6 773 läst · 35 svar
7k läst
35 svar
Handrensat tomten, helt justerad själv...
Sida 1 av 3
Nu när det bara var ca. 100 m2 kvar av vår 1250 m2 stora tomt, där jag ömsom krypandes på knä eller via fällknivsgång handrensat jorden från allt rotogräs som kvickrot, brännässlor osv osv. under sista veckan och vad tror ni händer......, då upptäcker jag efter sen lunchpaus igår att höger fot inte vill vara med om detta mer, droppfot......... :'(
Hela framfoten är slapp som en trasa, det går inte att gå utan att det både ser ut och låter som om jag fått 'stroke', maken tror nu att jag har 'stroke' i foten, men att det troligtvis går över så småningom :
Jaja... hoppas han har rätt för det gick inge bra att köra bil heller, måste lyfta hela benet för att flytta foten mellan gas och broms :-/, och vi som skulle börja med marbeläggningen på infart och gångar idag :'(
Kroppsarbete är banne mig inte nyttigt, det är väl det jag alltid har misstänkt > >
//Christina.
*EDIT* Men solbrännan på ryggen är det inget fel på iaf. ;D
Hela framfoten är slapp som en trasa, det går inte att gå utan att det både ser ut och låter som om jag fått 'stroke', maken tror nu att jag har 'stroke' i foten, men att det troligtvis går över så småningom :
Jaja... hoppas han har rätt för det gick inge bra att köra bil heller, måste lyfta hela benet för att flytta foten mellan gas och broms :-/, och vi som skulle börja med marbeläggningen på infart och gångar idag :'(
Kroppsarbete är banne mig inte nyttigt, det är väl det jag alltid har misstänkt > >
//Christina.
*EDIT* Men solbrännan på ryggen är det inget fel på iaf. ;D
Stackare! Men glöm inte att det är såna här saker som gör ens trädgård så otroligt personlig - för ingen annan än du själv kan ju känna den okänsliga droppfoten ... och så kan du istället sitta i din solstol med foten högt, med ett drinkglas vidsidan (som den kärleksfulle maken fyller på successivt) - och begrunda det nya ogräsets växande ;D
Du kan ju också tänka på mej som endast har en 4 kvm blomstrande balkong tillgänglig - det enda som tycks trivas där är lus av alla de sorter. Guuu vad jag längtar efter ogräsbevuxen trädgård :-*
Du kan ju också tänka på mej som endast har en 4 kvm blomstrande balkong tillgänglig - det enda som tycks trivas där är lus av alla de sorter. Guuu vad jag längtar efter ogräsbevuxen trädgård :-*
Jaavisstja........, naturligtvis så finns det ju alltid gradskillnader i h-vetet, tääänkte inte på det ;D
MVH //Christina.
MVH //Christina.
Hur lång tid är 'lång tid'................... :'( ???hanneli skrev:
MVH//Christina.
*EDIT* Stort TACK för ditt svar förresten, förstår att du vet vad du pratar om
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Kan tänka mig att du lider ungefär på samma nivå som min käre make... han har nyst av ett revben.
Upp till sex veckor tar det att läka och han ser hela sin golfsäsong försvinna... och jag ser att det inte blir så mycket plattläggning
Tycker synd om dig men försök få ut något positivt av det, tex som Yonna skrev!
Upp till sex veckor tar det att läka och han ser hela sin golfsäsong försvinna... och jag ser att det inte blir så mycket plattläggning
Tycker synd om dig men försök få ut något positivt av det, tex som Yonna skrev!
Tack snälla för omtanken , det värsta är att, som det känns nu, så känns det som att det aldrig kommer att gå tillbaka, helt otroligt hur 'handikappad' man blir av en enda fot som inte fungerar :-/.FlitigaLisa skrev:
Viker sig tårna i skon så kan man inte räta ut dem utan att ta av sig skon och göra det sas. 'manuellt' :'(, iof. ytterst nyttig erfarenhet fast man gärna, för egen del, varit utan den, men då hade man väl inte vetat hur det känns heller förstås :-/.
Hoppas maken kryar på sig fort Lisa, så ni får ner er finfina kantsten .
MVH//Christina.
TACK snälla Yonna , för den absolut härligaste kvällen på länge, maken har verkligen förstått att det är syyynd om mig , så jag tror att det kanske fanns någon 'högre mening' med den här 'hängfoten', när allt kommer omkring .yonna skrev:
Hoppas bara att den inte håller i sig för länge :-/, för det står nog varken han eller jag ut med .
MVH :-*//Christina.
Hur är det nu med foten Christina?
Om den inte är bra (vilket jag ju egentligen har förstått eftar inläggen att den inte är) hoppas jag att du fått ytterligare en härlig kväll med en uppassande make.
