - är deras slutsats. Kan vara nåt att tänka på. Finns kanske annat i huset som man kan lägga
7 svar · 5,5k läst
I
Iza: Hej ::) Är intresserad av swelis prefab betongvägg hur mycket kan det skilja i pris, vi har fått pris på prefab trävägg med putsad fasad och putsen är väldigt dyr. Jag har också ritat vårt hus helt själv hoppas bara vi kan bygga det snart, håller på med offerter!
19 svar · 9,4k läst
L
Lill: Det finns ju möbeltassar varför finns det då inte hundtassar till hundtassar ;) ?? Nej egentligen hade jag en fråga gällande pris på linoleum. Är det någon som vet? Visst är väl linoleum lika hållbart ( minst) som plast i torra utrymmen. Gamla linoleumgolv tålde ju allt iaf.
10 svar · 5,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.