Även flickorna är ju i den åldern att det är ytterst lämpligt att skicka dem på små ärenden (som att hämta kallt isvatten, en tidning o.d.) Även mindre luncher borde de kunna läras upp på, som tex. äggcocotter i mikron med lite klippt örtgrönt, en fralla med getost och timjan eller kylskåpskall fil med jordgubbar.
Vad gäller ogräset på de resterande 100kvm skulle jag faktiskt hyra in lämplig sommarlovsledig skolungdom för att ta bort det resterande. Kan inte vara roligt att sitta och titta på eländet! 8)
Om den inte är bra (vilket jag ju egentligen har förstått eftar inläggen att den inte är) hoppas jag att du fått ytterligare en härlig kväll med en uppassande make.
Även flickorna är ju i den åldern att det är ytterst lämpligt att skicka dem på små ärenden (som att hämta kallt isvatten, en tidning o.d.) Även mindre luncher borde de kunna läras upp på, som tex. äggcocotter i mikron med lite klippt örtgrönt, en fralla med getost och timjan eller kylskåpskall fil med jordgubbar.
Vad gäller ogräset på de resterande 100kvm skulle jag faktiskt hyra in lämplig sommarlovsledig skolungdom för att ta bort det resterande. Kan inte vara roligt att sitta och titta på eländet! 8)
Hej på dig, kul att höra av dig, har du fått någon bamsehängmatta än (synd att det var en bit bort, annars hade det kanske funnits plats för en 'krympling' )??Hemmakatten skrev:
Maken tyckte det räckte med en kvälls uppassning, han trodde sig veta att ytterligare behandling skulle vara verkningslös
Flickorna har jag nog skämt bort för äggcocotter har de aldrig hört talas om och kan än mindre laga, men ett glas O'boy och en delikat ost/kaviarmacka går heller inte av för hackor.
Annars är det samma skrutt med foten, men 'hanneli' skrev ju att det skulle ta tid, fick däremot aldrig nån klarhet i om det är 'år' det rör sig om :-/.
Men isf. ser nog maken till att få mig 'bentransplanterad' eller nåt ditåt, så vi får väl hoppas på en snabb spontanläkning.
På tal om ogräset så är det redan borta, jag stod mycket riktigt inte ut med att titta på eländet , så det var en sommarlovsledig 'kvarsittare' som tog sig an uppgiften, mao. maken ;D
Hoppas du har det kanonbra där nere i sjön, för jag antar att, med det här vädret så är du väl som 'Nessie', visar dig bara ovan vattenytan när det börjar skymma .
MVH och Tack för omtanken, önskar dig fortsatt sol och mycket bad //Christina.
Nja, det är nog jag som är bortskämd, och dessutom mycket bortskämd.... :-[byggimpert skrev:
Har en underbar make som alltid ger mig kaffe på sängen och dessutom lagar frukost på helgerna. Har under sommaren blivit bortskämd med äggcocotter gjorda i micron. Alla möjliga varianter med kryddgrönt, kaviar (Kalles och rysk! ), getost, sardeller, paprika, lax mm. Trodde det var så enkelt som att knäcka ett ägg i en portionskopp och micra en minut. Men ack nej!! Koppen skall stå i vattenbad i micron! Inget för små flickor!! 8)
Och jovisst leker vi Nessie! : ;D Är 26 grader i sjön.
Häromkvällen badade vi kl 22 på kvällen, utan badkläder (inga grannar som ser), vattnet mörkt och sammetslent. Underbart!
Tycker nog att maken alldeles självklart borde förstå att här gäller EN MÅNADS rehabilitering och inte en kväll. Stå på dig!! (Och var inte så förbaskat duktig.... , det är INGET KUL att se sin mamma/maka krypa/halta omkring. Det är mycket TJUSIGARE att ligga på en solbädd och se lite lagom blek ut.....
Du har ju bara så rätt, som vanligt . Får skicka hela gänget på kurs.
Men under tiden de utbildas så ska jag baske mig prova dessa äggcocotter, lät ju himmelskt gott
Är det alltså 'bara' att knäcka hela ägget i en portionskopp och sedan ställa kopparna i en form med vatten, micra allt i en minut??
Men, räcker den tiden verkligen, hinner vattnet ens bli varmt?
MVH//Christina.
Men under tiden de utbildas så ska jag baske mig prova dessa äggcocotter, lät ju himmelskt gott
Är det alltså 'bara' att knäcka hela ägget i en portionskopp och sedan ställa kopparna i en form med vatten, micra allt i en minut??
Men, räcker den tiden verkligen, hinner vattnet ens bli varmt?
MVH//Christina.
Går utmärkt det
God Natt//Christina.
God Natt//Christina.